Toon posts:

Xfree86 4.1 Software updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje aan de adjes:

Kennen jullie het hart van de grafische omgeving voor mandrake, debian, redhat, suse, freebsd, netbsd, openbsd,... etc..etc..???

Is dat niet een heel klein beetje belangerijker dan CloneCD 3.0.0.20, welke in principe alleen maar voor illegaal copieeren wordt gebruikt, hetgene overigens tegen de policy van tweakers.net gaat???

Nog een vraagje uit nieuwschierigheid:

Wordt gesubmit nieuws door meerdere newsposters bekeken of kan elke nieuwsposter het de prullenbak in mieteren waardoor anderen het niet eens te zien krijgen???

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Was het niet toevallig _net_ voor de BC3 gesubmit?

Oftewel, verdwenen met de crash?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er vlak na. Toen was de software update lijst nog helemaal leeg. De XFree86 4.1 is NET uit. De site is nog maar net over het /. effect heen :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hij heeft er inderdaad best lang en veel ingestaan waardoor iedere nieuwsposter hem wel gezien moet hebben. Blijkbaar was er alleen geen enkele die het goed genoeg kende om er iets zinnigs over te schrijven c.q. belangrijk genoeg vond en op een gegeven moment wordt er dan gewoon opgeruimd.

Iedere nieuwsposter kan gewoon submits trashen zonder die aan anderen te laten zien, maar je moet niet denken dat 1 iemand stelselmatig bepaalde ontwerpen censureerd ofzo. Twijfelgevallen blijven vaak een dag of twee in de queue staan in afwachting van iemand anders die er wel een leuk stukje van kan maken.

[persoonlijk stukje]

Ik snap geen bal van Linux en er verandert elke dag enorm veel aan. Bijvoorbeeld pre-beta versies van 0.0.1 releases van kernels. Nu zal dat XFree86 ding ongetwijfeld een stuk belangrijker zijn dan het gros, maar ik wist dus niet wat het precies was en kon er dus geen zinnig woord over schrijven. Daarom heb ik het iig niet verwerkt.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
XFree is best belangrijk ja, maar zelfs als het niet zo belangrijk zou zijn. CloneCD komt er _telkens_ in te staan.

Winamp 2.76 staat er nu ook in. Waarom Xmms niet?

/me denkt dat ie beter 1 draad had kunnen openen :P

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het marktaandeel van Windows (en dus ook Windows-apps) onder het publiek van Tweakers.net is nog altijd groter. Nu wil ik daarmee dus niet zeggen dat we Linux dan maar moeten negeren, maar wel dat Windows daardoor de boventoon voert. Zoals ik in de andere thread zei (kan dit niet gemerged worden :?) iemand aannemen met goede up-to-date kennis van Linux lijkt me geen overbodige luxe.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-02 12:58

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je had natuurlijk ook de nieuwssubmit van wat tekst kunnen voorzien zodat het makkelijker wordt om de posting in elkaar te knutselen. Toen die XFree posting een paar dagen geleden in de nieuwssubmit kwam was er niks op de XFree site te vinden. Daar kan ik weinig mee als Win2k gebruiker.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Voor de linux die-hards:
http://www.tweakers.net/meuktracker/679

Hier kon ik nog net iets over schrijven... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mja, die pre-kernels vindt ik altijd een beetje overdreven, magoed.
Je plant ook de zoveelste beta-nvidia driver en bijna elke versie van clonecd ...

Verwijderd

Mjah, die pre kernels zijn idd een beetje overdreven om weer te geven, Liever heb ik dan dat de major releases van software voor Linux/FreeBSD/OpenBSD enz neegezet wordt evenals ook de license verandering van ipfw :)

Ik heb XFree 4.0.3 toendertijd ook gesubmit met de complete changelogs en andere flauwekul erbij, maar hij is ook nooit geplaatst. Jammer, in dat soort gevallen heb ik gelijk geen zin meer om ooit nog nieuws te submitten ;(

Voortaan zal ik de nieuwsposts zo submitten dat jullie ze alleen nog maar van embargo af hoeven te halen :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 06 juni 2001 17:14 schreef fkooman het volgende:
Ik heb XFree 4.0.3 toendertijd ook gesubmit met de complete changelogs en andere flauwekul erbij, maar hij is ook nooit geplaatst. Jammer, in dat soort gevallen heb ik gelijk geen zin meer om ooit nog nieuws te submitten ;(
Tja, als je daar niet tegen kan kun je er beter niet aan beginnen, want je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste submitter die zijn naam niet op de frontpage ziet verschijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 17:49 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Tja, als je daar niet tegen kan kun je er beter niet aan beginnen, want je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste submitter die zijn naam niet op de frontpage ziet verschijnen.
Het gaat niet om de naam, het gaat om het nieuws.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 17:14 schreef fkooman het volgende:
Mjah, die pre kernels zijn idd een beetje overdreven om weer te geven, Liever heb ik dan dat de major releases van software voor Linux/FreeBSD/OpenBSD enz neegezet wordt evenals ook de license verandering van ipfw :)
Mmm, die license verandering had ook zeker gepost moeten worden. Wietse Venema heeft er btw ook nog een interview over gegeven (vanwegen zijn TCPwrappers, die een soortgelijke licentie hebben).

/me vraagt zich af of het uiteindelijk gevolgen heeft voor openBSD en FreeBSD

Gelukkig was OpenBSD 2.9 al net uit.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 06 juni 2001 17:56 schreef Zemanova het volgende:

[..]

Het gaat niet om de naam, het gaat om het nieuws.
zelfde effect -> je werk was voor niets.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 18:02 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

zelfde effect -> je werk was voor niets.
zie je sig.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 16:15 schreef Femme het volgende:
Je had natuurlijk ook de nieuwssubmit van wat tekst kunnen voorzien zodat het makkelijker wordt om de posting in elkaar te knutselen. Toen die XFree posting een paar dagen geleden in de nieuwssubmit kwam was er niks op de XFree site te vinden.
Die site was ook een tijdje geslashdot :) Maar ik begrijp het probleem. Veel grote linux projecten worden zonder al te veel poespas uitgebracht. XFree86 4.1 kwam met niet meer dan een readme.

Microsoft (bijvoorbeeld) spendeert miljarden aan reklame, en dat heeft zijn weergave ook op tweakers.net
Daar kan ik weinig mee als Win2k gebruiker.
Vraagje:
Hoeveel van de newsposters gebruiken w2k en hoeveel gebruiken voornamelijk linux??

Denk dat hier een probleem zit.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 06 juni 2001 18:13 schreef Zemanova het volgende:
Microsoft (bijvoorbeeld) spendeert miljarden aan reklame, en dat heeft zijn weergave ook op tweakers.net
Er wordt ook vaak zat geroepen dat we anti-Microsoft zijn. Bovendien hoef je echt geen miljoenen uit te geven om op Tweakers.net te komen. Een duidelijke press release met samengevatte info en eventueel wat leuke plaatjes op je website zetten is al genoeg.

Verwijderd

90% van de tweakers loopt altijd maar te zeuren over Microsoft, dat dringt ook tussen de regels door in de nieuwspostings. Dat zou het anti MS gevoel kunnen veroorzaken.

Het feit dat er weinig tot geen (of onbelangrijke) Linux nieuwsposts gedaan worden lijkt inderdaad op een te kort aan nieuwsposters die goed weten wat 'belangrijk' is aan Linux nieuws. Die is er gewoon niet op dit moment, en dat is best wel jammer. Want om nou 2.4.6pre1 neer te zetten in de update tracker slaat gewoon nergens op, dan kun je er IMHO helemaal geen Linux nieuws neerzetten, eventueel alleen dat er een nieuwe distro uit is.

Dus laat al het Linux nieuws weg of neem een nieuwsposter aan die weet waar het over gaat en wat belangrijk is.

• Aaargh!
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Erg vreemd dat er onder de tweakers zoveel mensen zijn die windows draaien (iets wat ik nou niet echt een geavanceerd tweakers-os vind). ik kan me er ook aan ergeren dat elke keer als bill gates z'n neus snuit dat dat op de frontpage moet, maar als er iets gebeurt in de linux/open-source wereld je daar niets van terugvind op t.net, dat moet je dan weer op slashdot horen, terwijl het imho voor veel mensen ook prettig zou zijn als het op een nederlandstalige site zou staan.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik vind persoonlijk dat er helemaal niet zoveel Windows nieuws op de site staat. Sterker nog: er staat bijna geen software-nieuws op!

Het nieuws van vandaag:
20x hardware
1x software
2x internet

Dat er teveel aandacht voor windows is lijkt me nogal overdreven. Bovendien: 80% van de bezoekers/lezers gebruikt Windows, dus het lijkt me ook terecht...

Verwijderd

zie ook [topic=156676]

• Aaargh!

Aaargh!

Op woensdag 06 juni 2001 20:25 schreef Moartn het volgende:
Dat er teveel aandacht voor windows is lijkt me nogal overdreven. Bovendien: 80% van de bezoekers/lezers gebruikt Windows, dus het lijkt me ook terecht...
t.net zou helemaal geen windows news moeten posten, t.net is voor tweakers, bij windows denk ik eerder aan m'n moeder die moeite heeft met het bedienen van de muis (ok, maybe iets overdreven :P )

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 06 juni 2001 20:42 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

t.net zou helemaal geen windows news moeten posten, t.net is voor tweakers, bij windows denk ik eerder aan m'n moeder die moeite heeft met het bedienen van de muis (ok, maybe iets overdreven :P )
Ik vind Windows 2000 toch een behoorlijk goed besturingssysteem... Er is toch flink wat aan te tweaken... Bovendien heeft niet elke tweaker behoefte om z'n eigen kernel te compilen... :)

• Aaargh!

Aaargh!

Op woensdag 06 juni 2001 20:45 schreef Moartn het volgende:

[..]

Ik vind Windows 2000 toch een behoorlijk goed besturingssysteem...
kan ik de GUI uitzetten en het hele zakie vanaf de command line bedienen/tweaken ?
nee? => opzouten met die zooi :)
Er is toch flink wat aan te tweaken...
ja, je kan je muispijl veranderen, en dat soort l33te dingen :+
Bovendien heeft niet elke tweaker behoefte om z'n eigen kernel te compilen... :)
nep-tweakert. >:)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hehe, tja...

Windows is voor mij (e.v.a.) gewoon net iets te saai.

Expanding the inexpandable

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op donderdag 07 juni 2001 01:14 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

kan ik de GUI uitzetten en het hele zakie vanaf de command line bedienen/tweaken ?
nee? => opzouten met die zooi :)
[..]

ja, je kan je muispijl veranderen, en dat soort l33te dingen :+
[..]

nep-tweakert. >:)
Geen Win-lin discussie hier aub.

Trouwens je kan 2k omstarten met de /nogui optie :)
Heb het zelf nooit gedaan (draai linux) ;)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

^^^^ UP ^^^^

Mozilla 0.9.1 is al een tijdje uit, en ik heb hem compleet met verhaaltje, quote, changelog, urls en andere zooi gesubmit. Jammer dat het nog steeds niet geplaatst is. Het gaat mij er _ECHT_ niet om dat mijn naam er bij staat (ok, beetje wel natuurlijk ;) ), maar dat het nieuws gewoonweg niet geplaatst wordt slaat nergens op. Deze release verdient een plaats tussen het normale nieuws, en niet in de meuktracker...

Nu kan ik er wel over blijven zeuren, maar dat doe ik niet, dit is dan ook mijn laatste 'zeur' post over dit onderwerp, maar ik zou wel graag wat duidelijkheid hebben van de rest van de nieuwsposters en/of andere crew of er uberhaupt ooit iets aan gedaan gaat worden (lees: 'linux' nieuwsposters in dienst nemen oid)

Ik ben benieuwd :)

• Aaargh!

Aaargh!

Mozilla 0.9.1 zat ik idd ook op te wachten.
hij stond wel meteen op /. maar waarom niet op t.net :? dit is toch vrij grote update t.o.v. 0.9

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb hem zien staan maar hij heeft (bij mij in ieder geval) lagere prioriteit dan het frontpage nieuws, waar we toch wel een beeetje tekort aan hebben. IMHO is dat toch belangrijker dan het up-to-date houden van de meuktracker. Dat geldt ook voor Windows Commander en een paar BIOS updates.
Deze release verdient een plaats tussen het normale nieuws, en niet in de meuktracker...
Leg dat eens uit? Een 0.0.1 release is frontpage nieuws :? . Als het nu een final was, ok, maar voor zover ik het heb gezien heeft deze alleen wat verbeterde stabiliteit en snelheid.

Verwijderd

Ik heb hem zien staan maar hij heeft (bij mij in ieder geval) lagere prioriteit dan het frontpage nieuws
Is er niemand bij wie dit wel prioriteit heeft? Hoeveel actieve nieuwsposters zijn er eigenlijk?
waar we toch wel een beeetje tekort aan hebben. IMHO is dat toch belangrijker dan het up-to-date houden van de meuktracker.
Te weinig nieuws in de queue, of te weinig resources om het nieuws ook daadwerkelijk te plaatsen in het laatste geval is uitbreiding van de nieuwsposters misschien handig? Niet iedereen hoeft geld te verdienen voor het plaatsen van af en toe een bericht.
Dat geldt ook voor Windows Commander en een paar BIOS updates.
Mjah, die worden wel geplaatst :?
Leg dat eens uit? Een 0.0.1 release is frontpage nieuws :? .
Het feit dat je dit zegt duidt er op dat je er inderdaad niet veel van Linux / Opensource enz weet (no offence)

edit:

en inderdaad, de frontpage is overdreven, meuktracker zou voldoende zijn ;)
Als het nu een final was, ok, maar voor zover ik het heb gezien heeft deze alleen wat verbeterde stabiliteit en snelheid.
Wordt de final straks wel geplaatst dan? Ik heb er zo m'n twijfels over :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 09 juni 2001 13:58 schreef fkooman het volgende:
Is er niemand bij wie dit wel prioriteit heeft? Hoeveel actieve nieuwsposters zijn er eigenlijk?
Deze maand hebben 11 verschillende mensen nieuws gepost. Er zijn ongeveer 20 nieuwspost-accounts op dit moment.
Te weinig nieuws in de queue, of te weinig resources om het nieuws ook daadwerkelijk te plaatsen in het laatste geval is uitbreiding van de nieuwsposters misschien handig? Niet iedereen hoeft geld te verdienen voor het plaatsen van af en toe een bericht.
De queue is abosuluut het probleem niet. Meer dan genoeg submits, echt waar. Bovendien kunnen we zelf ook prima rondsurfen op zoek naar nieuws. Capaciteit moet eigenlijk ook niet het probleem zijn, maar de motivatie gaat er bij sommige mensen heel snel vanaf.
Mjah, die worden wel geplaatst :?
Niet door mij. Ik kan de anderen natuurlijk niet besturen ofzo.
Het feit dat je dit zegt duidt er op dat je er inderdaad niet veel van Linux / Opensource enz weet (no offence)
Dat klopt inderdaad. Maar Mozilla kan toch ook onder Windows draaien? Ik zie het gewoon als 'een browser' en niet als iets Linux-achtigs eigenlijk.
Wordt de final straks wel geplaatst dan? Ik heb er zo m'n twijfels over :)
Wat mij betreft wel :)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

http://www.tweakers.net/meuktracker/684

Mijn verhaaltje zal in de ogen van de Mozilla/Linux-gebruikers vast weer nergens op slaan en onzin zijn, maar het staat er in ieder geval...

Verwijderd

Wouter: bedankt voor je antwoorden :* ;)
Op zaterdag 09 juni 2001 14:35 schreef Moartn het volgende:
http://www.tweakers.net/meuktracker/684

Mijn verhaaltje zal in de ogen van de Mozilla/Linux-gebruikers vast weer nergens op slaan en onzin zijn, maar het staat er in ieder geval...
Het is een prima verhaaltje, dank je, ik kan weer slapen :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 14:16 schreef WouterTinus het volgende:
Dat klopt inderdaad. Maar Mozilla kan toch ook onder Windows draaien? Ik zie het gewoon als 'een browser' en niet als iets Linux-achtigs eigenlijk.
Het is de meest gebruikte browser op het linux platform en het is OPENSOURCE.

Dus, vandaar :)
Pagina: 1