Beste Tweakers
Ik heb voor een vriend een pc in elkaar gezet. Hij doet het prima alleen het geluid wil niet lukken.
Er staat een rood kruisje door het speaker symbool in de onderste werkbalk rechts beneden.
Als ik erop klik gaat hij automatisch naar probleem oplosser en die kan niets vinden. Ik heb inmiddels een tweede moederbord, deze is identiek aan het eerste alleen een rev 1.3 en die heeft exact het zelfde.
Ik heb de originele Gigabyte drivers CD rom geïnstalleerd
Als ik naar apparaten beheer ga zie ik geen audio apparaat.
Systeem; Z68XP- UD3, I5 2320, raid0, Windows 7 home premium, GTX 580, 8 GB 1333 ram, Bios F9,
pricewatch: Gigabyte GA-Z68XP-UD3
Dus twee nieuwe moederborden met het zelfde probleem
1.Realtek ALC889 codec
2.High Definition Audio
3.2/4/5.1/7.1-channel
4.Support for Dolby® Home Theater
5.Support for S/PDIF Out
Nu zit ik te denken dat het gewoon Windows gerelateerd is en ik een verse installatie moet doen?
Mvg Mike
Ik heb voor een vriend een pc in elkaar gezet. Hij doet het prima alleen het geluid wil niet lukken.
Er staat een rood kruisje door het speaker symbool in de onderste werkbalk rechts beneden.
Als ik erop klik gaat hij automatisch naar probleem oplosser en die kan niets vinden. Ik heb inmiddels een tweede moederbord, deze is identiek aan het eerste alleen een rev 1.3 en die heeft exact het zelfde.
Ik heb de originele Gigabyte drivers CD rom geïnstalleerd
Als ik naar apparaten beheer ga zie ik geen audio apparaat.
Systeem; Z68XP- UD3, I5 2320, raid0, Windows 7 home premium, GTX 580, 8 GB 1333 ram, Bios F9,
pricewatch: Gigabyte GA-Z68XP-UD3
Dus twee nieuwe moederborden met het zelfde probleem
1.Realtek ALC889 codec
2.High Definition Audio
3.2/4/5.1/7.1-channel
4.Support for Dolby® Home Theater
5.Support for S/PDIF Out
Nu zit ik te denken dat het gewoon Windows gerelateerd is en ik een verse installatie moet doen?
Mvg Mike
De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!