• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:55
Ik ben het topic begonnen omdat een extreem goedkope htpc nog niet aan de orde was.

Om te beginnen wil ik het alleen gebruiken voor full hd video (1080p mkv van 8 gb) en muziek (mp3) eigenlijk dus een veredelde mediaspeler.
Dit wil ik draaien op alleen xbmc
Over een jaar of 2 na een upgrade van bijvoorbeeld de processor wil ik iets meer:
Linux voor het browsen op intermet met couchpotato, headphones sickbeard en xbmc.
op XBMC na draait dit allemaal mooi op een andere pc met een paar TB aan ruimte en ik heb nu nog geen neiging om dit naar de htpc te verplaatsen omdat mijn huidige mediaspeler dit mooi kan streamen van de huidige pc.

qua audio heb ik momenteel een 5.1 setje zonder spdif maar wel met meerdere 3mm stekkertjes.
en weergave gaat via een 46" tv via hdmi.

ik heb eerst gedacht aan een raspberry maar omdat ik later de mogelijkheid wil hebben om via hdmi of spdif geluid door te geven heeft dit net te weinig mogelijkheden. ook wil ik kijken hoeveel beter het geluid is als ik de speakers apart aanstuur in plaats van 2.0 door het setje laten omzetten naar 5.1.

Daarom wil ik het proberen op een tweedehands setje:

GA-73PVM-S2H + Intel E7200 + 2gb ram

Zou dit voldoen voor de minimale eisen? Voor zover ik gevonden heb werkt xbmc en linux goed hierop.
de processor werd in een oude review aanbevolen voor een htpc en van het moederbord heb ik eentje gevonden die het uitproberde met linux.
En voor het uitproberen zit ik hiermee nog onder mijn max bedrag < 100 euro

Ik vroeg mij af of iemand gebruik maakt van één van deze onderdelen of gelijkwaardig en er een positief of negatief verhaal over heeft. En dan met name of het beeld niet schokkerig verloopt en menu van xbmc soepen gaat.

Alvast bedankt voor meedenken

[ Voor 50% gewijzigd door gr8-jen op 03-10-2013 09:53 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Of het daarmee werkt durf ik niet te zeggen, maar wat hier ook vaak word aangeraden is een Raspberry Pi, zit je ook onder je max.

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:55
ik zal mijn eisen nog iets verder specificeren zodat duidelijk is waarom ik niet voor een raspberry heb gekozen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023