Toon posts:

Extra fans of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

Ik heb een corsair 500R case met 2 intake fans aan de voorkant (120mm) en 1 aan de zijkant (180MM?)
Nou zit er maar 1 fan aan de achterkant die uit mijn kast blaast. Er zit ook nog een fan op de cpu cooler. En 2 fans die warme lucht in me kast blazen vanuit me GPU.

Ik wil daarom graag 2 extra fans bovenin mijn kast plaatsen die naar buiten blazen. Is dit zinvol denken jullie. Ik zit te denken aan 2 simpele corsair fans.

En als ik deze dan koop kan ik die dan makkelijk aansluiten op mijn MSI Z77-G45? Is het handig om een soort adapter te kopen etc. Wil het ook zo net mogelijk houden qua kabels.

Bedankt!

Frank

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 11:50

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Warmte stijgt op, dus aan de bovenkant uit blazen is altijd een optie.
Echter verstoort het wel je flow van voor-naar-achter..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-02 20:41
Waarom wil je precies twee extra fans? ZIjn je temps te hoog?
Ik heb zelf ook een 500R met de stock fans en ben ruim tevreden zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zat een beetje te denken van..3 fans zuigen lucht aan. en maar 1 voert af. lijkt mij efficiënter voor airflow als dit gelijk staat aan elkaar. schijnt ook te schelen in dust building als je evenveel fans hebt die eruit blazen als erin.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 09:19
nah, juist niet, je wil een overdruk hebben in je kast, zodat er overal uit alle gaatjes naar buiten geblazen word. Verder gewoon zorgen dat er stoffilters voor je intake zit en alles blijft gewoon schoon ;)

android since G1.

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 17:08
coredalae schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:15:
nah, juist niet, je wil een overdruk hebben in je kast, zodat er overal uit alle gaatjes naar buiten geblazen word. Verder gewoon zorgen dat er stoffilters voor je intake zit en alles blijft gewoon schoon ;)
Ik ben het helemaal met coredalae eens, altijd meer intake dan outtake zorgt voor overdruk en voorkomt stof. De reden is simpel, meer lucht aanvoeren dan afvoeren via fans zorgt ervoor dat de lucht zelf zijn weg uit de kast zoekt.

Een extra intake fan onderin je kast, tussen de PSU en de HDD racks, zorgt voor extra koele lucht. Indien je dit doet kan het nuttig zijn om bovenin een fan te plaatsen op de achterste mounting plaats van de kast. Zo voorkom je dat er stof via de bovenkant in de kast valt.

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-02 11:07
Heb je wel wat gemeten? Meten = weten. Wat zijn de temperaturen van je onderdelen? Zijn deze te hoog? Gaat je CPU throttelen?

De meeste fans sluit je aan op je moederbord of via een molex adapter.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1