770 2 of 4 gb

Pagina: 1
Acties:

• sraf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Goedemorgen tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort mijn 560 gtx te vervangen.
nu is de gtx 770 een mooie optie.
mijn oog valt vooral op de modellen van evga met acx koeling.
deze heeft echter twee varianten; een 2 gb en en 4gb.
ik heb al geprobeerd zo veel mogelijk te lezen op internet, om een keuze te kunnen maken. ik kom echter veel verschillende informatie tegen en kan niet echt op een duidelijk antwoord komen.
ik ga gamen op 1 full hd scherm.
wat is nu precies de meerwaarde van de 4gb variant, en welke aankoop is verstandig?
als jullie meer informatie nodig hebben, hoor ik het graag,
alvast bedankt!

Verwijderd

Ik zou voor 1 gaan, ik game ook op full hd en kan alles draaien wat ik wil.
Ik heb wel de lightning versie die al iets is overgeclocked maar in principe zou je alles moeten kunnen draaien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meer geheugen is voornamelijk praktisch op het moment dat je op hoge resoluties gaat werken. Omdat je dat niet echt gaat doen, denk ik dat de 2GB voorlopig wel even voldoende zal zijn. Op het moment dat die 2GB tekort schiet, dan zal de GPU dat waarschijnlijk ook doen, en zit je toch te kijken naar een upgrade.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

4GB kan in principe meer en betere textures, maar je schijnt het vooral op hogere resoluties te merken. Ik weet niet hoe erg het prijsverschil is. Toen ik mijn GTX770 kocht scheelde het een paar tientjes of zo, dan is er weinig reden niet iets meer VRAM te nemen, maar bij een verschil van 100 euro of zo wordt het wel aan de dure kant.

Voor SLI kan trouwens meer geheugen mogelijk praktisch zijn. Als je 2 kaarten van 2GB hebt, dan heb je ook gewoon 2GB, niet 4. En ik weet zo net nog niet of je met SLI ook hebt dat je kaarten niet meer voldoen tegen de tijd dat je meer dan 2GB wil gaan gebruiken. Misschien wel, misschien niet. 4GB zou wel eens beter kunnen zijn mocht je nog later willen upgraden, al zou het kunnen dat 2GB dan nog steeds voldoende is.

[ Voor 39% gewijzigd door Amanoo op 02-10-2013 11:29 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

3 tientjes meer betalen voor nul performancewinst is een beetje zinloos als je op 1920x1080 gamed. investeer dan in een snellere (lees OC) kaart.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BF4 heeft bij de "recommended settings" staan dat een videokaart met 3 GB aangeraden wordt, maar onder welke omstandigheden/resolutie melden ze (nog) niet.

In het algemeen heeft 4 GB pas nut bij (hele) hoge resoluties, maar dan moet je je ook afvragen of de GPU op die kaart dat wel lekker aan kan.

• sraf
Bedankt voor de snelle reacties.
Zoals ik het nu begrijp heeft een 4gb kaart dus niet veel meerwaarde voor mij.
Dan kan ik beter voor een snelle 2 gb kaart gaan.
Het prijsverschil is bij EVGA ook wel best groot.(bijna 100 euro)
Daarentegen is de 4gb kaart wel iets hoger geclocked.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

100 euro? Ik had het misschien overwogen als het verschil kleiner was dan 20.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Die clock kan je er zelf wel bijklokken hoor.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 17:30
Zal onzin zijn als je 100 euro extra spendeert voor de hogere clocks aangezien je zelf de 2GB versie kunt overclocken tot dezelfde/hogere clocks. Als je perse meer geld wilt investeren raad ik je aan om een Gtx 770 lightning kaart aan te schaffen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zolang je nog gamet op een full hd scherm is mer geheugen overkill en merk je daar niets van.

Ik heb zelf laatst de GTX760 HAWK gekocht en die presteert prima op mijn 1920x1200 scherm. En een groter scherm komt er toch voorlopig niet. Ik heb met name gekeken naar het geluid en de prestaties en daar kwam deze als een van de beter 760's naar voren.

Ik draai alles met gemag op max / ultra enz. en haal nog een behoorlijk aantal fps.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zoals ik al zei, 100 euro meer voor de eerste 4GB is belachelijk veel voor die resolutie. Toen ik mijn kaart kocht was het 40, toen dacht ik nog Why the heck not, bij 100 zou ik zeker voor 2GB gaan. Nu kan je die 100 beter op een spaarrekening zetten en wachten tot de GTX770 niet meer voldoet, en tegen die tijd een GTX970 of zo nemen.

Verwijderd

ik ben voor de MSI lightning 770 gegaan ipv de msi twin frozr 4GB, geen spijt iig :P

• sraf
nogmaals dank voor de reacties! ik heb vandaag de 2gb variant besteld!
bedankt voor de duidelijkheid, heeft me weer 100 euro bespaard.
Pagina: 1