Waarom HDMI op een moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

• deTrein
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-06-2025
Beste mensen,
Ik heb een vraag, waarom zit er HDMI op een moederbord (Msi MPower MAX). Is dit input of output?
Kan ik hierdoor de video kaart weglaten, of is het voor bijvoorbeeld om een foto camera aan te sluiten.
Kortom wat kan ik er mee. Of kan ik er mijn blu-ray/ dvd speler op aansluiten ofzo.
Ik hoor het graag, alvast bedankt. :)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:28

RnB

Hebben die nieuwe Intel cpu's geen interne gpu's?
Wat ik zo snel heb kunnen vinden, zit er naast die HDMI poort ook een Displayport op.Het lijkt mij dan dat het outputs zijn, zodat je gebruik kan maken van de interne gpu van je Intel processor.

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 02-10-2013 17:55 ]

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Dit zit er waarschijnlijk op om de interne gpu in je CPU te gebruiken, in plaats van een grafische kaart. Zie bijvoorbeeld een Intel HD.....
Het is dus ook voor output.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn HTPC heeft VGA, DVI en HDMI out. Dus tja, er zou dan toch ergens een videokaart moeten zijn? Vroegâh had je naast de chipset een aparte GPU op 't moederbord, leuk voor de gewone kantoor systeempjes voor beeld, niets fancy. Die chip is nu verhuist en hebben we ipv een CPU een APU. CPU en GPU in 1.

Dit had je toch ook wel met een beetje Google kunnen vinden, of niet? Specificaties van het moederbord lezen verteld je ook al het een en ander, evenals de handleiding. (huh, wat? Handleiding?, Ja, dat boekje wat je er bij krijgt!)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-02 18:32

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hero of Time schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:04:
Mijn HTPC heeft VGA, DVI en HDMI out. Dus tja, er zou dan toch ergens een videokaart moeten zijn? Vroegâh had je naast de chipset een aparte GPU op 't moederbord, leuk voor de gewone kantoor systeempjes voor beeld, niets fancy. Die chip is nu verhuist en hebben we ipv een CPU een APU. CPU en GPU in 1.

Dit had je toch ook wel met een beetje Google kunnen vinden, of niet? Specificaties van het moederbord lezen verteld je ook al het een en ander, evenals de handleiding. (huh, wat? Handleiding?, Ja, dat boekje wat je er bij krijgt!)
Wie leest er nu de handleiding :P
Je hebt wel gelijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kan je gebruiken als je Intel-processor een ingebouwde gpu heeft. Gezien de onderscheidende eigenschappen van het moederbord denk ik niet dat het geval is. Dit is inderdaad iets wat je zelf ook makkelijk kan opzoeken, vandaar op slot.

Had je hier ook al een keer gevraagd: Waarom zit er op een moederbord HDMI, betrekkend dit dat i

[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 03-10-2013 00:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.