Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:19

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik ben nu in het bezit gekomen van een Gigabyte GA-P55M-UD4 met Core i7 860 CPU. Helaas is gebleken dat 5 van de 7 SATA aansluitingen niet meer in orde zijn. De 2 overige SATA aansluitingen zitten voor zover ik weet op een andere SATA controller en die functioneren nog goed. Echter lijkt er nog een probleem meer aanwezig: de LAN doet niets. De realtek lan device komt gewoon in windows naar voren, driver is gewoon te installeren, echter zodra je er een LAN kabel inprikt blijft hij op disconnected staan. Ook het lichtje van de LAN socket gaat niet knipperen, maar het groene ledje blijft branden, het oranje ledje gaat niet knipperen. Ook vanuit de BIOS via SMART LAN? wordt geen connectie gevonden.

Is dit een bekend probleem? Ik kan zelf de relatie niet leggen tussen de SATA en LAN aansluiting. Zit die op dezelfde chipset of niet? Dit bord wijkt volgens mij af van de standaard P55 opstelling waardoor ik eigenlijk niets kan vinden.

Het is een bloedsnelle processor en ik vind het zonde om dit zomaar weg te gooien. Moederborden zijn ook erg schaars. Heb zelf destijds voor het X58 platform met i7 920 gekozen, maar dit P55 systeem is volgens mij niet veel trager.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-07 11:29

Nessuno

io sono nessuno

Kan een printbreuk oid zijn,al in de connector van de lan gekeken of de pootjes binnen in niet omgebogen of krom zijn ...

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:19

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Pinnetjes in de LAN socket zien er op het eerste gezicht goed uit. Overigens brand het groene ledje altijd, of er nu wel of geen kabel in zit. Ik zal pogen de contacten eens te reinigen.

Edit: Lijkt inderdaad geen contact te maken. Na wat schraapwerk ziet hij nu wel dat er een kabel inzit. Even met zo'n glasvezel contact reiniger het zaakje weer blank proberen te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Twazerty op 02-10-2013 21:08 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.