Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Geluidskaart vs speakers, prioriteit?

Pagina: 1
Acties:

• Trivmvirate
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-01-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een bepaald budget gekregen als 'cadeau' voor het behalen van mijn BSc, en wil graag mijn PC geluidsset verbeteren. Ik zit momenteel op onboard audio en een goedkoop geluidssetje, en ik merk dat het eigenlijk wel een heel groot drama is, vooral als ik het een beetje op volume set.

Nu heb ik een budget van 300 euro, en ik zit te kijken naar speakersets en geluidskaarten. Nu vraag ik me af wat het belangrijkste is. Een goede geluidskaart zoals de Creative ZXR met 'medium' speakers, of een iets goedkopere kaart zoals de Creative ZX, zodat ik wat meer aan mn speakers uit kan geven?

Ik had al wel gelezen dat er weinig meerwaarde is van een al te simpele geluidskaart.

Ik wil er vooral mee gamen (ik houd niet van headsets) en muziek mee luisteren op normaal volume, waarbij ik zit te kijken naar een 2.0 of 2.1 geluidssetje. De creative ZXR komt met een beam-formnig microfoon, wat dan dus erg handig is als ik op speakers wil gamen, dus daar zie ik ook wel weer een meerwaarde in, maar is de geluidsmeerwaarde van de kaart nog goed hoorbaar op speakers van pakweg 100 euro?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ga vooral voor de speakers, met 250 haal je best een leuke versterker/speaker componenten combi van marktplaats.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 05-10-2013 23:19 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06

Zorian

What the fox?

Wat mr.paaJ ook zegt, ga eerst voor een leuk speakersetje en haal daarna pas een goede geluidskaart. Met wat creatief budgetteren zou het mogelijk moeten zijn om met 300 euro én een goede speakerset én een goede geluidskaart te regelen.