Toon posts:

Seasonic 520 watt voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Medetweakers,

ik heb een HD radeon 5830 op het oog,
maar ik twijfel of mijn voeding hem wel aan kan het is een Seasonic s12 520 watt,

als ik alles qua wattage verbruik bij elkaar optel kom ik op het volgende uit:

MOEDERBORD 55 WATT OVERGEKLOKT (dus normaal iets van 25 tot 40 watt)??
PROCESSOR 65 WATT MAX PERFORMANCE (3.3GHZ)
4 GB GEH. 10 WATT
DVD/CD BR. 15 WATT
SSD 128GB 15 WATT
SATA 750 GB 15 WATT
VENTILATOR 5 WATT PER STUK (2STUKS)
USB HUBS 4X 15 WATT

HD 5830 175 WATT MAX PERFORMANCE

-----TOTAAL AANTAL WATTAGE ONDER MAX LOAD = 375 WATT (OVER 145 WATT)-----

Zou mij voeding dit met gemak aan kunnen?

Want op de AMD site adviseren ze een voeding van rond de 550 watt of beter 8)7 8)7

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en dat ik voldoende info gegeven heb.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Meer dan voldoende. Op de site van AMD zeggen ze 550W om alle bagger voedingen uit te sluiten die niet leveren wat ze zeggen, en om er zeker van te zijn dat het werkt. Seasonic is zo'n beetje het beste merk wat er is, dus dat zit wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:05:
Meer dan voldoende. Op de site van AMD zeggen ze 550W om alle bagger voedingen uit te sluiten die niet leveren wat ze zeggen, en om er zeker van te zijn dat het werkt. Seasonic is zo'n beetje het beste merk wat er is, dus dat zit wel goed.
Hee,

thanks voor je snelle reactie _/-\o_ _/-\o_

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb sinds een paar dagen de M12II-520 van Seasonic (de modulaire versie). Mijn syteem is een i5-3470, GTX 760, 2x 1TB hdd, een SSD, 4Gb geheugen en 4 case fans. De Seasonic trekt dat zonder enige moeite.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ja, deftige overkill zelfs, een goede 400 watts voeding is al voldoende zolang die de benodigde PCI 6/8 stekkers heeft.

Verder wel een goede voeding hoor, heb hem zelf 28 maanden tevreden gebruikt en nu maakt ie een andere tweaker blij. Aanrader enige minpuntje is slechts 3 ipv 5 jaar garantie en niet modulair.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor je reactie,

weten jullie nog iemand via tweakers die een HD 5830 voor een leuke prijsje heeft liggen?
Of eventueel een van gtx 260 of een gtx 650?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Degene die dat weet is vraag&aanbod. ;) (Er zaten geen HD5830's tussen dus ik heb maar de HD5850 aangevinkt, daar zitten ook wat leuke aanbiedingen tussen)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:00:
Degene die dat weet is vraag&aanbod. ;) (Er zaten geen HD5830's tussen dus ik heb maar de HD5850 aangevinkt, daar zitten ook wat leuke aanbiedingen tussen)
Thanks, ik ga ff kijken.
Pagina: 1