Toon posts:

amd am3+ moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw amd am3+ moederbord kopen. Dit zou in combinatie zijn met een amd fx8320.
Er zal 1 grafische kaart gebruikt worden. Hij zal ook gekoeld worden met een antec kuhler 620.
Maar wat zijn nu de beste moederborden, vanuit reviews had ik al een paar mooie kanidaten gezien maar
Zal vooral gebruikt worden om te gamen/streamen en ook om soms eens videos te editen.
ik twijfel nu een beetje of een 970chipset wel goed genoeg is.
Een overclock van tegen de 4.7GH of 5GH is een beetje mijn doel maar is dit ook mogelijk of zou ik daar ook nog betere koeling voor nodig hebben?
De moederborden waar ik al aan dacht waren:
-asrock pro3 r2
-asrock extreme 3
-MSI 970A-G43

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 19:39 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
een van de duurdere borden met de 990fx chipset moet voldoen. Enne zoek anders eens wat benchmarks op?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Als je wil overclocken kom je toch uit bij die van Asus Crosshair V Formula aangezien je niet met een instabiel systeem wil zitten.

Helaas zijn deze moederborden nog steeds wel duur.

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

Msel

...

De asrock 990fx extreme3 valt af als je flink wilt overclocken. De Vrm's in dit moederbord zijn slecht gekoeld.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Mijn ervaring is dat je in combinatie met AMD het beste Asrock kan vermijden als je wilt overclocken. Ik heb persoonlijk eens een steekvlam uit een vrm gehad tijdens een 3dmark run :+

Speedydown.nl !!!

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 11:59

lolhoo

Just reboot and relax

Ik heb zelf een Asus Sabertooth 990fx met een amd fx-8120.
Dit werkt perfect.
Ook met overclocken ben ik nog geen problemen tegen gekomen.

Did you try to put it off and on again?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 17:30
Van de moederborden die in de TS staan is de Msi de beste keuze, Asrock heeft prima moederborden maar is niet het moederbord dat je wilt met overclocken.

Als je iets zoekt om ver over te clocken zal dit moederbord genoeg bieden:
pricewatch: Asus Crosshair V Formula-Z

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Imo hoef je echt niet het duurste bord te pakken dat je kunt vinden. Meestal wordt de max overklok/stabiliteit niet bepaald door het moederbord maar door de processor zelf (warmte).

Neem er bij voorkeur wel 1 met een 8+2 vrm design en heatsink/koeling (de meeste 990FX bordjes).
http://www.overclock.net/...fo-database#post_12462681
Pagina: 1