Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Ik zit met het zelfde probleem als vele anderen met bijvoorbeeld telfort en tele2, de simkaart is zo ingesteld dat het toestel denkt dat het KPN/T-Mobile netwerk een roaming netwerk is.

Nu is het natuurlijk heel vervelend roaming aan te moeten zetten, en gaan praktisch alle topics met dit onderwerp dan ook over 'hoe zorg ik er voor dat ik roaming aan kan hebben staan zonder in de grensstreek of in het buitenland per ongeluk ECHT te roamen?'

Voor de mensen die in dit topic terecht komen met die vraag: Selecteer handmatig je netwerk, of gebruik een app als tasker om in te stellen dat zodra je op een ander netwerk zit dan je thuisnetwerk bijv KPN of T-Mobile roaming automatisch uit gezet moet worden.

Maar waar ik zelf mee zit, is dat nu alle dingen die normaal zonder te roamen wel gebeuren, zoals werkende push mail en synchronisaties etc het nu allemaal niet doen omdat het toestel denkt te roamen. Wat is de handigste manier om hiermee om te gaan?

Ik gebruik overigens een vectone simkaartje, zit als telfort op KPN geloof ik..

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 02-10-2013 23:20 ]

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03

H.Boss

Hugo Boss

In je email instellingen kan je kiezen voor syncen bij gebruik van roaming. En daar staat iets van tijdens roaming handmatig. Die moet je even aanpassen. Heb ik ook met Tele2. En dan werkt je push op 3G prima.

[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 02-10-2013 23:46 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• TWeaKLeGeND
Bedankt, dat is er dus eentje die in te stellen valt, gmail en outlook, maar hoeveel/welke andere apps hebben hier last van? Whatsapp? Facebook? Is er niet een manager om alles te managen of om te 'faken' dat er NIET geroamed word?

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Whatsapp heeft er geen last van en andere apps ook niet. Heb geen facebook dus weet het niet.

• TWeaKLeGeND
Toestel en sim zijn voor iemand die behoorlijk wat gebruikt maakt van FB.. zal het maar even gaan testen dan, wel raar dat na 3 jaar er nog geen redelijke oplossing is voor dit probleem. Zou extreem simpel zijn voor google om de optie in te bouwen om aan te geven dat netwerk X en Y en Z allemaal NIET als roaming bestempeld moet worden.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik gebruik al een jaar tele2 nergens last van.
Ik gebruik daarmaast ook droidwall, firewall voor android kan je aangeven welle app wifo of 3g mag gebruiken.
Moet je wel root voor hebben.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:20
Er zijn ook custom roms die een extra checkbox hebben voor national data
Roaming, o.a. aokp.

Wellicht niet het antwoord wat je zoekt, maar wel een optie

Strava

• TWeaKLeGeND
Zal droidwall ook eens bekijken, en mijn rom heeft die checkbox, maar dan die werkt helaas niet.. ik moet de buitenland roaming box ook aanvinken voor data werkt
Pagina: 1