Sitecom wireless gigabit router 300n x5

Pagina: 1
Acties:

• Koendej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09-2018
Hallo tweakers,

ik heb een glasvezel pakket van caiway wat uitstekend werkt.
Nu heb ik een router op mijn modem aangesloten en deze verbind alle netwerken met pc's/laptops etc.
Echter ik heb een beduidend hoge ping van wel 200ms, de down/up snelheid zijn zoals ze horen te zijn.

Nu wou ik mijn router gaan updaten maar ik kan geen enkele software vinden om dit te doen.
Het enige wat beschikbaar is is de x5 n600, ik heb een x5 300n....
Kan iemand mij vertellen of het update van de router het probleem kan oplossen, of mij helpen me ping terug te brengen naar een normaal niveau?

Mijn dank is groot! _/-\o_

Groetjes,

Koen

Verwijderd

Een hoge ping als je waar naar toe pingt?

• Koendej
Ik merk dit vooral tijdens het openen van website's en met speedtests.

Hier resultaten van de ziggo speedtest en de caiway (mijn provider) speedtest.

Ziggo: 200ms
Caiway: 1ms

Zit nogal een verschil in.

Snelheden die ik haal
Download: 80mb
Upload: 80mb

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Lijkt mij eerder een routeringsprobleem aan de kant van Caiw dan een probleem aan jouw kant.

Zou je eens kunnen testen tegen bekende servers vanaf een command prompt?
Bijvoorbeeld de DNS servers van OpenDNS of Google, diverse nieuwssites, enz.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Koendej
Ik heb de caiway aan de lijn gehad, deze zijden dat ze niks konden zien vanaf hun en dat her er goed uitzag allemaal.

Hoe doe ik dit? ben een noob met zulk soort dingen :(

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 15:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

cmd in je uitvoeren/zoeken balk

ping www.google.nl

Of net wat je wilt pingen

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 02-10-2013 21:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens exact aan welke router dit is, Sitecom heeft nogal neiging alles 'gigabit' en 'x3' enzo te noemen. Kijk onderop, geef modelnr (begint vrijwel zeker met WL-...)

Oslik blyat! Oslik!

• Koendej
@heuveltje, ik heb de ping in de command line gezet, krijg hier keuze uit aantal opties, welke moet ik kiezen voor google, of zouje de command line kunnen kopieren./plakken die ik in cmd moet invoeren.

@dion_b, Wlr-5000 v1 002

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, op zich geen slecht apparaat.

Twee tests:
1) wat is ping tussen twee computers binnenhuis (via de router)?
2) wat is ping naar buiten toe als je PC direct op modem (dus zonder router) probeert?

Oslik blyat! Oslik!

• Koendej
1: 3ms tussen mijn pc en een sony apparaat van me stiefmoeder :P
2: Dat is 2ms direct op de modem, met router ertussen en heel het gezin op het internet met wifi en cat5 kabels 200ms... Verdomde lastig om soms een game te spelen of uberhaupt een website fatsoenlijk te bezoeken. (Bijv. youtube 1080p bufferen.....)

[ Voor 16% gewijzigd door Koendej op 02-10-2013 21:44 ]

Verwijderd

En met router er tussen maar dan alleen jij en dus zonder het hele gezin op internet?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 15:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Koendej schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:28:
@heuveltje, ik heb de ping in de command line gezet, krijg hier keuze uit aantal opties, welke moet ik kiezen voor google, of zouje de command line kunnen kopieren./plakken die ik in cmd moet invoeren.
:?

ping www.google.nl

is alles wat in je de command line moet invoeren

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\heuveltje>ping www.google.nl

Pingen naar www.google.nl [74.125.136.94] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.125.136.94: bytes=32 tijd=40 ms TTL=49

Ping-statistieken voor 74.125.136.94:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 40ms, Maximum = 40ms, Gemiddelde = 40ms

C:\Users\heuveltje>

[ Voor 56% gewijzigd door heuveltje op 02-10-2013 23:25 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie ook The Eagle in "Sitecom WLR-4100 geeft 'zwak' signaal"

Zou me zomaar niks verbazen als het dat bij jou ook oplost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Koendej schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:38:
1: 3ms tussen mijn pc en een sony apparaat van me stiefmoeder :P
2: Dat is 2ms direct op de modem, met router ertussen en heel het gezin op het internet met wifi en cat5 kabels 200ms... Verdomde lastig om soms een game te spelen of uberhaupt een website fatsoenlijk te bezoeken. (Bijv. youtube 1080p bufferen.....)
Eeeh...

- je geeft aan dat je de ping-commando niet kent, maar je constateert vrolijk pingtijden. Hoe doe je dat exact :?
- bufferen van video heeft in het geheel niets met latency te maken, enkel met bandbreedte. Youtube bufferen staat dus volkomen los van gamen.
- zoals al aangegeven, sluit alle andere zooi binnenhuis eens uit. Dit klinkt ondertussen gewoon als iemand die een torrent client draaiend heeft (of een zombie is) en daarmee de upload plattrekt :o

Oslik blyat! Oslik!

• Koendej
@ heuveltje/dion_b, ik ken nu de ping command en heb deze toegepast op google, het is nu vroeg in de morgen en ben de enigste op het netwerk nog. Ik had 10ms en 0% loss.

@dion_b, ik heb dit gister geprobeerd maar kreeg vreemd genoeg geen verbinding met de modem direct door mijn pc via cat5e cabel op de modem aan te sluiten, zette ik de router er weer tussen dan deed me internet het weer. Lastig want ik heb deze manier van verbinden ook gebruikt tijdens het instaleren van het pakket en het activeren van de diensten.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ben niet helemaal bekend met hoe Caiway de kabelmodems beheert, maar bij UPC is het iig zo dat je een cable modem zonder ingebouwde router altijd moet rebooten (power cycle geven dus) als je een ander apparaat eraan wilt hangen, omdat er per boot maar aan één apparaat een IP gegeven wordt.

Als het bij Caiway ook zo werkt (verwacht ik iig wel) zou je dit dus moeten doen:

- PC uit *
- modem uit
- modem aan, wachten tot hij online is
- PC aan, booten en als het goed is verbinding hebben voor test

* in theorie hoef je op de PC geen power cycle te doen, maar zeker met Windows 7 is het wel zo handig omdat Windows anders erg lang blijft prutsen met 'identifying network' en het kan lijken alsof het niet werkt terwijl alles goed staat

Als je je router aansluit moet je weer hetzelfde doen, router en modem uit, modem aan en wachten tot online, dan pas router aan.

Oslik blyat! Oslik!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb het Caiway (Sitecom) exemplaar vervangen door een goede router. (in mijn geval de Netgear 3700)
De Sitecom doet het gewoon erg slecht. Wireless valt soms zomaar weg, geen verbinding meer etc. Ik was er snel klaar mee. Allemaal problemen die ik voorheen niet had en nu ik hem vervangen heb ook niet meer heb.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Had jij ook een WLR-5000 dan?

Sitecom heeft veel verschillende routers, waarbij sommige ronduit waardeloos zijn (ik noem vroege revisie DC-202, WL-341 en bovenal WLK-2000) maar andere juist prima apparaten zijn (WL-350 en deze WLR-5000 bijv).

Ik lees weinig in verhaal TS dat wijst op gare router en veel wat wijst op plattrekken uplink door andere gebruikers op de LAN. Zelfs al zou hij nu een shitrouter hebben en zelfs al zou hij een uitstekende router kopen zou hij daar nog net zoveel last van hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

De X4 N300 heb ik van Caiway mogen ontvangen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gé Brander schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:46:
De X4 N300 heb ik van Caiway mogen ontvangen.
Dat kan nog steeds meerdere modellen zijn (Sitecom techniek is soms goed, soms slecht, maar naamgeving altijd onduidelijk...), maar is iig niet zelfde als TS heeft :o

Oslik blyat! Oslik!

• Koendej
De ping tussen mij en de modem is goed, als ik hem weer via de router aansluit gaat deze ping weer omhoog en vaak als de rest van het huishouden ook op de router zit dan verslechtert deze nog een beetje.

Kan ik hier iets aan doen?

Met het oude internet (geen glasvezel) hadden we bijna geen problemen

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

dion_b schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:17:
[...]

Dat kan nog steeds meerdere modellen zijn (Sitecom techniek is soms goed, soms slecht, maar naamgeving altijd onduidelijk...), maar is iig niet zelfde als TS heeft :o
Als ik inlog op de Sitecom router zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wM7EFk7CIaojVv6mrQYiELXT/thumb.png
Hoezo kunnen het dan nog andere modellen zijn met het zelfde typenummer? Of snap ik je opmerking niet?

• Koendej
bbumpo

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gé Brander schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:14:
[...]

Als ik inlog op de Sitecom router zie ik dit:
[afbeelding]
Hoezo kunnen het dan nog andere modellen zijn met het zelfde typenummer? Of snap ik je opmerking niet?
Ja, het kunnen meerde modellen zijn. Sitecom vindt ze misschien uitwisselbaar, dat hoeft niet zo te zijn. Echte modelnr staat onderop en begint bij WiFi-routers met "WL"

Oslik blyat! Oslik!

• Koendej
Windows opnieuw op me pc gezet en uit het niets is mijn ping gemiddeld 50 nu...

vreemd

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Koendej schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:34:

vreemd
Goh...nu zou het standaard advies van Caiw wel eens gewerkt hebben ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Koendej schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:34:

vreemd
Klinkt erg verdacht als zooi op je PC. Ofwel uit de hand gelopen spyware, danwel een TSR torrent client die je vergeten was ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Koendej
Vreem ja, het hele huis geniet nu van een betere ping... Miss dat het toch niet aan me pc ligt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Koendej schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:29:
Vreem ja, het hele huis geniet nu van een betere ping... Miss dat het toch niet aan me pc ligt.
Juist wel. Als je troep op je PC had dat de upload (niet van jouw PC specifiek maar van je hele LAN) plattrok zou dat voor iedereen hinder opgeleverd hebben. Nu heb je je PC opgeschoond en niemand heeft er meer last van.

Oslik blyat! Oslik!

• Koendej
Hele wijzen tekst, 42ms ping, 80mb down, 80mb up snelheid!

Toppie en bedankt voor alle hulp jongens.

Topic kan dicht :)
Pagina: 1