Ik heb zelf ook gekeken naar CF met mijn a8-5600k, daar is destijds
dit topic over ontstaan.
Ik weet niet welke games je speelt, kijk dus goed of die game het ondersteunt.
Ik heb deze grafische kaart gedraaid met een 300 watt voeding, en dat lukte prima
Ik schreef destijds in mijn (eind)post het volgende:
Ik heb besloten om de eerdergenoemde (DDR3) Sapphire HD 6670 retour te sturen.
Dat komt door een tweetal zaken:
1:
Het prestatieverschil is mij te gering. Ik heb met FRAPS enkele metingen gedaan bij BF3.
Instellingen: Medium preset, 1280x960 resolutie, 1 minuutje meten op Noshahr Canals
APU alleen: Min: 23 fps, Max:37 fps, Gemiddeld:29,042 fps
HD 6670 alleen: Min: 26 fps, Max: 50 fps, Gemiddeld: 31,734 fps
In Dual Graphics: Min: 9 fps, Max:64 fps, Gemiddeld: 39,280 fps
Het prestatieverschil (10 fps) is mij de gehele aankoop niet waard!
2:
Dit ligt meer aan AMD: Helaas staat in Catalyst 13.8 niet de optie om Frame Pacing aan te zetten als Dual Graphics is ingeschakeld, ondanks dat Dual Graphics feitelijk gewoon een vorm van CF is!
Enige positieve is dat mijn voeding het makkelijk heeft gehouden!
Ik ga nu een deel van het geld in een degelijke koeling stoppen, de 74c die hij nu wordt is echt te gek
(Idle: 50c)
Misschien dat er dan nog een kleine OC in zit, om de iGPU prestaties wat te boosten.
Suggesties voor koelers zijn welkom, ik heb helaas wel normaal RAM, maar het RAM mag de koeler natuurlijk niet in de weg zitten (1e RAM slot van het mATX mobo is nog vrij, daar mag hij dus overheen gaan). Max. hoogte is 148mm, volgens de website van Cooler Master. Ik heb deze op het oog: de Scythe Katana 4
Andere suggesties zijn dus welkom, maar niet nodig.
Bovenstaand verhaal is gedaan met een DDR3-versie van de HD6670
Zoals je hierboven kunt lezen vond ik het destijds niet waard, ik heb helaas geen ervaring met een A10.
Bedenk dus goed of je Dual Graphics graag wilt, ik zou de HD6670 sowieso kopen bij een webshop die dichtbij een vestiging heeft / goede aftersales heeft, zodat je hem nog retour kan sturen.