Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC raar geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen maakt me PC een raar zoemend geluid wat na 4 sec weer ophoud. Ik heb in me pc gekeken of er misschien een draadje tegen me fan aan zat, maar nee dit was niet het geval.

Wel ondekte ik dat er veel stof in en achter me fan zit, zou dit het probleem kunnen zijn van het zoemend geluid? Als dit zo is hoe kan ik hem dan het beste schoonmaken? Heb zelf niet vaak iets uit me pc gehaald of erin gezet dus ik hoop dat iemand mij zo uitgebreid mogelijk kan helpen :)

Gr,

Bas

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat geluid kan van je vieze fans komen. Schoonmaken met perslucht. Er zijn genoeg zaken waar je busjes kan kopen om je systeem schoon te maken. Doe het dan wel buiten ivm hoeveelheid stof wat eruit kan komen (moet je weer je kamer schoonmaken enzo ;)) en je computer moet toch van 't stroom af.

Als je 't niet precies weet, kan je altijd nog instructies op youtube vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:50
Op Youtube vind je 13.700 hits cleaning pc with compressed air tegen 9.600 hits cleaning pc with vacuum...

Ik doe het altijd voorzichtig met een stofzuiger en zorg ervoor dat de fans niet echt hard gaan draaien.
Maar die discussie is op tweakers bekend.

Dat zoemende geluid is niet toevallig je dvd-rom die uitgeprobeerd word bij het opstarten van de pc?

gewaarwordingshorizon

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02
Vaak genoeg met de compressor gedaan.
Gewoon zorgen dat je de ventilator niet onbenullig hard laat draaien.
En desnoods voorzichtig tegenhouden.

Volgens mij kun je de meeste fans ook smeren door het type stikkertje voorzichtig los te halen en daar in het midden een druppeltje olie te doen.
Je moet hem vervolgens wel weer goed afdekken.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Pc loskoppelen van stroom,
dan pc start knop vasthouden, dan ontlaad de pc zich van stroom,
pols bandje om doen, en verbinden met je kast(voor de zekerheid),

Nooit met een stofzuiger in je pc gaan, deze zijn statisch geladen waardoor je pc defect kan gaan.

Met perslucht zonder (vocht erin) uitblazen.
Ventilators vasthouden tijdens blazen, omdat ze anders te snel gaan, en defect gaan.
Ventilator goed schoonmaken aan alle kanten omdat er anders onbelans ontstaat, dus lawaai.