Beeld ineens out-of-the-blue zwart wit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Mijn beeld is ineens zwart wit geworden en ik geen idee hoe dit ineens komt. Ik heb alle instellingen van mijn videokaart bekeken en kan daar niks vreemds vinden.
Ik heb een HDMI splitter met twee outputs en 4 inputs om zeg maar de pc of op de beamer of op tv te projecteren. Nu heb ik alle kabels los gehaald behalve die van mijn beeldscherm naar de ingang van mijn videokaart. Helaas loste ook dat mijn probleem niet op.
Wat ik wel raar vind is dat waar je de beeldscherm resolutie kan veranderen, ik daar mijn Iiyama scherm niet zie maar er wel beeld op heb: zwart/wit alleen. Wat er wel staat is de beamer H5360.
Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd. Ben een beetje ten einde raad.

O ja, schiet mij te binnen dat als ik reboot dat het Windows logo wat je ziet wel in kleur is maar zodra Welkom verschijnt is het zwart wit.

Mijn pc:

Windows 7 Ultimate SP1
Core i7 2600K
Asus P8P67 EVO
EVGA GeForce GTX460
Samsung SSD 128gb Pro
GeiL 8gb GD38GB1333C9DC

Hoe krijg ik weer kleur??

[ Voor 30% gewijzigd door Spiritual89 op 02-10-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
Aangezien je het windows logo wel in kleur ziet zou het alleen aan je videokaart instellingen kunnen liggen. Het zou ook nog kunnen liggen aan je drivers, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk.

Probeer je drivers eens te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Verder zou ik ook niet weten waar het aan zou kunnen liggen.

het ligt in ieder geval niet aan je schermen en splitter, maar ik neem aan dat dat je al wel duidelijk leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
probeer een schone installatie van de laatste Nvidia drivers. Helpts dat niet kijk dan onder het nvidia control panel:
NVidia Control Panel->Display->Adjust desktop color settings. "Digital Vibrance" instelling moet op 50%, waarschijnlijk staat die nu op 0%
geen idee hoe dit heet in de Nederlandse versie, die gebruik ik nooit

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 17:15

Perkouw

Moderator General Chat
Vreemd dat je het Windows-logo inderdaad eerst in kleur ziet. Wat ik me afvraag, als je het beeld via de beamer laat lopen krijg je dan hetzelfde resultaat? Ik zou anders ook nog even de kabel van je videokaart naar je monitor wisselen gezien je dat nog niet gedaan hebt. Gewoon dus even met een andere kabel waarvan je weet dat die in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Dank jullie wel voor de tips. Ik heb in nVidia configuratie scherm zo'n beetje alle instellingen geprobeerd. Op de beamer had ik hetzelfde resultaat en heb ook andere kabels geprobeerd. Dat mocht allemaal helaas niet baten.
Ik heb ten einde raad maar een systeem herstel gedaan wat ook niet echt vlekkeloos ging maar na enige volharding is dat ook gelukt en ik had ook mijn kleuren weer terug. Ik denk dat ik wel weet wat het geweest zou kunnen zijn en dat is de nieuwe update van mijn videokaart. De reden waarom ik daar toch enigszins over twijfel is omdat ik bij systeem herstel een datum heb gekozen waar niet stond dat ik nieuwe nVidia drivers had geïnstalleerd.

Ik heb inmiddels wel weer een melding gekregen dat er weer nieuwe drivers zijn voor mijn videokaart. Ik denk dat ik die maar even laat voor wat ze zijn ;-)

Nogmaals bedankt heren!