Getuigen gezocht afsnijden en van de weg drukken A10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Ik weet dat er veel geziekt en geklooid wordt op de weg, bumperkleven, het daar bij horende rem aantikken of afsnijden. Nu even wat anders. Het met een bus met daar achter een flinke aanhanger een auto van de weg afdrukken die door de lengte van de hele combinatie niet op tijd weg kan komen en daardoor met een vaartje van zo'n 100 km/u met een wiel van de snelweg raakt. Dus niet zieken en klooien op de snelweg maar gewoon poging tot doodslag.

Vandaag 1-10-2013 tussen 17:55 en 18:15 ben ik tot 3 maal toe afgesneden door een bestelbus met aanhanger.

Mijn auto: Witte Skoda Fabia Combi

Wegpiraat rijd busje met aanhanger, Kenteken WP-ZX-10 met in de aanhanger een soort van rode kraan.

Afsnijpoging 1: Knooppunt Amstel A2, noordelijke richting, afslag richting A10 oost. Busje, inclusief aanhanger gooit hem er zo voor ondanks luid toeteren.

Afsnijpoging 2 ring A10 Oostelijke richting tussen knooppunt Amstel en Duivendrecht. Snijd af op de uiterst linkerbaan, raakt mijn auto bijna maar moet afsnijpoging afbreken omdat er een auto voor hem rijd.

Bumperkleven: Bij Duivendrecht, Blijft vlak achter me rijden op de een na linker baan. Nadat ik even de rem aan tik probeert hij opnieuw in te halen. Dit gaat door tot vlakbij Zeeburg.

Poging tot van de weg af drukken/poging tot doodslag: Tijdens het bumperkleven ben ik naar de linker baan gegaan om weg te komen. Helaas had ik ineens een Ford (Focus?) voor me. Ik heb daar een tijdje vlak achter gereden, zeg maar bumperkleven om de bestelbus met aanhanger er niet tussen te laten omdat deze mij opnieuw via de baan rechts van me probeert af te snijden. Op dit moment heb ik 112 aan de telefoon. Uiteindelijk drukt hij de bus er gewoon tussen en kon de bestuurder van de Ford nog net weg komen. De bus plus aanhanger komt snel op me af en raakt mijn auto bijna waardoor ik vol uit moest remmen en met mijn voorwiel van de weg af ben geraakt. Ik ben uiteindelijk naar de rechter baan gegaan en achter een franse touringcar blijven rijden. Auto trekt nu naar links dus er is sowieso schade. Hopelijk blijft het alleen bij uitlijnen.

De Politie Amsterdam heeft een wagen de A10 op gestuurd maar heeft de bestuurder van de bestelbus niet aan kunnen houden omdat hij waarschijnlijk de ring heeft verlaten. Volgens de politie hoort het kenteken van de aanhanger thuis in Amsterdam Noord. Ik heb vervolgens bij de Politie in mijn woonplaats aangifte gedaan. Zonder getuigen of bewijs wordt er uiteraard niets gedaan dus daarom mijn vraag of er getuigen zijn die zich willen melden. Vooral de bestuurder van de Ford moet dit niet ontgaan zijn.

Als er getuigen zijn, graag een PM met eventueel telefoonnummer etc.. of reageren op dit topic. Deze idioot moet zo snel mogelijk van de weg gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Je auto heeft schade. Bewijs genoeg lijkt me voor de politie om in ieder geval iets te ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:41

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Men heeft niet meegekeken via 1 van de talloze camera's die rond de ring hangen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarom er niet achteraan gereden terwijl je de politie aan de lijn had?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom niet zelf eieren voor je geld kiezen, en na afsnijpoging 1 zelf de verstandigste te zijn en afstand van zo'n wegpiraat nemen ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:33:
Je auto heeft schade. Bewijs genoeg lijkt me voor de politie om in ieder geval iets te ondernemen?
Wat kunnen ze doen? Denk alleen de camerabeelden bekijken, maar mochten die niet opgeslagen worden?

Dus wat blijft er over? Een oproep bij opsporing verzocht zal het ook wel niet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:13:
Waarom niet zelf eieren voor je geld kiezen, en na afsnijpoging 1 zelf de verstandigste te zijn en afstand van zo'n wegpiraat nemen ?
Dat, en ik vraag me af waarom hij het zo op jou gemunt heeft. Het is nu een eenzijdig verhaal waarin je (behalve bumperkleven op die Ford) weinig mis doet. Kan het niet zo zijn dat er iets aan vooraf gaat waardoor deze meneer (mevrouw?) met een kort lontje het op jou gemunt heeft?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Fly-guy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:24:
[...]

Wat kunnen ze doen? Denk alleen de camerabeelden bekijken, maar mochten die niet opgeslagen worden?

Dus wat blijft er over? Een oproep bij opsporing verzocht zal het ook wel niet worden..
Nou, kenteken is bekend, dus eigenaar is bekend, dus woonadres is bekend. Dus de politie zou in ieder geval eens kunnen langsgaan en een proces-verbaal opmaken en de andere kant van het verhaal aanhoren. In ieder geval iets doen wat de politie behoort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-06 13:10
Grrrrrene schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:08:
[...]

Dat, en ik vraag me af waarom hij het zo op jou gemunt heeft. Het is nu een eenzijdig verhaal waarin je (behalve bumperkleven op die Ford) weinig mis doet. Kan het niet zo zijn dat er iets aan vooraf gaat waardoor deze meneer (mevrouw?) met een kort lontje het op jou gemunt heeft?
Idd ... 1 afsnijpoging van een wegpiraat die je moet ondergaan kan ik nog begrijpen.
Maar tot 3 keer toe - nee, dan heeft er van tevoren iets gespeeld.
Of de persoon vond het natuurlijk niet tof dat iemand had getoeterd toen hij ff kamikaze ging spelen - dat heb je soms ook :X.

Dan ook nog ff bij iemand anders gaan liggen kont kleven ... daar heb ik toch minder begrip voor.

Net zoals dat ff liggen remmen als iemand in je gat hangt.
Ofwel kan je opzij en ga je opzij.
Ofwel kan je niet opzij en rij je gewoon de wettelijk toegelaten snelheid, beetje gas lossen zorgt er trouwen s ook voor dat men meer afstand tussen met je gaat houden en het werkt niet zo opfokkend als remlichten

Nu ... soit, eigenlijk had je bij afsnijpoging 1 al niet moeten remmen ... want als die kar jou auto raakt dan gaat die toch eerder zelf weggedrukt worden dan jou auto.
Wat dan weer tot een ongeval zou leiden waar jij in je recht bent. :/

Ik heb wel gemerkt dat ze in Nederland nogal graag "kappen" - op het moment dat je ze gaat inhalen bedenken ze precies toch ineens dat ze er tussen willen (aan een snelheid die natuurlijk ook een pak lager is als jij omdat ze eerst in de kont van de vrachtwagen voor hen waren gaan hangen |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
@TS: Vooropgesteld dat je voldoende overtuigd bent dat je zelf geen grote blunders hebt gemaakt om het gedrag van het busje uit te lokken, zou ik aangifte doen. De aantijging lijkt me ernstig genoeg om verkeerscamera's terug te kijken. Als die je verhaal bevestigen, biedt het strafrechtelijk perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 00:01
Ik heb het zelfde gehad op de A1 met een witte bestelbus en aanhanger, helaas niet het kenteken kunnen noteren. Het ging ook zo gek dat hij tegen de linker zijkant van mijn (toenmalige) Corsa aan reed! En de (eikel) man stak ook nog zijn middel vinger op. Blijkbaar (als het de zelfde is) rijd hij daar vaker..

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 12:11
Als dit een bestelbus was van een bedrijf, en niet van een ZZPer, gewoon een mail uitduwen richting het bedrijf. Vergeet in dit geval niet de melding dat je al aangifte heb gedaan.

Ik verstuur "bijna" dagelijks 3 van dit soort mailtjes naar bedrijven. (op de motor tussen Amsterdam en Utrecht op de A2, de kleefband van nederland). Aangifte doe ik niet aan, dit mede omdat bewijs verzamelen uitermaate moeilijk is. niet nu ik tegenwoordig een gopro hebt tho, helaas kan je er verder niks mee winnen als er geen schade is.
Mijn voordeel is in elk geval dat ik zo weg ben, en ze mij meestal niet kunnen volgen.

Als je in het vervolg dezelfde bus ziet, meteen 112 bellen, en er achterblijven hangen + aangiftenummer doorgeven. Misschien werkt dat.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Waarom rijd je de hele A2 afslag + A10 in de buurt van die knuppel dan? Richting Zeeburgertunnel is geen trajectcontrole, dus genoeg gelegenheid om van een bus + aanhanger af te komen. Met een beetje file-laveren raak je zo'n combinatie wel kwijt. Heeft die beste man hem ervoor gegooid, omdat niemand hem ertussen liet? Want niemand wil achter zo'n combinatie aanrijden.

Een Skoda Fabia is weinig intimiderend, dus mensen gooien dan sneller hun auto ervoor (kan ik helaas ook niets aan doen).

Goed, ik wil je niet aanvallen, alleen begrijpen waarom je in de buurt bleef. Net als anderen hier zeggen zal er wel meer spelen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet'

Curieus dat je hier loopt te klagen over het rijgedrag van een ander (an sich terecht), maar je je wel laat verleiden om na het eerste voorval vrolijk het spelletje mee te spelen tot schade aan toe!
Had gewoon de eer aan jezelf gehouden en van het begin af aan niet op zijn gedrag gereageerd.
Zijn gedrag valt niet goed te praten maar een groot deel van je eigen gedrag evenmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Coach4All schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:36:
Men heeft niet meegekeken via 1 van de talloze camera's die rond de ring hangen?
Ik heb de politie eens gebeld nav een ongeval op de a4 (ca 3 jaar gelden). Uiteraard vroegen ze waar ik stond en ik was er op dat moment niet precies zeker van behalve dat we vlakbij camera's stonden en vroeg of ze dat misschien konden zien. Het antwoord was nee omdat de camera's in beheer van rws zijn en ze geen toegang hebben. Eigenlijk vreemd, het lijkt me toch erg nuttig voor ze maar blijkbaar werkt(e) dat niet zo. Misschien kunnen ze in een situatie zoals dit wel inzage krijgen van rijkswaterstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Onlangs met een aantal maten aan het dollen over het aanschaffen van een dashcam,
maar gezien de wanpraktijken van bepaalde 'beroeps-chauffeurs' zet het je wel aan het denken.

Zo rij ik me enige regelmaat de N65, een 80km dubbelbaans weg met vrij veel stoplichten en afslagen,
en dan zie je op drukke momenten vrachtwagen op de linkerbaan plankgas geven. En vrachtwagens zijn weliswaar begrenst maar kunnen doodleuk 88 tot 90 km/h rijden. Veel rijders schrikken daar van en gaan vervolgens inhouden, en dan hebben we het niet eens over situaties waarbij wordt besloten om weer terug te gaan naar de rechterbaan.

Wat mij betreft namen en shamen die handel, op bepaalde stukken schiet je er namelijk echt helemaal niets mee op, sprake van een minutenkwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Je moet volgens mij zelf de beelden opvragen. Ik kan me zomaar voorstellen dat de wob daartoe het geëigende middel si. Ik zou dit wel tijdig doen. Ik weet niet hoe lang beelden worden bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Even voor de duidelijkheid, bij afsnijpoging 1 kwam hij uit het niets aan zeilen. Ik reed gewoon 100 op de cruise control en hij drukt me bij het verdrijvingsvlak ineens opzij en daarom heb ik getoetert. Ik bleef hem vervolgens zeker niet opzoeken. Ik probeerde weg te vluchten door via de uiterst linkerbaan in te halen. Hij reed zelf op de uiterst rechterbaan en zocht mij vervolgens op door 2 rijstroken te doorkruizen voor de 2e afsnijpoging en daarna nog eens voor de 3e afsnijpoging. Pas daarna heb ik weg kunnen komen door bijna bumper aan bumper achter een franse touringcar te blijven rijden zodat hij me niet kon zien.

Ik ben zeker geen agressieve bestuurder en doe weinig spectaculaire dingen. Ik rij 5 jaar auto en de enigste boete die ik ooit heb gehad is een parkeerboete omdat in een blauw vak stond en geen parkeerschijf bij me had.

Wat beelden betreft, de camera's langs de snelweg nemen niet op. Deze streamen alleen live naar de verkeerscontrole die de matrixborden bediend. Kan de politie dus niets mee. Het zure van het hele verhaal is dus dat de dashcam in bestelling staat en nog steeds vanuit china onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hendrikjan schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:24:
Je moet volgens mij zelf de beelden opvragen. Ik kan me zomaar voorstellen dat de wob daartoe het geëigende middel si. Ik zou dit wel tijdig doen. Ik weet niet hoe lang beelden worden bewaard.
Niet ;)
Bewaren jullie camerabeelden van ongelukken op de weg?

Rijkswaterstaat gebruikt de camera’s langs de weg om de situatie op de wegen te schouwen om zo de veiligheid op de wegen in de gaten te houden. Zo wordt bijvoorbeeld gekeken of de spitsstrook vrij is van pechgevallen of voorwerpen, zodat deze vanuit de verkeerscentrale opengesteld kan worden. De beelden worden echter niet bewaard, en kunnen achteraf ook niet worden aangevraagd voor verzekeringsdoeleinden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nogal een schot hagel, om te verwachten dat hier op het forum getuigen zitten. Ik wil je best geloven dat hij als een idioot gereden heeft, maar helaas is het jouw woord tegen het zijne, er valt vrij lastig iets objectief vast te stellen door de politie of wie dan ook die hier niet bij was. Aangifte zou kunnen, je hebt het kenteken, wellicht is het een bekende. Genoemde suggesties als WOB-verzoeken voor beeldmateriaal (wtf?) en politie die "procesverbaal" op gaat maken bij de persoon op wiens naam het kentekenbewijs staan lijken me vrij onrealistisch.

Een volgende keer gewoon direct afstand nemen/houden van dit soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Waarom blijf je zolang in de buurt van die auto rijden? Zat je zelf ook niet gewoon te treiteren/eigen rechter aan het spelen?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
Chatslet schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:06:
Even voor de duidelijkheid, bij afsnijpoging 1 kwam hij uit het niets aan zeilen. Ik reed gewoon 100 op de cruise control en hij drukt me bij het verdrijvingsvlak ineens opzij en daarom heb ik getoetert. Ik bleef hem vervolgens zeker niet opzoeken. Ik probeerde weg te vluchten door via de uiterst linkerbaan in te halen. Hij reed zelf op de uiterst rechterbaan en zocht mij vervolgens op door 2 rijstroken te doorkruizen voor de 2e afsnijpoging en daarna nog eens voor de 3e afsnijpoging. Pas daarna heb ik weg kunnen komen door bijna bumper aan bumper achter een franse touringcar te blijven rijden zodat hij me niet kon zien.
Hij drukt je eerst opzij, daarop toeter jij. akkoord.
Jij zit een baan verder naar links en je wilt (zoals het hoort) uiterst rechts rijden. akkoord.
Maar dit doe je door eerst helemaal naar links te gaan en allerlei verkeer in te halen. Doordat hij je snijdt, lijkt het mij dat hij al voor je zit. Dan had je ook gewoon weer naar rechts kunnen gaan en hem laten gaan voor wat het is. Ik zie geen reden om helemaal naar links te gaan en allerlei verkeer in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@TS: waarom nam je na het eerste geval niet wat meer afstand, en bleef je zo dicht bij hem zitten? Dat is ook niet de meest handige actie, zoals je nu hebt ondervonden.

Daarnaast, hoe groot is de kans dat er hier iemand meeleest die dat gezien heeft? Niet erg waarschijnlijk vrees ik.

Verder, tsja, het is een aso, maar daar rijden er wel meer van rond tegenwoordig. Niet al te druk om maken, helpt toch niet, en je hebt alleen jezelf ermee. Gewoon laten gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 02-10-2013 16:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:06:
@TS: waarom nam je na het eerste geval niet wat meer afstand, en bleef je zo dicht bij hem zitten? Dat is ook niet de meest handige actie, zoals je nu hebt ondervonden.
^^^ DAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnaast, hoe groot is de kans dat er hier iemand meeleest die dat gezien heeft? Niet erg waarschijnlijk vrees ik.

Verder, tsja, het is een aso, maar daar rijden er wel meer van rond tegenwoordig. Niet al te druk om maken, helpt toch niet, en je hebt alleen jezelf ermee. Gewoon laten gaan.
Lastig, TS heeft het zover laten komen dat zijn auto schade op heeft gelopen... Zal natuurlijk wel verzekerd zijn maar de nasleep is wel iets langer in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:37
Lekker nuttig om de TS te vertellen wat hij allemaal verkeerd gedaan heeft, wat hij anders had moeten doen, en wat hij nu allemaal wel niet moet doen.
Iedereen reageert op zijn manier op een dergelijke situatie, meestal is dat anders dan dat je vooraf of achteraf kan verzinnen.
Feit is dat het gebeurd is en dat het mogelijk is dat de bestuurder van de bus aansprakelijk is voor de schade. Om deze schade te kunnen verhalen heeft de TS getuigen nodig. Deze getuigen kunnen zijn verhaal bevestigen of ontkrachten. Dit is dan ook zijn enige vraag.
Of de TS in zijn recht staat is dan ook niet relevant in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
discussie hier starten heeft ook weinig nut, doelgroep van bestuurders op de A10 zul je hier niet vinden lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:02
Schadeformulier invullen met het kenteken van de idioot in kwestie, en naar je verzekering sturen, en aangifte doen bij de politie. Veel meer kun je niet doen lijkt me.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:15
HyperTrophy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:24:
discussie hier starten heeft ook weinig nut, doelgroep van bestuurders op de A10 zul je hier niet vinden lijkt mij
Want? Geen Tweakers die van en naar A'dam forensen??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Aangifte is inderdaad gedaan, daarom ook mijn zoektocht naar getuigen. Politie neemt het zeer serieus. Zoals ik al heb aangegeven, afstand nemen was niet mogelijk, simpelweg omdat de bestuurder van de bus me op bleef zoeken en bleef achter me aan komen met als doel me te rammen of van de weg te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je kan misschien contact opnemen met AT5, misschien dat zij er een item inzien ofzo?
Zo kan je misschien aan getuigen komen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:48
Chatslet schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:33:
Zoals ik al heb aangegeven, afstand nemen was niet mogelijk, simpelweg omdat de bestuurder van de bus me op bleef zoeken en bleef achter me aan komen met als doel me te rammen of van de weg te drukken.
Ik kan echt nauwelijks tot niet geloven dat je een bus met beladen aanhangwagen niet zoek kunt rijden met een stationwagen. En al is dat door de verkeersdrukte niet mogelijk dan is het in ieder geval mogelijk om ervoor te blijven rijden.
Heeft hij je van de achterkant of zijkant geramd of ben je gewoon zelf van de weg gereden?

[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 02-10-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iemand al eens bedacht dat die chauffeur van die bus misschien niet gewend was dat ie er een aanhanger achter had hangen? Rijstijl van een standaard bouwvakkersbusje (nergens naar kijken) zo te horen, en als je dan binnenin de radio een beetje hard hebt staan hoor je een claxon soms niet eens. Als je er dan ook nog eens geen erg in hebt dat je een aanhanger achter je auto hebt, tsja....

Niet om het goed te praten overigens, maar meer om het te proberen te begrijpen.

@TS: Je weet dat als je met een Skoda 100 op de CC rijdt, je eigenlijk met een gangetje van nauwelijks 90 voorttuft? Er zit een flinke afwijking op die dingen. En idd, dat kan hoogst irritant zijn voor medeweggebruikers die graag een beetje doorrijden en snel naar huis willen. Zeker als je niet zoveel mogelijk rechts zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Was die rode kraan op die aanhanger geen verhuis lift en kan je niet via d verhuurder terug vragen wie er mee rond reed?

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Nee het gaat om een aanhangerkraan ben ik achter gekomen. Een soort kleine kraan die op de aanhanger gemonteerd zit. De aanhanger was verder leeg en een bestelbus met een flinke dieselmotor gaat flink harder dan een Skoda Fabia met 1.2 TDI 3 cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HyperTrophy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:24:
Valt best mee, ik reed vandaag twee keer op dat stuk, en ik weet dat er zat andere Tweakers zijn die hier in de buurt wonen en ook op de A10 rijden. Maar helaas was ik gisteren met de fiets en dus nergens in de buurt van A10.
Wij waren er niet bij. We lezen hier natuurlijk maar een kant van het verhaal, maar ongeacht wat TS zelf handiger had kunnen aanpakken praat het z'n rijgedrag niet goed. Al rijdt iemand met opgeheven middelvinger en verwensingen voor je moeder voorbij, dat maakt jou geen greintje minder schuldig als je persoon in kwestie van de weg rijdt.

Het is eigenlijk vergelijkbaar met de cliche van de jongedame die verkracht wordt: wat ze aan had, hoe ze zich verder gedroeg is iets waar je haar op kunt aanspreken en allicht suggesties doen om het volgende keer wat verstandiger aan te pakken - maar het maakt voor de schuldvraag van iemand die "nee" niet begrijpt op geen enkele manier uit.
Op moment dat er sprake is van schade hebben we het op z'n minst over vluchtmisdrijf, nog los van de overige zaken. Voor de verzekering is het van wezenlijk belang, want als je niemand anders aan kunt wijzen kun je ook nergens de schade verhalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 00:44:
Het is eigenlijk vergelijkbaar met de cliche van de jongedame die verkracht wordt: wat ze aan had, hoe ze zich verder gedroeg is iets waar je haar op kunt aanspreken en allicht suggesties doen om het volgende keer wat verstandiger aan te pakken - maar het maakt voor de schuldvraag van iemand die "nee" niet begrijpt op geen enkele manier uit.
Om deze vergelijking kloppend te maken had de jongedame in kwestie eerst nog drie keer de verkrachter moeten uitdagen alvorens ze verkracht werd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TS: je hebt al aangifte gedaan. Schadeformulier kun je gewoon eenzijdig invullen, desnoods alleen kenteken van de aanhanger vermelden, verzekering doet de rest, al dan niet ism rechtsbijstandspoot van die verzekering. En voor de rest heb je daar het schadefonds voor.

Ja, het is kut. Dit is onze maatschappij. Move on.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Schadefonds wil getuigen horen en als de andere bestuurder ontkent in alle toonaarden en zijn maat dekt hem, dan is het woord vs. woord.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:29

Pathogen

Shoop Da Whoop

Senor Sjon schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:03:
Schadefonds wil getuigen horen en als de andere bestuurder ontkent in alle toonaarden en zijn maat dekt hem, dan is het woord vs. woord.
Als je schade hebt, heb je kans dat er lak van de tegenpartij op jouw auto zit. Zo heeft mijn broer ooit een auto verloren die geparkeerd total loss werd gereden, maar wel het geld van de verzekering teruggehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Senor Sjon schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:34:
Waarom rijd je de hele A2 afslag + A10 in de buurt van die knuppel dan? Richting Zeeburgertunnel is geen trajectcontrole, dus genoeg gelegenheid om van een bus + aanhanger af te komen. Met een beetje file-laveren raak je zo'n combinatie wel kwijt. Heeft die beste man hem ervoor gegooid, omdat niemand hem ertussen liet? Want niemand wil achter zo'n combinatie aanrijden.

Een Skoda Fabia is weinig intimiderend, dus mensen gooien dan sneller hun auto ervoor (kan ik helaas ook niets aan doen).

Goed, ik wil je niet aanvallen, alleen begrijpen waarom je in de buurt bleef. Net als anderen hier zeggen zal er wel meer spelen.
Als dat net zo`n maloot was als laatst wat ik 2 weken geleden had op de duitse snelweg (grensovergang arnhem) reed @ cc 135..komt er een bulgaar met aanhanger me voorbij stuiven..Ook diezelfde dag een pool bij Munchen..verkeerd beladen auto ambu die ging even van een 8% helling af..totaal niet geanticipeert ofsow want die begon te slingeren..Ben maar afstand gaan nemen en via de 3e baan ervoor bij..(reed op dat moment 120..Meneer schoot een parking op maar hoe hij germt heeft geen id..
Iblies schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:22:
Onlangs met een aantal maten aan het dollen over het aanschaffen van een dashcam,
maar gezien de wanpraktijken van bepaalde 'beroeps-chauffeurs' zet het je wel aan het denken.

Zo rij ik me enige regelmaat de N65, een 80km dubbelbaans weg met vrij veel stoplichten en afslagen,
en dan zie je op drukke momenten vrachtwagen op de linkerbaan plankgas geven. En vrachtwagens zijn weliswaar begrenst maar kunnen doodleuk 88 tot 90 km/h rijden. Veel rijders schrikken daar van en gaan vervolgens inhouden, en dan hebben we het niet eens over situaties waarbij wordt besloten om weer terug te gaan naar de rechterbaan.

Wat mij betreft namen en shamen die handel, op bepaalde stukken schiet je er namelijk echt helemaal niets mee op, sprake van een minutenkwestie.
Verklaring van dit gedrag: Automobilisten gaan steevast op de rechterbaan. Flitspaal? Ho in de ankers. Keer op keer. Of er zijn van die idioten die langzamer rijden op de linkerbaan..
Zelf rijd ik daar indien de situatie het toe laat gewoon op de linkerbaan cc @83 en dan ram je iedereen voorbij zonder je geflitst wordt. Wel goed anticiperen op verkeerslchten dat je tijdig naar links gaat.
Ook wordt daar zo irritant gereden wanneer het licht op rood staat, dat iedereen naar de rechterbaan gaat..Gevolg ik moet stoppen voor rood omdat die hufters allemaal geen kennis hebben genoten over het gebruik van de weg.

Wel vind ik het een idioot gevaarlijke weg waarbij eingelijk de maximum snelheid terug moet naar 60. Het vrachtverkeer is huge..En de wegen kunnen het verkeer niet aan.
Daarbij ook dat bruggetje van 4 mtr voor? wat het is als je richting tilburg gaat en vica versa natuurlijk..Heb daar zo vaak mee gemaakt dat er polen voor staan omdat ze te hoog zijn..In dichte mist..eikels.

Idem met ritsen..Er zijn ook een paar stoethaspels die alijd voorbij proberen te komen..Hoe vaak ik wel niet vol in de rem heb gemoeten ondanks anticiperen door tijdig gas los te laten en bij remmen..

@ TS: Wellicht dat het waarborgfonds iets kan betekenen voor je? Er rijden zat knuppels rond dezer dagen die geschikt zijn voor EMG (educatief maatregel gedrag). Het verpaupert helemaal gewoon in NL heb ik het idee. Iedereen heeft geen greintje respect meer voor elkaar, sjakie met zn golf zit je op te drukken (meestal pak ik ze ook terug boontje komt om zijn loontje). En over die bouwvakker busjes maar te zwijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer aard op 03-10-2013 16:03 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09
Meneer aard schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:00:
[...]

Het verpaupert helemaal gewoon in NL heb ik het idee. Iedereen heeft geen greintje respect meer voor elkaar, sjakie met zn golf zit je op te drukken (meestal pak ik ze ook terug boontje komt om zijn loontje).
Goed verhaal, tot het dikgedrukte. Daar ging mijn respect. Je bent geen haar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wou net zeggen, eerst zeggen dat alles verpaupert en in dezelfde zin nog zeggen dat je zelf ook pauper-acties uitvoert... iets met de balk uit het eigen oog halen voor je naar de splinter in andermans oog wijst? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

SlaadjeBla schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:38:
[...]

Goed verhaal, tot het dikgedrukte. Daar ging mijn respect. Je bent geen haar beter.
Wil ook niet zeggen dat ik heertje speel in het verkeer..Maar geef toe dat ik er ook wel een heb opgejaagd. Met name aan die middelste baan rijders. Net of jij zo beeldig bent in het verkeer? :O Ik vertik het om naar links te gaan...Eerder gaf ik nog wel een keer een sein maar daar ben ik mee opgehouden.

Vind er ook eigenlijk geen kont meer aan als ik in de auto zit op de snelweg. Rijd liever lekker 83 @ rechtbaan in de vrwagen. Lekker gepaste afstand van min 25 min hoppa.
Bij deze nodig ik graag ook een keer iemand mee in de vrachtwagen..Neem je camera maar mee..Je zult het echt zien dat ze met gevaar voor eigen materiaal er langs kunnen gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Meneer aard op 03-10-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09
Meneer aard schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:20:
[...]

Net of jij zo beeldig bent in het verkeer? :O
Typisch dat je ook nu je gedrag rechtvaardigt door naar een ander te wijzen. Het zou helpen als iedere verkeersdeelnemer zijn eigen verantwoordelijkheid nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Maar dat doen ze zelf al niet eens. Ik kom er openlijk voor uit! Maar goed als iedereen zich zelf niet eens durft uit te geven. Ik maak dageijks van dit soort situatie`s mee, en ook zat andere waarbij ik echt tot 10 moet tellen met name richting taxi`s en bouwbusjes..

Just my 2 cents. Als iemand het niet wilt horen prima zal mijn een worst zijn. Het is een openbaar discussie platform. Wanneer iemand zijn eigen acties gaat verdedigen door ook naar andere te wijzen hoe geweldig zij zijn wel niet in het verkeer? Misschien een keer de lat eens omdraaien.

Kan een boek vol schrijven over dit soort dingen, het laat me gewoon koud. Ik ben wijs genoeg met jaarlijks 1,5-2 ton bedrijfs km`s en prive 15-20k. Dus ik weet waar ik over praat, ergenis nr1 is gewoon dat men niet meer op schiet. daar komt het gewoon op neer. Iedereen heeft haast maar er lijken ook zat mensen bij te komen die gewoon irritant dik onder vmax toegestaan gaan rijden! Dat wekt ook gewoon irritatie op. Zal wel voortkomen uit het feit dat er meer vergrijzing is. Zeker een periode (+- 1 week) na de zomervakantie is het idioot. Opa en Oma met de sleurhut..Je raad het al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:48
Meneer aard schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:12:
Ik maak dageijks van dit soort situatie`s mee,
Jij wordt dagelijks achtervolgd en van de weg geramd net als de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Heb ik dat ergens genoemd dan? Enkel de voorbeelden die ik zelf heb aangehaalt. Dat de TS wordt achtervold etc is al vervelend genoeg, dus lijkt me een beetje appels met peren vergelijken. Ware het niet dat deze discussie uitvoort gekomen is uit dit vervelende voorval van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Het gaat mij niet zo zeer om schade verhalen oid... Uitlijnen kost me 70 euro dus dat zijn de kosten niet. Waar het mij om gaat is dat zo iemand niet rond hoort te rijden. Als er getuigen zijn is er kans dat hij vervolgd wordt en in ieder geval zijn rijbewijs mag inleveren in plaats van dat hij het volgende week weer bij iemand flikt met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Tuurlijk zijn er mensen die naar eigen mening niet opschieten of een verkeersinzicht hebben van een rijdend pak boter. Maar dan is het de keus aan jou om het veilig op te lossen en er voorbij te gaan of andere weggebruikers aan jouw ergernissen onderhevig maken. Want dat zal ze leren!

Je past dan het gedrag van een peuter toe en dat voer je nu door in je beredenatie. Weinig argumenten die fatsoenlijk staande houden in jouw bovenstaand stukje. :)

Ontopic, Chatslet, misschien maar eens een oproep doen op een breder platform? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tatsu op 04-10-2013 17:01 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Pff...Ik zeg niet voor niks dat ik mensen graag uitnodig om eens een dagje mee te gaan in de vragen. Geloof dat dit voldoende argumenten zijn. En daarbij ik ga er niet meer woorden aan vuil maken dan nodig. Kennelijk zijn jullie de perfecte drivers. Ik heb vandaag weer genoeg gezien en mogen oplossen met dank aan fijne duitsers in mijn terug reis van Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wacht nog steeds op het topic van die Ford Focus bestuurder die op zoek is naar een malloot die zat te drukken op de A10 :+
Pagina: 1