Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een media-overzicht pagina maken (Dreamweaver)

Pagina: 1
Acties:

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hey allen,

Laat ik beginnen met de melding dat ik geen achtergrond heb in webdesign of scripting. Momenteel heb ik mijn website gemaakt in WYSIWYG Web Builder en dat werkt redelijk maar ik ben nu bezig met een nieuwe versie in Dreamweaver. Met de juiste tutorials erbij gaat dat wel oké maar ik kan nu ergens niet uit komen en dat is een overzichtspagina met diverse media. Net zoiets als dit, maar dan een eindeloze pagina die naar beneden scrolt.

Er hoeft geen CMS aan te hangen, maar nieuw werk toevoegen moet ook niet heel moeilijk zijn. Het meest ideaal zou zijn dat ik alleen een stukje code toe hoef te voegen in de html met een link naar de projectpagina, thumbnail en positie op de pagina.

Ik hoef geen uitgebreide uitleg van A tot Z over hoe je dit maakt maar een tutorial voor de basis van een dergelijke pagina zou erg fijn. Zelf heb ik geen flauw idee waar ik op moet zoeken. Net even rondgeneusd maar kwam steeds uit bij jquery sliders en dergelijke. :+ Ook wel handig aangezien ik dat nodig heb op de homepage en bovenaan de overzichtspagina (daar komen uitgelichte projecten in).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Het is mij niet helder wat je wil doen, bedoel je infinite scroll?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik zou zoeken op 'portfolio website templates/tutorials' etc. Daar zitten veel voorbeelden bij van pagina's waar meerdere projecten (evt in verschillende categorieën) op getoond kunnen worden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien kun je beter wat tijd investeren in het leren van wat HTML, CSS en javascript, want tenzij je toevallig een standaardscriptje kan vinden dat precies doet wat je wil heb je hier meer dan wat basiskennis voor nodig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@FotW: infinite scroll is inderdaad wat ik bedoelde, in combinatie met thumbnails. Een beetje zoals Tumblr doet maar dan met thumbnails die allemaal even groot zijn.

@kaassouffle: ik heb even gezocht op wat jij aangegeven hebt en er zitten inderdaad handige zaken bij. Ga ik zeker mee aanrommelen :)

@NMe: op m'n werk zit een goede website-programmeur (of hoe je het ook noemt) en die heeft voor mij een basis gemaakt op basis van een door mij aangeleverde PSD. Via trial and error en veel rondneuzen op Google leer ik steeds een beetje meer. Zo is mijn homepage nu bijna af met alles er op en er aan. Met de juiste voorbeelden moet een 'media' pagina ook wel te doen zijn :) En als ik er écht niet uit kom vraag ik m'n collega even om hulp.

Ik Schiet Film | Website | Instagram