[SOB] Hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
We hebben hulp nodig op project SOB, omdat we anders binnen afzienbare tijd door Team Norway worden ingehaald.

http://sob.qik.nl/index.php?team=288&date=2013-10-02 :(

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11
Oh oh, misschien wil Theadalus wel weer gaan grazen om 'zijn' #1 overall notering terug te veroveren :P

Het lijkt wel een MegaFlush of niet 7(8)7 Ik zie het nog niet zo heel goed, maar ze gaan wel érg hard _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Witlof op 02-10-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
Team Norway heeft ons een maand geleden ook al ingehaald op MUON DPAD en staat ook al jaren op PSP-PRP (het SoB zusterproject) op #1 . Ze hebben recentelijk veel CPU power erbij gekregen (of het anders verdeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik geloof niet dat we ze bij kunnen houden met de huidige power van DPC anders dan een stampede.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kost het trouwens om, zoals Aggie the Pew, servers bij te huren? Over hoeveel euro per maand praat je dan? Ik wil op zich best een paar euro in de pot storten elke maand en als er genoeg mensen meedoen kunnen we wellicht het onvermijdbare inhalen nog iets langer uitstellen. Naast natuurlijk gewoon meer mensen proberen te werven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:34:
Wat kost het trouwens om, zoals Aggie the Pew, servers bij te huren? Over hoeveel euro per maand praat je dan? Ik wil op zich best een paar euro in de pot storten elke maand en als er genoeg mensen meedoen kunnen we wellicht het onvermijdbare inhalen nog iets langer uitstellen. Naast natuurlijk gewoon meer mensen proberen te werven :P
Heb ik ook wel eens naar gekeken, maar dan moet je aardig diep in de buidel tasten:
http://aws.amazon.com/ec2/#pricing
http://aws.amazon.com/ec2/pricing/#reserved
Niet de goedkoopste, maar geeft wel een idee.

Instances of this family have proportionally more CPU resources than memory (RAM) and are well suited for compute-intensive applications.
$0.145 per Hour
High-CPU Medium Instance 1.7 GiB of memory, 5 EC2 Compute Units (2 virtual cores with 2.5 EC2 Compute Units each), 350 GB of local instance storage, 32-bit or 64-bit platform
$0.580 per Hour
High-CPU Extra Large Instance 7 GiB of memory, 20 EC2 Compute Units (8 virtual cores with 2.5 EC2 Compute Units each), 1690 GB of local instance storage, 64-bit platform
$2.400 per Hour
Cluster Compute Eight Extra Large 60.5 GiB memory, 88 EC2 Compute Units, 3370 GB of local instance storage, 64-bit platform, 10 Gigabit Ethernet
1 EC2 Compute Unit provides the equivalent CPU capacity of a 1.0-1.2 GHz 2007 Opteron or 2007 Xeon processor.
Waarschijnlijk geen AVX. Voor €2 per uur heb je iets van een dual socket Xeon server met veel te veel RAM (je hebt maar iets van 100 MB per core nodig + wat voor het OS) en HT aan wat iets van 24 threads zal geven. Ongerekend kost het €17.500 voor één jaar, kun je aardig wat hardware van aanschaffen denk ik zo ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Laatst online: 18:12

Pyrus

Hardknock life

Ik weet dat Randy geen AVX heeft. En ik weet dat hij het doet met/op spot-prijzen. (Niet asin belachelijk maak prijzen, maar als in het Engelse woord)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Witlof schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:21:
Oh oh, misschien wil Theadalus wel weer gaan grazen om 'zijn' #1 overall notering terug te veroveren :P
Dat so-wie-so >:), maar ik denk niet dat we daarmee "in de buurt" van Team Norway gaan komen... :(

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Noren pakken gewoon effe al onze #1 posities af. Ik zeg: laten we een stampede organiseren en dan proberen hun #1 op PSP af te pakken. Da's dubbele pijn voor ze, want dan verliezen ze ook hun o zo fel verdedigde #1 op de DC-Vault Ranking >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Ff SoB doen dan maar :)
TKK kan nog wel wat stijgen in de stats.
De noren gaan heeeeeel erg hard voornamelijk dankzij Havardma.
Desondanks staan ze als team nog niet in de top 10 overall, dus gaat nog wel even duren voordat ze bij DPC in de buurt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Met de huidige stats (sob.qik.nl) hebben ze ons te pakken over 117,35 days :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Es kijken....
Ik doe met 34 cores ff meer dan 22P.
Havardma doet 856P per dag.... Bijna 40x zo veel.
40x34 cores = 1360 cores ongeveer wat hij tot zijn beschikking heeft.....
Teeeeering :X :X :X
Zelfs met een stampede halen we dat niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

DPCKippie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:14:
Es kijken....
Ik doe met 34 cores ff meer dan 22P.
Havardma doet 856P per dag.... Bijna 40x zo veel.
40x34 cores = 1360 cores ongeveer wat hij tot zijn beschikking heeft.....
Teeeeering :X :X :X
Zelfs met een stampede halen we dat niet.....
Dan heb jij waarschijnlijk iets "oudere" cores; een Core i7 3720QM (3rd gen i7 @ 2.6GHz, 4 cores/clients, geen HT) doet met client v27.7 ~ 8,8P. Dus dan heb je aan ~ 100 cpu's (400 cores) genoeg, lijkt mij wel te doen dacht ik zo... ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:14
Er zijn toch ook renderfarms te huur waar je per uur of per GHz betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Theadalus schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

Dan heb jij waarschijnlijk iets "oudere" cores; een Core i7 3720QM (3rd gen i7 @ 2.6GHz, 4 cores/clients, geen HT) doet met client v27.7 ~ 8,8P. Dus dan heb je aan ~ 100 cpu's genoeg, lijkt mij wel te doen dacht ik zo... ;)
Meeste zijn Xeons, maar idd ook 1 i7-3770.
Wellicht dat ik ergens een instelling niet helemaal lekker heb staan en dat er over een paar dagen ineens een flinke output komt.... Zal het ff in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Is SoB trouwens het enige project waar DPC (nog) op #1 staat?
Bij http://stats.free-dc.org/...team=Dutch%20Power%20Cows staat DPC ook nog op 1 bij RC5 maar die hebben de Boinc wrapper verwijderd volgens mij.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Dan lijkt het er wel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is nu: willen we die #1 behouden?
Dan moeten we massaal op sob gaan draaien.
Graag reactie van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Wil een gevecht best aan, maar het wordt of
A: hun output matchen en langdurig vasthouden (en blijven matchen als ze opschalen).
B: zo ongelooflijk veel output genereren dat ze er geen zin meer in hebben.

Weinig trek in het langdurige aspect van A

En om wat te vloeken in de kerk, maar voor B hebben het DPC niet meer voor. We hebben als DPC nog steeds aardig wat kracht her en der verspreid over diverse projecten. Maar de community wordt ieder jaar minder, of heb ik een ander beeld van onze huidige status dan de rest? Afgezien van een stampede zie ik het niet gebeuren dat we de krachten van DPC kunnen mobiliseren/bundelen om rechtstreeks met TN het gevecht aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 15:20

grass460

[DPC] Division_Brabant

heb net een pc op sparen gezet voor een maand. maar kan ook nog de komende maanden mee draaien op SOB. Moeten die aliens maar even wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Die komende maanden zal dan de komende jaren worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29
Tja, we weten niet wat TN wil. Gaan ze voor de makkelijk bereikbare plek 5 om zo flink wat punten voor DC-Vault binnen te harken, of steken ze er meer effort in en gaan ze voor plek 1?

Een klein beetje bijschakelen kan geen kwaad om het gat tussen ons en de huidige #2 nog flink te vergroten zodat ze misschien tevreden zijn met #5 (of #2), en in de gaten houden wat zij doen.

Geeft tevens de gelegenheid om weer eens te kijken hoe lang die units duren...paar dagen zo te zien? Dan weten we ook ongeveer hoeveel power er nodig zou zijn om de output van TN te matchen,

Ik heb het even aangeslingerd, 4 units tegelijk door de default install.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik zit niet zo te wachten op meerdere maanden crunchen op één project, daar ben ik te impulsief voor. Dus jullie zullen het helaas zonder mij moeten doen :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterkwachtwoord
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
[Main thread Nov 2 22:50] Starting workers.

Het zal geen zoden aan de dijk zetten maar dan heb ik een idee of dit een waardige opvolger gaat zijn als OGR-27 klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumble
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 18:21

Fumble

Crazy Cow squad

Sterkwachtwoord schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:52:
[Main thread Nov 2 22:50] Starting workers.

Het zal geen zoden aan de dijk zetten maar dan heb ik een idee of dit een waardige opvolger gaat zijn als OGR-27 klaar is :)
Ik heb wel interesse wanneer OGR27 klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterkwachtwoord
  • Niet online
Oef, [Worker #1 Nov 3 10:46] is pas op 7.36%... Horen de taken zo lang te duren, of is daar nog wat aan te doen? (behalve er meer CPU tegenaan te gooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 15:20

grass460

[DPC] Division_Brabant

zo stats van week 44 maar gepost weten we weer waar we over praten.

ivm team verjaardag sta ik op sparen, de verrassing komt 1 december!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29
Sterkwachtwoord schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:53:
Oef, [Worker #1 Nov 3 10:46] is pas op 7.36%... Horen de taken zo lang te duren, of is daar nog wat aan te doen? (behalve er meer CPU tegenaan te gooien)
Heb er 4 draaien vanaf vrijdag 08:00, die zijn nu op 36% of zo....dus een klein weekje nper unit lijkt vrij normaal. Misschien kan je multithreading inschakelen (weet niet of dat uberhaupt kan bij SoB) zodat meerdere cores aan 1 unit werken (menu:test->worker windows). Dan is die unit dus 2 keer zo snel klaar als je 2 cores inzet. Maar het blijven langdurige krengen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterkwachtwoord
  • Niet online
DigiK-oz schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:52:
[...]
Misschien kan je multithreading inschakelen (weet niet of dat uberhaupt kan bij SoB) zodat meerdere cores aan 1 unit werken (menu:test->worker windows).
Ik zie hier alleen "2. Test/Worker threads", en ik zie geen functie die het heeft over het splitsen van taken over meerdere CPU's... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

CPUs to use geeft het aantal cpu's er per worker aan (> 1 is multithreading)

Bij SoB heeft multithreading geen nut, het heeft zelfs negatief effect.

Beste instelling is:
Number of worker windows to run: <aantal fysieke cores>
CPUs to use: 1

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterkwachtwoord
  • Niet online
Ik zie functie überhaupt niet :+
  • 1. Test/Primenet
  • 2. Test/Worker threads
  • 3. Test/Status
  • 4. Test/Continue
  • 5. Test/Exit
  • [..]
  • 18. Help/About PrimeNet Server
Your choice:

Mersenne Prime Test Program: Linux64,Prime95,v27.7,build 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Voeg de volgende regels toe aan het bestand local.txt:
code:
1
2
3
WorkerThreads=<aantal fysieke cores>
ThreadsPerTest=1
Affinity=100

Waar je <aantal fysieke cores> vervangt door een getal.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
zit in Test/Worker Windows
Afbeeldingslocatie: https://qazwaplol.nl/upload/prime95-multithreading.png

Maar zoals aangegeven multithreading is niet aan te raden, is zo goed als altijd langzamer dan singlethreaded. Of je wilt er 1 taak snel door heen jagen dan helpt het zeker, maar als je van plan bent om SoB een x tijd te blijven draaien hou het dan op de standaard 1core = 1 worker = 1 thread.

of gebruik je prime95 v25? daarin werd die menu optie onder Test nog 'Worker Threads' genoemd (zoals in je in jou lijstje opnoemt). Daar zat inderdaad de optie om aantal threads in te stellen niet in de GUI.

Maar pak dan sowieso de nieuwste versie vanaf de SoB site (das prime95 v27).

[ Voor 26% gewijzigd door Qazwaplol op 05-11-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterkwachtwoord
  • Niet online
Sterkwachtwoord schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:58:
Ik zie functie überhaupt niet :+
Mersenne Prime Test Program: Linux64,Prime95,v27.7,build 2
Op de Windowsmachine heb ik die functie gevonden en gebruikt. Ik ben toen tot 15% gekomen, en toch zie ik nu dat ik punten heb gekregen! Het ging er mij meer om dat ik niet bleef zitten met half afgemaakte pakketjes die niets opleveren... :?

[ Voor 17% gewijzigd door Sterkwachtwoord op 07-11-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
nope, zijn gewoon taken die een week duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
Huh he wat? Is SoB opeens weer tot leven gekomen :) Ik dacht dat ik nog de enige was die in die weide liep te grazen. Gezellig in ieder geval :) Over een paar daagjes / weken gaat Team Boonanza dan eindelijk naar plekje 4 overall.
Maar Team Norway gaat wel bizar hard ja. Ben bang dat we dat niet meer tegen kunnen houden. Maar is de grote aanvoerder van al die output bij jullie bekend? Iemand die een flink park tot zijn beschikking moet hebben.
Ik heb 6 intel cores draaien, en havardma pomp er 100 x zoveel uit, dus grove schatting = 600 cores :o Ervan uitgaande dat hij/zij nieuwere generatie heeft dan ik dan 400 cores misschien maar nog steeds bizar veel.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Norway heeft ons ook bij DPAD in 1 jaar ingehaald met 6 man. Nu zijn ze 'slechts' met z'n 2-en op SoB aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterkwachtwoord
  • Niet online
Qazwaplol schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:29:
nope, zijn gewoon taken die een week duren.
Ah, maar tussendoor zal er wel werk worden opgestuurd... Dan ben ik blij en blijf ik dit nog even draaien! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
Vooralsnog hebben we de aanval afgeslagen. :)

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Harvardsma dan al op een ander project gespot? Of kun je bij SoB geen account merges doen om zo ineens heel hard omhoog te schieten? Blijf nog wel even hangen hier, ook om de Brabo's een beetje op te porren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Op Sky zijn de noren hard bezig.
Meer dan 10x de output van DPC :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon :X dat DC-Vault zoveel tijd nodig heeft om een project op te nemen. Anders hadden we die Noren nog wel effe kunnen laten schrikken met Skynet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 08:47:
Blijf nog wel even hangen hier, ook om de Brabo's een beetje op te porren :P
Ah, jij bent Patman van NGS?
Ik denk al; waar halen die nu weer zoveel power vandaan? :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ha dat klopt! Cpt00Kirk heeft me toen eens gevraagd om NGS naar de #1 te brengen op SOB, dus toen heb ik ze gejoined. Als ik zie hoeveel meer ik nu met de helft van het aantal PC's doe.. 8)7 echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

haha, jij doet in 2 dagen meer dan ik in totaal in een aantal maanden heb gedaan vroeger.

Pagina: 1