Vraag over WhatsApp op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi

Sinds kort heb ik een iPhone en daarop WhatsApp. Toen ik vanmiddag buiten het bereik van WiFi liep kon ik geen berichten meer versturen. De verzendknop werd grijs. Iemand enig idee hoe dit komt? Op Windows Phone kan ik gewoon altijd berichten versturen, online of offline..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Dan ben ik erg benieuwd hoe jij offline berichten kan versturen via WhatsApp. Wat jij eigenlijk zegt is dat jij zonder verbinding (offline) berichten kan versturen via de WhatsApp server (online).

Je hebt ten alle tijden een actieve dataverbinding nodig. Dus geen wifi, dan heb je mobiel data nodig (GPRS/3G/4G). Denk dat je op Windows Phone mobiel internet aan had staan, en nu wellicht uit.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ik weet niet hoe het momenteel is, maar dit kon ook met Android.

Je "stuurt" je berichten maar ze worden niet verzonden. Pas als jij weer internet verbinding hebt worden ze ook daadwerkelijk verstuurt. Bij Apple is er persé internetverbinding nodig om überhaupt op "versturen" te klikken.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Ah zo, dat is een goede verklaring ja. Natuurlijk kan je ze niet sturen nog, je zet ze enkel in een wachtrij tot je verbinding hebt.

Bij de iPhone werkt dit niet omdat apps maximaal een aantal minuten actief in de achtergrond kunnen draaien, daarna zitten ze in power save mode en verbruiken ze weinig/geen resources en batterij. Als je dan een app in de wachtrij hebt, wordt hij dus niet verstuurd wanneer WhatsApp idle is.

Bij Android blijven apps in de achtergrond open (en gebruiken dus ook resources en batterij), echter kan je daar dus bestanden gewoon in de wachtrij zetten en worden ze verstuurd zodra er een verbinding is. Aangezien de app actief blijft in de achtgrond kan hij dat dus controleren.

Hoe dit bij Windows Phone kan is mij een raadsel omdat daar ook geen multitasken mogelijk is zoals bij Android dacht ik. Volgens mij werkt het net als iOS door apps in een idle status te zetten met weinig/geen resources en batterij verbruik.

[ Voor 14% gewijzigd door ASNNetworks op 02-10-2013 02:15 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Niet om het een of ander maar als ik mensen hoor klagen over WhatsApp op Windows Phone en dan opmerkingen voorbij zie komen als "achtergronden" en "smilies" dan denk ik oprecht: waar gaat het over?

Zoiets simpels als offline berichten versturen (iets dat MSN Messenger en Skype al in 2005 konden geloof ik) zit dus nog niet eens in de iPhone-versie.. Ik zie ook niet in wat dit te maken heeft met de idle-mode van Apple-apps (maar ik ben geen developer). Je kunt immers ook berichten ontvangen als de app niet open staat, toch?

Op mijn WP kan ik een compleet epistel versturen, die dan met een klokje worden weergegeven. Heeft de telefoon weer bereik, wordt deze queue automatisch doorgezet.

Maar goed: het ligt dus niet aan mij (/n toestel en/of instellingen), dat is dan weer fijn om te weten :+.

Bedankt voor de reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 02-10-2013 11:02 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Whatsapp is net als MSN, iedereen gebruikt het dus je moet wel :/ Vroegah werkte ICQ ook beter maarja iedereen ging MSN gebruiken...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-09 17:36
Eagle Creek schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:01:
Niet om het een of ander maar als ik mensen hoor klagen over WhatsApp op Windows Phone en dan opmerkingen voorbij zie komen als "achtergronden" en "smilies" dan denk ik oprecht: waar gaat het over?

Zoiets simpels als offline berichten versturen (iets dat MSN Messenger en Skype al in 2005 konden geloof ik) zit dus nog niet eens in de iPhone-versie.. Ik zie ook niet in wat dit te maken heeft met de idle-mode van Apple-apps (maar ik ben geen developer). Je kunt immers ook berichten ontvangen als de app niet open staat, toch?

Op mijn WP kan ik een compleet epistel versturen, die dan met een klokje worden weergegeven. Heeft de telefoon weer bereik, wordt deze queue automatisch doorgezet.

Maar goed: het ligt dus niet aan mij (/n toestel en/of instellingen), dat is dan weer fijn om te weten :+.

Bedankt voor de reacties.
Ja en nee.

Nee, je kunt zonder werkende internetverbinding (wifi of mobiel) ook geen berichten ontvangen. Dat de app daarnaast ook niet actief is doet er niet toe. De notificatie komt binnen via een speciale API. Whatsapp (in dit geval) heeft dan nog steeds geen bericht ontvangen.

Ja, je kunt met een ander OS (blijkbaar) wel berichten klaarzetten voor verzending zonder verbinding. Maar dat zal door het OS geregeld moeten worden (iig in het geval van WP).
Pagina: 1