Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop advies.

Pagina: 1
Acties:

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Beste, met een lokale studentenkring is er besloten te investeren voor een laptop. Deze zal vooral gebruikt worden voor betalingen/kassatoepassingen, databases, wat programmeren e.d.
De bedoeling is dan ook niet dat hij over zeer krachtige hardware maar wel gewoon een degelijk no-nonsens model, met volgende eigenschappen, in dalende volgorde van belangrijkheid:
  • Budget: zo laag mogelijk, liefst rond €600, evt hoger.
  • Ethernet, Hdmi & VGA poort (mag geen probleem vormen). Cardreader is een plus maar niet vereist.
  • Goede bouwkwaliteit, algehele degelijkheid en stevigheid. Hierdoor kom ik wrs op een zakelijk model uit. Aangezien deze door studenten constant naar allerhande activiteiten zal gesleurd worden is dit echt belangrijk.
  • Goed garantiebeleid, 3-5 jaar is een pluspunt.
  • Goed werkende wifi (evt kan de wifi-kaart vervangen worden als dit het enige probleem is).
  • Vervangbare onderdelen (hdd, wifi-kaart, ram) zijn een pluspunt.
  • Liefst rond 14-17", liefst niet boven de 3kg.
  • Degelijk touchpad&keyboard (moet ook niet fantasisch zijn maar gewoon werkbaar).
  • Batterij: langer is leuk, maar niet prioritair aangezien er meestal een stopcontact in de buurt is.
  • Hardware: doet er niet zo toe. Een i3 is al genoeg, grafisch zware applicaties zullen er wrs niet op gedraaid worden. Een goed 1080p scherm zou zeer fijn zijn maar is geen vereiste, zolang het leesbaar is :p
Op onze ICT-dienst kunnen wij voor iets meer dan €1140 een Dell Lattitude E6530 aankopen (het 2013 model) met 5 jaar garantie, en die voldoet meer dan aan zowat alle wensen, maar is helaas heel duur.
Een logisch alternatief zou de goedkopere Dell Lattitudes/ Lenovo Thinkpads zijn, maar aangezien ik heel weinig ervaring heb met zakelijke notebooks heb ik hier even wat hulp gezocht, suggesties?

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38
http://www.campusshop.nl/...80m-02995-nl/details.aspx

Eventueel kan je de garantie verlengen.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Die Lenovo heeft helaas een 768p scherm. De Dell 15R SE is de goedkoopste fatsoenlijke laptop met Full HD scherm en is voor ongeveer €600 te krijgen. Alleen moet je dan nog de garantie upgraden.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Sorry, maar dat soort laptop is niet hetgene waarnaar ik op zoek ben.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
En waarom niet? Je kunt als je budget laag is ook een goede 2e hands Lattitude in de V&A zoeken.