Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:37
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een simpele smartphone. Mijn oog is gevallen op 3 modellen:
1) Samsung Galaxy SII Plus
2) Samsung Core
3) Samsung Galaxy S 3 mini

Nu verschillen de processors nogal.
1) Samsung Exynos 4210 1,2 GHz Dual core
2) STE U8420 1.2 Ghz dual-core
3) Cortex-A9 1 GHz Dualcore ARM

De Core heeft geen Super Amoled-scherm. Bij de telefoonboer om de hoek zag ik niet echt spectaculaire verschillen. Hoe merk ik dit in de praktijk? Ook zou deze geen Gyposcoop hebben, een gemis?

Ik ga het toestel gebruiken om berichten te verzenden, bellen, mail checken, agenda en wat internetten. Navigatie zal zeker ook gebruikt worden. Ik sluit een spelletje niet uit maar dit zal niet meer zijn dan af en toe de tijd te doden in de trein.

Alle toestellen hebben 8 gb intern, en uitbreidbaar. 1 GB werkgeheugen is ook bij allen aanwezig.

Mijn vraag, wat zou de keuze zijn mbt de specs. Ik heb geen verstand van telefoons, laat staan de diverse processors.
Een goed vergelijk of benchmarks vind ik niet op google (links welkom!)

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Maak een topicreport en ga niet zelf reageren beste man.

[ Voor 76% gewijzigd door janvanduschoten op 02-10-2013 16:28 ]

• key
Op internet voldoende gezocht, de locale telefoonzaak bezoeken (wordt je ook niet veel wijzer van), specs op diverse sites gezocht, nergens een goed overzicht. Voor het type processor van de Core heb ik al 3 verschillende gevonden.
Helaas wordt dit de eerste Android telefoon.

Niet iedereen is zo een wonder met al die vage telefoonprocessors. Ik dacht dat een forum was om vragen te stellen. Sorry heb me blijkbaar vergist. :X

Serieuze antwoorden zijn natuurlijk welkom. Links naar site waar ik wel volledige overzichten of benchmarks kan vinden zijn welkom. Ik ga daarna graag op zoek. (Google maar eens op Samsung Core benchmark, je vindt daarna alle telefoons behalve de Core)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Samsung Galaxy S3 mini zie ik, dan vind ik de Xperia M ook een mooi alternatief voor in je lijstje

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Als je echt goed gegoogled had wist je dat benchmarks maar relatief zjjn, vooral als de specificaties niet ver van elkaar af liggen.

Kies gewoon de telefoon die jij her mooiste/leukste/goedkoopste vindt.
Echt spectucalair is namelijk geen van de 3.

• key
Klopt, geen van allen spectaculair de opzet is ook een basis telefoon.

Dat het niet veel zou uitmaken vermoede ik al gezien het prijssegment.
Het zal een Core of SII Plus worden. Geruchten gaan dat de Core omgaat naar 4.4 Kitkat, via de officiele weg dan.

De Ghz tellen dus de proc maakt niet zoveel uit. Duidelijk.

De Sony ga ik ook nog even bekijken.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar MAA :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1