Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 19:05
Hallo allen,

Ik heb sinds een week of 3 last van het feit dat mijn batterij gigantisch langzaam oplaad en soms zelfs stil blijft staan. Echter heb ik sinds een dag of 3 last van het feit dat de telefoon gewoon langzaam leegloopt als hij zelfs aan de oplader ligt. De enige manier waarop deze nog oplaad is als deze uit staat en aan het stroom ligt en zelfs dan duurt hij er 2,5uur over om van 22% naar 37% te komen. Lijkt me niet helemaal in orde toch? Ik krijg meerdere malen zelfs nu de melding dat de telefoon meer stroom verbruikt dan dat hij binnenkrijgt en het advies is hierbij dus om allerlei apps te sluiten, echter geeft hij deze melding ook als de telefoon net pas aan gezet is en het password nog ingevoerd moet worden.

De telefoon dateert uit eind Mei 2012, dus garantie zit er niet meer bij. Repareren lijkt me een te dure optie.

Hoop dat jullie iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 16:42
Al eens een andere oplader geprobeerd? Er is vast wel iemand anders in je omgeving met een standaard micro-usb oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik vind het een beetje wonderlijk dat je een telefoon die in februari 2012 is aangekondigd in mei 2011 al hebt weten te bemachtigen. Kun je me je trucs leren?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
hugoy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:46:
Al eens een andere oplader geprobeerd? Er is vast wel iemand anders in je omgeving met een standaard micro-usb oplader.
Ja, dat heb ik helaas al geprobeerd. Heb een lader van mijn oude sony ericsson geprobeerd. De lader van een Galaxy S3. Een andere USB-kabel rechtstreeks vanuit een PC. Niks lijkt te werken.
BeefHazard schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:47:
Ik vind het een beetje wonderlijk dat je een telefoon die in februari 2012 is aangekondigd in mei 2011 al hebt weten te bemachtigen. Kun je me je trucs leren?
Excuses, een foutje. Moet 2012 zijn, heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 18:56
je hebt gewoon nog garantie bij HTC hoor. maar probeer eens en hard reset (ondanks dat opladen ook traag is bij apparaat uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 12:21

painkill

Pain(k)(ill)

Op batterijen zit geen garantie op de levensduur, voor zover ik weet.
Daarnaast zul je eigenlijk een energiemeter aan moeten sluiten om te zien hoeveel Watt hij verbruikt met het opladen.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
painkill schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:55:
Op batterijen zit geen garantie op de levensduur, voor zover ik weet.
Daarnaast zul je eigenlijk een energiemeter aan moeten sluiten om te zien hoeveel Watt hij verbruikt met het opladen.
Heb jij zo enig idee hoe ik dat zou kunnen doen met die energiemeter?
En dat klopt inderdaad, dit zal een batterij probleem zijn en naar mijn weten is dit 12 maanden garantie.
consolefreak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:53:
je hebt gewoon nog garantie bij HTC hoor. maar probeer eens en hard reset (ondanks dat opladen ook traag is bij apparaat uit)
En met hard reset bedoel je? Fabrieksinstellingen?

[ Voor 23% gewijzigd door DvMaasakker op 02-10-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 12:21

painkill

Pain(k)(ill)

energiemeter in stopcontact en daar dan de oplader in :P

Moet je natuurlijk wel een energiemeter hebben.
Wat je in ieder geval kunt doen is opladen via de computer, als dat sneller gaat dan is de oplader niet goed.

Hoe lang kun je met een volle batterij, als dat ook kort is dan ligt het aan de batterij, als je gewoon een dag of meer kunt doen met 100% dan is het de oplader.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
painkill schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:06:
energiemeter in stopcontact en daar dan de oplader in :P

Moet je natuurlijk wel een energiemeter hebben.
Wat je in ieder geval kunt doen is opladen via de computer, als dat sneller gaat dan is de oplader niet goed.

Hoe lang kun je met een volle batterij, als dat ook kort is dan ligt het aan de batterij, als je gewoon een dag of meer kunt doen met 100% dan is het de oplader.
Energiemeter heb ik helaas niet.
Nou, dat opladen via de computer ging eerst sneller, maar sinds twee dagen wil ie dan ook gewoon leeglopen. Dus lijkt me aan de telefoon/batterij te liggen.

Nou, een volle batterij kan ik niet lang mee doen. Een dag red ik zeker niet. Ff voorbeeld. Had m gister bij gods en gratie vol gekregen (Uit staan met opladen) en hij was om 4u vol. Gisteravond gewerkt en vanmorgen om 7uur was ik weer op het werk. Niet veel mee kunnen doen, hooguit 10min geappt. Toen zat hij vanmorgen om 7uur alweer op 30 %. Is niet echt goed denk ik.

Zojuist weer een voorbeeld. Hij stond op 31%, ik heb m uitgezet en aan de oplader gelegd. half uur later staat ie op 20%. Gewoon leeg lopen terwijl hij uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
Voor je aan garantie, reparaties of vervanging gaat denken eerst een complete reset proberen, dus terug naar fabrieks instellingen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Prulleman schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:23:
Voor je aan garantie, reparaties of vervanging gaat denken eerst een complete reset proberen, dus terug naar fabrieks instellingen
Dit heb ik inmiddels gedaan. Helaas geen uitkomst.
Ik ga de telefoon inleveren en ondertussen een nieuwe kopen.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
DvMaasakker schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:03:
[...]

Dit heb ik inmiddels gedaan. Helaas geen uitkomst.
Ik ga de telefoon inleveren en ondertussen een nieuwe kopen.

Bedankt voor jullie hulp!
Waarom zet je er zelf niet een hox+ battery in?
Op het web zijn er genoeg video's of foto series te vinden hoe dat te doen en de accu is niet duur.
Half uurtje werk, ideaal als je geen garantie meer hebt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583589

Mijn htc one x liep binnen 5 uur leeg.
Ik heb een paar aanpassingen gedaan:

- facebook synchronisatie met contacten uitgeschakeld.
- twitter synchronisatie met contacten uitgeschakeld.
- wifi instellingen op best presterend, en 2.5 ghz
- Apps die je niet kunt verwijderen maar niet gebruikt uitgeschakeld.

Na deze aanpassingen, kan ik makkelijk 10 uur halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
snah001 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:17:
[...]

Waarom zet je er zelf niet een hox+ battery in?
Op het web zijn er genoeg video's of foto series te vinden hoe dat te doen en de accu is niet duur.
Half uurtje werk, ideaal als je geen garantie meer hebt.
Hier hoor je echter ook verschillende verhalen over. Terwijl de een erg positief is en opeens een veel langere batterijduur heeft, merkt de ander geen verschil of heeft zelfs een kortere batterijduur en oververhittings problemen.

Mocht de TS meer informatie willen hierover, dan raad ik je aan deze thread op XDA eens te bekijken.

Wat betreft de garantie op de batterij:
Zie ook dit topic hier op GoT. Daar gaat het momenteel namelijk ook over de batterij en zie je dat HTC deze best wil vervangen als hij veel slechter wordt (is bij mij ook gebeurd, meer informatie hierover staat in dat topic). :)

[ Voor 21% gewijzigd door 4WardNL op 05-03-2014 21:22 ]

Pagina: 1