Sinds een paar dagen merk ik dat ik onbekende apparaten zie (k2ul) in in mijn Windows8 netwerk omgeving. Ik weet zeker dat ik zelf geen apparaten heb die zo heten, of zelfs maar eendezelfde model. Ik kan niet ontdekken hoe deze apparaten op mijn netwerk komen. Ik me best wel zorgen dat er iemand toegang heeft tot mijn informatie.
Dit is hoe mijn netwerk er thuis uitziet:
Een Ziggo modem met daaraan via ethernet een TV (dat is het COM-MID1 apparaat), mijn PC en een mediabox. Verder heb ik een Surface RT tablet, en een Nokia Lumia 800 die via wifi verbinden.
Hieronder de zaken die ik heb kunnen ontdekken/bedenken:
-Heb geen bluetooth op mijn PC
-SSID wordt gebroadcast, maar heb een WPA2-PSK als beveiliging. Ook zie ik wanneer het apparaat zichbaar is vanaf mijn pc,er geen extra apparaten in de router-interface.
-Ziggo Hotspot staat aan, maar ook daar staan 0 gebruikers bij (zou ook raar zijn als ik die in mijn netwerk zie)
-Apparaten lijken te wisselen: soms is het een Nexus 7, soms een HTC One, etc. De namen van de apparaten zelf veranderen ook
-In device manager zijn de apparaten niet te vinden.
Hebben mensen nog ideeen hoe dit kan, en vooral: kan ik hier iets aan doen?
Dit is hoe mijn netwerk er thuis uitziet:
Een Ziggo modem met daaraan via ethernet een TV (dat is het COM-MID1 apparaat), mijn PC en een mediabox. Verder heb ik een Surface RT tablet, en een Nokia Lumia 800 die via wifi verbinden.
Hieronder de zaken die ik heb kunnen ontdekken/bedenken:
-Heb geen bluetooth op mijn PC
-SSID wordt gebroadcast, maar heb een WPA2-PSK als beveiliging. Ook zie ik wanneer het apparaat zichbaar is vanaf mijn pc,er geen extra apparaten in de router-interface.
-Ziggo Hotspot staat aan, maar ook daar staan 0 gebruikers bij (zou ook raar zijn als ik die in mijn netwerk zie)
-Apparaten lijken te wisselen: soms is het een Nexus 7, soms een HTC One, etc. De namen van de apparaten zelf veranderen ook
-In device manager zijn de apparaten niet te vinden.
Hebben mensen nog ideeen hoe dit kan, en vooral: kan ik hier iets aan doen?