µTorrent: Poort gesloten; website: Poort open

Pagina: 1
Acties:

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
Ik heb deze FAQ gevolgd: Het Grote Poortmappingsverhaal maar zonder resultaat

Hoi!

Ik wil downloaden, en heb µTorrent aangeslingerd. Alles ging gigantisch traag, dus heb ik mijn poort doorgestuurd. Of althans, geprobeerd door te sturen.

Als ik via deze sites controleer of de poort open is:
http://www.ipfingerprints.com/portscan.php
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
http://www.ipmango.com/network/port_forward

dan zeggen ze allemaal dat de poort open is.
Als ik echter via deze site check, dan zegt hij dat de poort dicht is:
http://www.port-forwardin...g-software/port_tester.pl

En µTorrent zegt ook dat de poort dicht is.

Het gaat om poort 15000, en dit staat er in mijn router:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iJae9ak.png
(als ik Protocol verander in 'TCP/UDP' dan heeft dat geen effect)

en ipconfig:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rPAYYA6.png

Als ik die regel eruit haal is hij volgens de eerste 3 sites wel gesloten.

Het vreemde is dus dat hij volgens 3 sites WEL open is, en volgens die andere site en µTorrent niet?

Iemand die me kan helpen?

µTorrent is nog steeds net zo traag. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Lennardnl op 02-10-2013 11:05 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Staat ie alleen voor TCP open? Doe ook eens voor UDP ;) en check de firewall op je pc.

En traagheid kan veel oorzaken hebben....

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 02-10-2013 11:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Lennardnl
Raven schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:09:
Staat ie alleen voor TCP open? Doe ook eens voor UDP ;) en check de firewall op je pc.

En traagheid kan veel oorzaken hebben....
Heb nu 1 regel voor TCP en eentje voor UDP ingesteld, maar helaas zonder effect.

De firewall op mijn pc staat uit (of althans, ik kan AVG 10 minuten uitschakelen, en dan werkt het alsnog niet)...

Traagheid kan inderdaad veel oorzaken hebben. Alleen is het wel toevallig dat ik met nieuwsgroepen met 2000kb/sec download, en nu met max 200 kb/sec. Plus die melding dat mijn poort dicht is; dus ik vermoed een causaal verband tussen die twee.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar met nieuwsgroepen hoef je niet te uploaden, bij torrents over het algemeen wel, dat kan invloed hebben. Hoe snel wordt er geüpload op de trage momenten? En kijk even naar de eenheden, 200kb(it)/sec is wel héél traag ;)

En is dit de totale snelheid van meerdere torrents of van één torrent?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Ligt het niet gewoon aan je torrent? Hoeveel seeders heeft hij bijvoorbeeld?

Probeer het eens met een torrent van Ubuntu ofzo bijvoorbeeld.

• Lennardnl
Raven schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:19:
Maar met nieuwsgroepen hoef je niet te uploaden, bij torrents over het algemeen wel, dat kan invloed hebben. Hoe snel wordt er geüpload op de trage momenten? En kijk even naar de eenheden, 200kb(it)/sec is wel héél traag ;)

En is dit de totale snelheid van meerdere torrents of van één torrent?
Dank voor de tip!

Ik heb het uploaden op 15 kb/s gelimiteerd (mijn max ligt op 125 kb/s ongeveer). Download heb ik niet gelimiteerd.

Als ik heel veel torrents toevoeg kom ik wél bij mijn limiet van 2MB/sec in de buurt, maar met een enkele torrent haal ik maximaal een paar honderd kB/s, terwijl een vriend van me daar gewoon zijn volle snelheid kan gebruiken (exact dezelfde torrent).
Bij een hele drukke torrent (Ubuntu bijvoorbeeld inderdaad, of de finale van Breaking Bad) gaat het wel weer een stuk sneller, maar dat lijkt me logisch omdat er dan ook meer uploaders zijn die naar dichte poorten kunnen uploaden (??); bij kleine torrents gaat het gewoon telkens substantieel langzamer dan bij een vriend waar de poort wel gewoon open is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hAazhVg.png
(met downloaden haal ik normaal 2000kB/s, en met uploaden 125kB/s maar die is nu gecapped)

Maar het is toch sowieso al vreemd dat die poort niet open wil, of niet? 8)7

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat van die poort is wel vreemd, gebruik je soms een Experia Box als router?

Oscar Wilde

• Lennardnl
Raven schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:41:
Dat van die poort is wel vreemd, gebruik je soms een Experia Box als router?
Nope, een Zyxel P-2812HNU-F1...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lennardnl schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:29:
Ik heb het uploaden op 15 kb/s gelimiteerd (mijn max ligt op 125 kb/s ongeveer).
b of B? b is wel erg weinig..

Kijk in ieder geval eens wat er gebeurt als je die limiet bijv. 60 kB (hoofdletter B ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Lennardnl schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:29:
[...]
Ik heb het uploaden op 15 kb/s gelimiteerd (mijn max ligt op 125 kb/s ongeveer). Download heb ik niet gelimiteerd.
Gooi die limiet er eens af, als je upload vol zit (tot op je limiet dus) gaat automatisch ook je download langzamer. Als jij zou instellen dat je 0kb/s wilt uploaden zal hij waarschijnlijk nog trager gaan.

En sowieso is usenet niet te vergelijken, dat is direct van 1 server downloaden, daar haal je constante snelheid omdat er simpelweg maar 2 partijen meespelen, bij p2p heb je wisselende snelheden omdat iedereen meedoet (dus ook de langzamere)

• Lennardnl
F_J_K schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:45:
[...]

b of B? b is wel erg weinig..

Kijk in ieder geval eens wat er gebeurt als je die limiet bijv. 60 kB (hoofdletter B ).
B, sorry. Zie ook m'n geposte screen.
Ik heb dat limiet in uTorrent ingesteld, als ik dat limiet weghaal gaat ie met volle snelheid uploaden (= 125 kB/s) waardoor mijn download NOG lager wordt.

Als ik normaal iets via FTP upload knalt ook m'n Skype en alles eruit en werkt m'n internet nauwelijks, dus daarom limiteer ik dat; als ik die limiet er uit haal wordt het alleen maar nog slechter dus.
Gomez12 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:49:
[...]

Gooi die limiet er eens af, als je upload vol zit (tot op je limiet dus) gaat automatisch ook je download langzamer. Als jij zou instellen dat je 0kb/s wilt uploaden zal hij waarschijnlijk nog trager gaan.

En sowieso is usenet niet te vergelijken, dat is direct van 1 server downloaden, daar haal je constante snelheid omdat er simpelweg maar 2 partijen meespelen, bij p2p heb je wisselende snelheden omdat iedereen meedoet (dus ook de langzamere)
Ja, maar bij een vriend waar de poort open is is het wél een stuk sneller...

Ik waardeer jullie meedenken allemaal, maar mijn probleem is eigenlijk gewoon dat die poort niet open wil. Dat sommige torrents langzamer zijn dan anderen etc. weet ik wel, en dat als m'n uploadsnelheid vol gebruikt wordt mijn download langzaam is weet ik ook, dat het geen nieuwsgroepen is weet ik ook... alleen wil mijn poort niet open, waardoor ik met minder uploaders kan verbinden ofzo, en daar wil ik graag wat aan doen.
(Wat overigens niets afdoet aan het feit dat ik dankbaar ben voor de antwoorden en ik niet hautain of betweterig ofzo over wil komen.)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je ook al een andere poort geprobeerd? En hebben jij en je vriend dezelfde ISP?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De reden dat ik over de B en b begon, was omdat een lage upload ook een relatief lage download zal/kan betekenen. Maar inderdaad moet de poort wel open staan :+

Probeer inderdaad eens een andere poort (zowel in utorrent als in de router instellen, natuurlijk). Het kan ook zijn dat de ISP wat blokkeert. Maar dan zou het via alle testsites dicht staan.

Misschien wel goed om als test alles aan evt. intrusion detection etc in je router uit te schakelen.
Lennardnl schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:17:
De firewall op mijn pc staat uit (of althans, ik kan AVG 10 minuten uitschakelen, en dan werkt het alsnog niet)...
De Windows firewall staat uit?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lennardnl
Andere poort heb ik geprobeerd, maar ook zonder resultaat.
De Windows firewall staat uit inderdaad.

We hebben een andere ISP; maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar dat die website aangeeft dat mijn poort open is.

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Kun je de translation er ook uit halen? of moet je die verplicht invullen. Misschien gaat dat niet helemaal lekker
Pagina: 1