Geolocatiediensten en een dynamisch ip adres

Pagina: 1
Acties:

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

[ Voor 99% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:17 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
"Verkoopt" je provider niet gewoon de locatie gegevens per gebied?

In principe is het namelijk gewoon geld waard voor navigatiediensten die op basis van openbare wifi-netwerken een locatie bepalen. Iets anders kan ik niet zo snel bedenken waardoor je locatie snel geupdate zou worden.

Het kan gewoon toeval zijn dat jij een public wifi hebt en dat er net genoeg mensen met een iphone / android langsgereden zijn dat het statistisch voldoende is om aan te nemen dat jouw nieuwe ip-adres naast ip-adressen x/y/z van de hele straat zit en dus statistisch gezien dat jouw ip-adres dezelfde locatie moet hebben. Maar ik neem aan dat dit niet zo supersnel gaat vanwege kans op fouten etc.
Dus ik vermoed dat als het echt een kwestie van minuten is geweest dat je provider gewoon een api oid aanbied aan geo-locatie diensten (tegen betaling uiteraard)

• JKP
  • Niet online

[ Voor 110% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:17 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het is niet zo lastig als je denkt eigenlijk, als ze jouw IP adres tracen dan komen ze langs routers bij jou in de buurt dus ook al veranderd jouw IP, de routers die in je wijk/stad staan houden hetzelfde IP adres en geven aan dat jij daar ook in de buurt zit.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gomez12 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:31:
"Verkoopt" je provider niet gewoon de locatie gegevens per gebied?

In principe is het namelijk gewoon geld waard voor navigatiediensten die op basis van openbare wifi-netwerken een locatie bepalen. Iets anders kan ik niet zo snel bedenken waardoor je locatie snel geupdate zou worden.
Die werken door de BSSID aan GPS-coordinaten te koppelen.

--

Die geolocatiedatabases werken gewoon door een zo goed mogelijke gok te maken van waar een IP-adres in gebruik is. Dat doen ze aan de hand van allerlei informatie, waaronder de aanname dat adressen die bij elkaar in de buurt liggen, waarschijnlijk ook wel in enige mate bij elkaar in de buurt gebruikt worden. En als een van die mensen dan ergens een adres invoert, kan de rest ook opeens wat specifieker gematcht worden. En zo komen ze met elk stukje informatie steeds iets verder.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JKP
  • Niet online

[ Voor 98% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:17 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

JKP schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:17:
Dat ze weten dat je in Nederland woont vind ik nog niet heel erg (alhoewel ook dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn).
Voor het snel aanbieden van content, het aanbieden van content die van toepassing is op jouw regio en het voorkomen of detecteren van fraude kan het best handig zijn. Als je daar liever niet aan meedoet kun je bijvoorbeeld TOR gebruiken. Maar daar zitten dus ook nadelen aan.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Doet zo'n locatieservice niet gewoon een soort tracert naar jouw ip? En dat hij dan van de laatste hop voor jouw ip, of een van de latere hops, de locatie wel weet en zodoende vaak een zeer goede schatting/vaststelling kan doen van jouw locatie?

Voorkomen kan met een VPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 02:57 ]

Pagina: 1