Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sitecom N600 kan niet

Pagina: 1
Acties:

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Edit: Hm.. er is iets misgegaan met de topic titel. 8)7

Sinds een jaartje staat hier een Sitecom N600 router in huis (klik). Het afgelopen jaar ben ik niet al te gelukkig geweest met het apparaat (o.a. zwak, wegvallend signaal en moeite met verbinden), maar vaak waren de problemen wel binnen enige tijd opgelost na het resetten en opnieuw instellen.

Nu ben ik helaas tegen iets aangelopen wat ik al twee dagen niet opgelost kan krijgen. De router zendt twee frequenties uit, waarvan beide netwerken altijd netjes werden opgepikt door alle apparatuur. Deze twee netwerken hebben allebei spontaan een andere SSID gekregen. Standaard wachtwoorden of het persoonlijke wachtwoord wat er hiervoor op zat werken allemaal niet bij beide netwerken.

Na een factory reset blijven de twee netwerken de vreemde SSID's houden en werken de standaard wachtwoorden niet meer. Wanneer ik een ethernet kabel leg tussen de router en mijn macbook, werkt internet wel en kan ik de router ook netjes benaderen via het ip-adres. Echter kan ik niet inloggen omdat de inloggegevens niet werken (ook standaard). Vreemd... Heb tevens geprobeerd de router een hele nacht uit te zetten, zodat alle informatie eruit kon worden gespoeld, maar dit was ook tevergeefs.

Enige hulp en/of opheldering zijn welkom en worden zeer op prijs gesteld!

Verwijderd

Zo te horen is de router inderdaad terug naar de fabrieks instellingen.
Dan moet je dus inloggen met het admin wachtwoord waarmee de router geleverd is en dat vind je op het label onderop de router.

• Cache
Dat werkt dus helaas niet, zoals aangegeven in mijn eerste bericht. De netwerknamen komen ook niet meer overeen met die onderop de router staan.

Verwijderd

Opnieuw proberen terug te gaan naar fabrieks instellingen dan maar d.m.v. WPS knop langer dan 15 seconde in te drukken.
Lijken die SSID namen ook niet op wat achter op staat, ik bedoel beginnen ze ook niet met "sitecom"?
Meest voor de hand liggende is toch dat je het wachtwoord niet goed over hebt genomen.
Nul en letter O door elkaar halen, cijfer 1 en letter l, vergeten hoofdletters te gebruiken etc. etc.
Probeer het ook eens zonder wachtwoord of met "admin", "password" of "sitecom" als wachtwoord.

• Cache
Bedankt voor de reactie. Ik heb de OPS knop al ontzettend vaak langer dan 15 seconden ingedrukt. De standaard netwerknamen komen niet terug en de standaard inlogggevens blijven niet werkend (wel degelijk goed ingetypt).

Voorheen hadden de netwerken SSID's met als prefix "Sitecom" met vervolgens een combinatie van hoofdletters en cijfers. De nieuwe SSID's hebben tevens de prefix "Sitecom" alleen nu gevolgd door een string van getallen.

• Cache
opgelost en mag dicht

[ Voor 44% gewijzigd door Cache op 05-10-2013 18:50 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15

lier

MikroTik nerd

Topics gaan niet zo maar dicht, ben erg benieuwd naar hoe het opgelost is!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cache
andere router gekocht en de oude het ronde archief in...

[ Voor 45% gewijzigd door Cache op 05-10-2013 20:23 ]

• Paulsky
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11 13:52
Hallo,

Misschien is het niet netjes om zo maar in te breken in dit topic. Maar na uren zoeken op internet was dit topic het enige wat er op duidde dat ik niet de enige was met dit probleem. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, met exact dezelfde router.

Ik heb dus ook twee compleet andere SSID's beschikbaar, en de standaard wachtwoorden op de sticker van de router werken ook hier niet bij. Ik heb zojuist gechat met een medewerker van Sitecom. En de voor de hand liggende werkwijze, heb ik over het hoofd gezien.

Ja, het wachtwoord voor de 'backend' van de router is gelijk, na een factory reset, aan het WPA2 wachtwoord van de 2.4Ghz channel SSID. Deze kan je, zonder hacking tools, achterhalen via WPS. Het wachtwoord was totaal anders dan wat ik ooit had ingesteld, en de wachtwoorden achterop de sticker. Zodoende kon ik ook weer inloggen in de router. Helaas, ook na een reset, na een factory reset en een firmware update zijn de default settings nog steeds niet hersteld. Mijn probleem is dus nog niet opgelost, en ik ga denk ik terug naar de verkoper. Hieronder het stappenplan van Sitecom:

Probeert u de volgende stappen om uw WLR-5000 v2 001 te herstellen.Belangrijk hierbij om te weten is, dat bij standaardinstellingen met het wachtwoord voor 2.4Ghz draadloze netwerk inlogt kan worden op de router. U kunt de router als volgt herstellen:

Stap 1: Reset de router allereerst door de OPS/WPS knop voor 20 seconden in te drukken.

Stap 2: Maak met een computer via WPS/OPS verbinding met het 2.4Ghz netwerk. Instructies voor het verbinden met behulp van WPS vindt u hier: http://www.service-downlo...connect-using-wps-nl.html

Stap 3: Lees vervolgens het wachtwoord uit bij deze computer. Voor instructies zie: http://support.xbox.com/n...wireless-network-password

Stap 4: Download de firmware voor de WLR-5000 v2 001 via: http://www.service-downlo...00v2-001_1.20_upg.bin.zip (Lees aub ook de disclaimer m.b.t. de firmware en open source onderdelen: http://www.service-downlo...m/firmware-disclaimer.txt)

Stap 5: Log in op de router met het achterhaalde wachtwoord en installeer de firmware:
  1. Download de firmware, sla het bestand op uw computer op en pak het uit.
  2. Zorg ervoor dat de router met een kabel op de pc is aangesloten. Schakel een eventueel aanwezige draadloze verbinding uit.
  3. Log in op het routermenu, standaard gaat dit via http://192.168.0.1
  4. Log in met gebruikersnaam admin en het zojuist achterhaalde wachtwoord (standaard: admin en het zojuist achterhaalde WPA2 wachtwoord van het 2.4Ghz netwerk).
  5. Klik op Toolbox -> Firmware
  6. Klik op Browse en selecteer het opgeslagen firmware bestand (WLR-5000v2-001_1.20_upg.bin)
  7. Klik op Upload en wacht tot de router weer reboot (soms moet u eerst op OK drukken).
  8. Reset nu de router door de OPS/WPS knop aan de bovenkant 20 seconden ingedrukt te houden. Let op: eventuele routerspecifieke instellingen zullen hierdoor verwijdert worden.
  9. De wachtwoorden van de meegeleverde flyer en sticker op de router zijn als het goed is weer hersteld. Stel de router eventueel opnieuw in naar wens
Pagina: 1