Goede vervanging voor Logitech Ultra X toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Razgrim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2020
Na jaren van trouwe dienst heeft anderhalf jaar geleden m'n Logitech Ultra X toetsenbord het begeven en ik ben er tot op heden nog niet in geslaagd om een goede vervanging te vinden. De redenen waarom ik de Ultra X zo fijn vind is vanwege de platte "laptop" toetsen en omdat er (nagenoeg) geen ghosting aanwezig is tijdens het gamen. Iets wat bij bijna alle niet-gaming toetsenborden wel het geval is. Ook is het een zeer simpel toetsenbordje, maar wel met mediakeys, etc.

Ik heb nu een G110, wat ik echt een dramatisch slecht toetsenbord vind. De linker Shift knop wordt vaak schuin ingedrukt, waardoor hij vast komt te zitten en de indruk niet wordt geregistreerd. Ook is het typen met dit toetsenbord echt een drama. Gelukkig heb ik hiermee geen last van ghosting.

Mijn vraag is: wat is een waardige vervanging voor de Ultra X dat voldoet aan mij eisen?

Alvast heel erg bedankt!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:48
Als je platte laptop-achtige toetsen fijn vindt, is het Logitech Illuminated Keyboard wellicht een optie. Deze gebruik ik thuis omdat ik eenzelfde voorliefde heb voor platte toetsen. Wat betreft ghosting in games; ik speel te weinig games (waarin het merkbaar is) om hier een goed advies over te geven.

Het keyboard typt verder erg fijn. Een aantal toetsen als de spacebar vind ik wel wat "losjes" (kan er even geen betere omschrijving voor vinden). Op het werk hebben we soortgelijke keyboards van HP (de SK806A) die een nog iets stabielere toetsaanslag hebben. Of die hier (nog) ergens leverbaar zijn weet ik niet.

Ter aanvulling: waar het HP keyboard net nog iets fijnere toetsen heeft (voor mijn gevoel) is het grote pluspunt van het Logitech keyboard dat dit backlighting bevat. Voor mij is dat een must, of dat voor jou ook zo is, is de vraag.
Het beste lijkt mij bij iets als keyboards om het eens in een winkel te proberen. Het genoemde Logitech keyboard hebben ze zelfs bij de gemiddelde elektronicazaak wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Moi_in_actie op 02-10-2013 14:12 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT