Toon posts:

Welk DDR moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer met al die chipsets e.d. Weet iemand een goed RAID DDR moederbord voor m'n toekomstige 1.4 TB? :)

En hebben jullie nog suggesties qua koeling?
Ik dacht zelf aan een ThermalTake Copper Orb, of maakt deze veel lawaai?

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Kijk met jou kan ik praten *D

Ik zoek ook zoiets maar dan voor een 1333, HEY we zijn toch tweakers dan gaan we toch nog niet het snelste meteen kopen, dat maken we zellef wel :)

Maar ik weet nog niet of dat ddr nog wel blijft, zodat ik niet over een half jaar nix meer aan mijn ddr moeder bord heb :(

Die copperorb is wel stil zat maar hij gaat geloof ik maar tot een max van 1300 Mhz
Daar hebben we dus te weinig aan :P

Ik zat dan zelf te denken aan water kooling met peltiers maar dat lijkt mij weer een beetje geknoei met al die vloeistof, trouwens ik ben nog een newbie op het gebied van waterkoeling.

Zelf denk ik ook dat het me een beetje prijzig wordt als ik dat ga samenstellen.
(ik weet geeneens hoeveel watt peltier ik moet nemen en wat voor vloeistof en en en ......)

Nou je begrijpt het al :+

Al lijkt me het idee wel COOL (lekker dubbelzinnig).

Kan iemand mij even tussen door zijn voorlopige buget geven wat zijn waterkoelings project heeft gekost zowel kwa poen als kwa moeite als resultaten :9~

Hehe mijn vingers beginnen pijn te doen ik kap met typen nou BVD jongens :7

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:27
Als koeler zou ik (als je niet stevig gaat overklokken) een Coolermaster EP5-6I11 halen. Die zijn lekker goedkoop en koelen behoorlijk goed.

Wat voor moederbord(chipset) je moet kiezen is erg moeilijk. Allemaal hebben ze voor en nadelen. Ik denk dat je met een AMD 760 of ALi Magik1 chipset momenteel het beste uit bent, maar als binnenkort een nieuwe VIA KT266Pro, SiS 735 of Nvidia nForce chipset uitkomt zijn die waarschijnlijk weer beter.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[topic=156073]

Lees dit draadje eens door... :)

Verwijderd

a7m266 van asus

Verwijderd

Topicstarter
Copper Orb gaat wel tot 1.5 Ghz tegenwoordig, check maar op www.europc.nl :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is nu het snelste chipset? AMD 760 of KT266..:?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
De eerste revisie kt266 heeft een verzameling bugs waar je niet vrolijk van wordt. Maar binnenkort komt er een nieuwe.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:13
Moved vanuit DOC.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op woensdag 06 juni 2001 14:32 schreef funkaholic het volgende:
Copper Orb gaat wel tot 1.5 Ghz tegenwoordig, check maar op www.europc.nl :)
dat zeggen er wel meer. moet je maar eens op de site van amd kijken. daar zal je geen enkele orb koeler tegenkomen. zou het een rede hebben???
ik raad het je iig af. ik lees bijna nix anders dan problemen met orb coolers.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Absoluut een MSI K7T 266 PRO Raid.

Heeft denk ik in de toekomst ook een betere ondersteuning qua biosupdate's enzo

Verwijderd

De beste DDR socket A chipset is momenteel de AMD760.

Het beste moederbord gebaseerd op de AMD760 (en dus als het goed is uberhaupt het beste DDR socket A moederbord >:) ) is dacht ik de Epox 8K7A+. (Er staan een aantal recente reviews van op tweakers.net.)

AGP4X, 6 PCI slots (!), onboard sound (who cares), ZEER veel instellingsmogelijkheden voor de tweakers (that's us ;) ), hogere performance dan andere AMD760 based moederborden in een recente benchmark met de nieuwste BIOS, highpoint RAID controller erop en... (tromgeroffel :+ ) :

Aanzienlijk goedkoper dan bijvoorbeeld de Asus A7M266! :9

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
a7v266!!! Ik wacht er ook op!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 15:47 schreef Bubbles het volgende:

[..]

dat zeggen er wel meer. moet je maar eens op de site van amd kijken. daar zal je geen enkele orb koeler tegenkomen. zou het een rede hebben???
ik raad het je iig af. ik lees bijna nix anders dan problemen met orb coolers.
Welke luchtkoeling is dan wel goed voor frequenties boven de 1.4 en zonder te veel herrie :) ?

• marteltor
  • Laatst online: 11:53
Alpha pep66u of fop 38 ?
die eerste is wel groot, en de 2e is een straaljager...

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

zoals iemand anders ook al zei:
coolermaster ep5-6I11
koel,
stil,
goedkoop.

en wordt geadviseerd door amd.
check:
http://www1.amd.com/products/athlon/thermals

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Op woensdag 06 juni 2001 15:52 schreef motown het volgende:
De beste DDR socket A chipset is momenteel de AMD760.

Het beste moederbord gebaseerd op de AMD760 (en dus als het goed is uberhaupt het beste DDR socket A moederbord >:) ) is dacht ik de Epox 8K7A+. (Er staan een aantal recente reviews van op tweakers.net.)

AGP4X, 6 PCI slots (!), onboard sound (who cares), ZEER veel instellingsmogelijkheden voor de tweakers (that's us ;) ), hogere performance dan andere AMD760 based moederborden in een recente benchmark met de nieuwste BIOS, highpoint RAID controller erop en... (tromgeroffel :+ ) :

Aanzienlijk goedkoper dan bijvoorbeeld de Asus A7M266! :9
Jup, helemaal mee eens ;) Zit zelf ook te denken aan dat Epox bord, maar ik wacht nog effe zodat ik in de vakantie nog wat geld kan verdienen en dat bord kan vergelijken met die nieuwe SIS of nforce chipset.

Flickr

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Ik wacht mooi op de Nvidia NForce!!

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 17:42 schreef ruubruub het volgende:

[..]

Jup, helemaal mee eens ;) Zit zelf ook te denken aan dat Epox bord, maar ik wacht nog effe zodat ik in de vakantie nog wat geld kan verdienen en dat bord kan vergelijken met die nieuwe SIS of nforce chipset.
Tja, inderdaad... Dat ellendige dilemma: kopen of wachten? Ik overweeg dat Epox bordje momenteel ook, mar die SiS 735 krijgt toch erg mooie reviews en dat met sample boards... Bovendien gaat MSI ze fabriceren en van dat merk ben ik wel gecharmeerd...

En dan die nforce... Die chipset is helemaal ONTWORPEN met graphics & multimedia in het achterhoofd...

Op z'n Eric Cantona: AAAAAAAAAAAAAAARGH!!!

Maar ja, vroeger of later MOET ik de knoop toch doorhakken... Ik heb relatief lang plezier gehad van mijn K6-III 450, maar de Voodoo5 begint zich toch steeds claustrofobischer te voelen in die bak... :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Voor je toekomstige 1.4? Nou, dan lijkt me zo'n Abit KG7 wel wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.abit.nl/english/product/motherboards/kg7.gif

Als ik voor een single cpu setup zou gaan werd 't hoogstwaarschijnlijk deze :9

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 13:26 schreef 001Michael het volgende:
Kan iemand mij even tussen door zijn voorlopige buget geven wat zijn waterkoelings project heeft gekost zowel kwa poen als kwa moeite als resultaten :9~
http://www.tomshardware.com/cpu/01q2/010528/index.html
Hier staat een goed budget waterkoelproject, maar wel zonder peltier.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 19:04 schreef abbadon het volgende:
Voor je toekomstige 1.4? Nou, dan lijkt me zo'n Abit KG7 wel wat:

[afbeelding]

Als ik voor een single cpu setup zou gaan werd 't hoogstwaarschijnlijk deze :9
Dies zeker lekkah:)
enige nadeel: je ruimte rond de socket:( die is er niet! |:( Als je een beetje gaat denken wat er op zo'n mobo komt, laten we zeggen een Athlon 1333 of 1400, dan valt de koeling die erop gaat meestal buiten de "lijnen", en moet je gaan drebelen! Niet echt slim bed8 als je het mij vraagt... correct me if i'm wrong :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

waneer komt de SIS uit????

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• marteltor
en wanneer die abit kg7 ?

Verwijderd

Een copperorb heb ik zelf ook op me amd 1333 en werkt perfect, zonder problemen.

Grtz

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 20:10 schreef marteltor het volgende:
en wanneer die abit kg7 ?
Als het goed is de derde week van deze maand! *D

• marteltor
precies wanneer mijn vader heeft gepland een pc te bouwen :9

• ken

ken

Ik hoop dat de Abit een beetje snel komt

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 19:23 schreef ken het volgende:
waneer komt de SIS uit????
sis sucks goedkoopie prut chipset

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

ja maar is het nog genoeg als hij getweaked is >:)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 14:05 schreef sub-zero het volgende:
a7m266 van asus
Ben ik het mee eens...

Greetz

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

De AsusA7M266 heeft toch geen multiplier dipswitches?

specs

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
De Epox 8K7A+ is al leverbaar (zie sig) >:)

enne ... ik heb nu een CM EP5-6I11; maar als het goed gaat, krijg ik morgen ook mijn Copper Orb ...

Coolermaster EP5-6I11:
Rated Speed 4800 RPM
Air Flow 21.19 CFM
Noise Level 36.5 dB(A)

Copper Orb (DUO-462-9):
5500±10% R.P.M
23.1CFM
29dBa

als ik de specs zo bekijk; koelt de orb iets beter, en is iets stiller ... :7

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 10:09 schreef sub-zero het volgende:

[..]

sis sucks goedkoopie prut chipset
Zucht... Weer een die net uit zijn winterslaap komt... :( Laat je vooroordelen vallen en zoek maar eens op tweakers.net en op GoT maar eens op de SiS 735... :9~

Het zal je verbazen... ;)

Verwijderd

[Hmmm... Hier ging wat mis met het posten. Inmiddels verwijderd.]

• ken

ken

Jezelf quoten :?

Maar idd die SIS ziet er echt :9~ uit, maar zolang kan ik jammer genoeg net wachten :(

Verwijderd

Alweer iemand die over SIS kakt,

I want reviews and benchmarks, veel getallen en procenten, vergeet vooral niet het dagelijks leven benchmarks en de quake3a.

Dan kan je pas oordelen over iets.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:27
als ik de specs zo bekijk; koelt de orb iets beter, en is iets stiller ...
Volgens mij koelt de Coolermaster echt beter, ondanks de 'lichtere' ventilator. Bovendien kan je op die coolermaster een andere/betere ventilator zetten, dat kan op die orb niet.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij koelt de Coolermaster echt beter, ondanks de 'lichtere' ventilator. Bovendien kan je op die coolermaster een andere/betere ventilator zetten, dat kan op die orb niet.
Heb nu die orb erop ... en mijn cpu is nu 2 graden cooler ... (mja ... maakt ook niet zoveel uit als je cpu ~60 graden wordt >:) )

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 15:27 schreef Kroetsjov het volgende:

maakt ook niet zoveel uit als je cpu ~60 graden wordt >:) )
60 graden? Da's wel aan de hoge kant als je 'm niet eens overklokt hebt... Mijn 1.333 @ 1.5 komt met 6I11 koeler niet boven de 50 graden uit... Alles boven de 50 graden is toch wel een beetje aan de hoge kant, AMD zegt dan wel dat die cpu 90 graden kan hebben maar ik heb al persoonlijk meegemaakt dat zodra dat ding over de 55 graden heengaat hij onstabiel begint te worden...

Verwijderd

Wat ik ga aanschaffen is

MSI KT266 Mobo en 1,333 Ghz En een GlobalWIN WBK38.

MSI komt uit veel tests er heel goed uit. Ga maar es naar Google en Altavista en type maar es MSI K7T266 Pro Raid in ofzo. En ik wil die RAID functie omdat ik twee IBM GXP60 40 gig in Raid 0 ga zetten.

Verwijderd

.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Wie gaat em voeren?

Niet op voorraad.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
60 graden? Da's wel aan de hoge kant als je 'm niet eens overklokt hebt... Mijn 1.333 @ 1.5 komt met 6I11 koeler niet boven de 50 graden uit... Alles boven de 50 graden is toch wel een beetje aan de hoge kant, AMD zegt dan wel dat die cpu 90 graden kan hebben maar ik heb al persoonlijk meegemaakt dat zodra dat ding over de 55 graden heengaat hij onstabiel begint te worden...
de reden is dat ik (nog) geen airflow heb rond mijn mobo (enne, waar staat dat ie niet oc'ed is?) ... draait trouwens prima stabiel nu

Pagina: 1