Wat is het beste flight game ?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
met de uitzondering van flight simu ik bedoel meer met straaljagers f16 etc en de hele bende

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
tazzman waar ben je :)
Hou eens een mooi Falcon 4.0 pleidooi...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Realisme

Falcon 4 :D (HOTAS vereist of op zijn minst HAS)

lekker relaxed dogfighten enzo

CS -> Crimson Skies

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ah iemand riep.. flight sim.. F-16.. Falcon 4.0?! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/87th/WeekTE/sunsetflight.JPG

Ik zal es kijken of ik nog wat leuke multiplayer screenshots kan vinden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Afbeeldingslocatie: http://www.lock-on.de/graphics/lockon/lockf15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lock-on.de/graphics/lockon/may4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lock-on.de/graphics/lockon/2_11.jpg

Zomaar wat pix van de nog te releasen LOCKON.

(opvolger van flanker2.5, www.flanker2.com)

Verwijderd

1. Falcon 4
2. Flanker 2

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

LO:MAC (zo heet die sim dus -> LOCK ON: MODERN AIR COMBAT) wordt zeker een vette sim. Ik hoop alleen dat ze er nu ook een goede campaign engine in zetten.. wat dat was een groot gemis/gebrek aan Flanker 2/2.5.

Overigens kan je die Mirage 2000C dus waarschijnlijk niet ZELF vliegen. Je kan wel zelf de MiG-29, Su-27, Su-39/25 (van Flanker), de F-15 en de A-10 vliegen. Misschien dat er nog wat kisten bij komen maar dat willen ze nog ff "geheim" houden..

Ik heb ook al hele mooie shots gezien van Su-17's en Tornado's.

Nu maar hopen dat die campaign engine net zo goed is als die van Falcon 4.0.. tot die tijd blijven we nog wel ff Falcon 4.0 spelen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/87th/05_26_2001-04_05_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/87th/05_26_2001-03_50_07.jpg

(ikke ben de achterste) :)

Kleine tip.. Noord van Seoul zijn 2 a 3 bruggen waar je onder door kan vliegen.. (moet je wel ONDER de 200 voet vliegen en je adem inhouden). Heerlijk om ff follow the leader te spelen in multiplayer.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/87th/05_26_2001-03_47_18.jpg

Hier gaat de 'leader' onder het bruggie door.. ik kom daar achter aan vliegen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
Ziet er great uit guys !!!

dusse welke van de 2 is het snelst vloeiend en welke is het meeest fun ??

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-02 14:39
Ik denk dat bij jouw systeem alles wel vloeiend loopt... :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Falcon 4.0 is dus supergaaf en heel erg realistisch. Althans.. je kan het zo realistisch maken als je wilt natuurlijk. Let wel, vliegen op ACE (Dus vol realistische settings) vereist wel enige studie van de handleiding (500+ paginas) en het volgen van de 30 trainingsmissies (geheel besproken en uitgelegd in de UITSTEKENDE handleiding).

Handleiding en trainingsmissies zijn geschreven door Lt.Col. Pete Bonanni, 149th FW, Virginia ANG. En ja.. dat is dus een echte F-16C piloot.. sterker nog, hij is squadron commander. En een HELE toffe vent :)

Over LOMAC valt nog weinig te zeggen want.. die is nog (lang) niet uit. Maar ik wacht met spanning af.

Overigens.. Flanker 2.0 (2.5 update is gratis te downloaden van de SSI site) is ook erg goed hoor en deze is dus ook al wel te koop en is de voorloper van LOMAC.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Als je voor Multiplay gaat moet je vooral niet flanker nemen. Das een redelijke ramp.

Voor beide sims moet je wel een redelijke joystick hebben met throttle. Het mooiste is natuurlijk HOTAS systeempje, kost ongeveer 500 piek, maar dan heb je ook wat.
Ik heb zoets, maar zonder zou ik dat soort games niet spelen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Err Flanker 2.5 loopt hier zo soepel als wat multiplayer hoor...was er mis dan? Er zijn zat VFS die met Flanker vliegen dus het zal best wel mee vallen met die ramp.

• Sponz
  • Niet online

Sponz

De manier van connecten is zeer omslachtig. Je connect naar de host, en dan moet je vervolgens je eigen plane, wapens, waypoints ect zelf toevoegen aan de ge-downloade missie. Als je crashed tijdens de missie, moet je dit opnieuw doen, want de crash recovery werkt niet goed.
Als je dan vervolgens links naast een maatje gaat vliegen, en hij ziet je rechts, dan is er iets enstig mis!

Als er teveel vijanden rondvliegen ploft het spel er snel uit. Kombineer dit met de omslachtige manier van connecten en dan is de lol er snel af :(

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat links en rechts probleem heb ik dus nooit gezien in Flanker.. ik gebruik overigens Flanker alleen om wat te experimenteren, ik vlieg verder alleen Falcon 4.0 serieus.

Heb je de 2.5 patch?

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Zekers.... en alle 2.5 beta patches geprobeerd. Ben echt niet de enige die ermee zit :'(

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Vroeger heb ik wel aardig wat F22 raptor gespeeld :D nu speel ik geen flight sims meer, maar F22 lightning 3 is wel grappig volgens mij, het is wat minder realistisch, je moet ook atoom missies doen enzo.. weer eens wat anders.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Sponz,

Koop dan Falcon 4.0. :) Die loopt wel redelijk, multiplayer gezien. Foutloos is het bij verre niet maar eFalcon 1.10 wordt op 18 juni gereleased en dat zou een aardige verbetering moeten zijn! :D

Kom net weer terug van een vluchtje met 3 anderen. (De rest was al naar bed).

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/87th/06_14_2001-00_49_36.JPG

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Falcon 4 gebruik ik waar jij Flanker voor gebruikt.... testen, rondvliegen en crashen :)

Maar er is een nu een nieuwe patch die het een en ander heeft verlopen....loopt wat stabieler nu.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Naja wat ik mis in Flanker is de campaign engine van Falcon 4.0. Die is gewoon geweldig.. foutloos is het ook niet maar het vliegen van een online campaign is echt .. gaaf. :) Zeker in een LAN weekend waar we dan gewoon een complete Tiger Spirit of Iron Fortress campaign het hele weekend vliegen. Gewoon achter elkaar door missies vliegen. (Server en workstations wel af en toe ff vers booten).. gewoon 10 - 12 man in een dikke campaign missie.. heerlijk hoor. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/87th/WeekTE/mig-29_dogfight2.JPG

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

flight game ?

blue max en 1942 ! :P :+

en van de "cockpitgames" : ace of aces
(wie kent hem nog ?)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jawel... Aces of Aces.. :D

Wel vaag spel.. het maakt niet uit hoeveel ik daalde, ik kwam nooit door dat wolkenveld heen. :)

Verwijderd

Hoe zit het met de combinaties van keys en buttons in Falcon 4.0? Dit soort games zijn altijd erg mooi, maar zodra ik zie hoeveel verschillende combinaties er nodig zijn om je kist te kunnen besturen is er bij mij de lol al af.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 12:21 schreef tazzman het volgende:
Naja wat ik mis in Flanker is de campaign engine van Falcon 4.0. Die is gewoon geweldig.. foutloos is het ook niet maar het vliegen van een online campaign is echt .. gaaf. :) Zeker in een LAN weekend waar we dan gewoon een complete Tiger Spirit of Iron Fortress campaign het hele weekend vliegen. Gewoon achter elkaar door missies vliegen. (Server en workstations wel af en toe ff vers booten).. gewoon 10 - 12 man in een dikke campaign missie.. heerlijk hoor. :)

[afbeelding]
gheghe, had je wel gewonnen van die mig ??
Op donderdag 14 juni 2001 15:28 schreef Gordijnstok het volgende:
Hoe zit het met de combinaties van keys en buttons in Falcon 4.0? Dit soort games zijn altijd erg mooi, maar zodra ik zie hoeveel verschillende combinaties er nodig zijn om je kist te kunnen besturen is er bij mij de lol al af.
daarom HOTAS of op zijn minst HAS vereist :) kan je zoenzo al lekker veel functie op je Stick kwijt (als je een goede hebt)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 14 juni 2001 15:28 schreef Gordijnstok het volgende:
Tja daar kan je moeilijk om heen. Als je gewoon realistisch een F-16 wilt simuleren.. dan zul je gewoon heel veel systemen moeten nabootsen. En daar wringt een beetje de schoen. Bij een F-16 zitten op de throttle en stick voornamelijk functies die je gebruikt tijdens Air to Air of Air to Ground gevechten. De bediening van MFDs (Mult Functional Displays) of diverse navigatie instrumenten (zoals HSI, TACAN, Radio etc).. worden gewoon "in de cockpit" uitgevoerd. De piloot strekt eenvouding weg zijn hand uit en drukt op de toetsen van de MFD, of geeft een zwengel aan de draaiknoppen voor en naast hem.

En das lastig wanneer je dat in Falcon 4.0 wilt doen. Die piloot hoeft maar naar voren te leunen en een toets in te drukken waar hij naar kijkt. JIJ zal dan je muis moeten pakken, een mouse cursor naar die knop slepen en drukken... of je keyboard vast grijpen, kijken naar de toets die je wilt indrukken en dan een ram op die knop geven.

Daar is programmeerbare HOTAS juist ideaal voor. Okay, ik heb veel functies op mijn FLCS + TQS zitten die je niet op een echte F-16 throttle of stick zal vinden, maar daar staat tegenover dat ik veel systemen net zo eenvoudig kan bedienen als een echte F-16 piloot.

En ja, soms zal ik ook de muis ter hand moeten nemen.. voornamelijk om TACAN channels te switchen, om mijn HSI van NAV naar TACAN te switchen of om de juiste runway vectors in mijn HSI te zetten. Dat zijn toch zaken die ik doe wanneer ik in de approach zit van een vliegveld.. of wanneer ik in vriendelijk luchtruim wilt navigeren.

Overigens stel ik de meeste zaken in op de taxiway zodat ik eenmaal in de lucht meestal maar 1 of 2 knoppen hoef om te zetten om zo op mijn thuisbasis direct te kunnen landen.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 16:01 schreef tazzman het volgende:

[..]

Overigens stel ik de meeste zaken in op de taxiway zodat ik eenmaal in de lucht meestal maar 1 of 2 knoppen hoef om te zetten om zo op mijn thuisbasis direct te kunnen landen.
gheghe toen ik pas speelde, was mijn landings procedure de volgende
- het zo dicht mogelijk naar de basis vliegen
- zorgen dat je op ongeveer angels 1500 zit en dan bail out :P

later ging pas echt landen., maar ik kan het nog steeds niet echt geweldig, terwijl ik wel lekker kan dogfighten tegen de PC :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 14 juni 2001 15:28 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

gheghe, had je wel gewonnen van die mig ??
Nou dat is eigenlijk de AI die vloog.. ik was um ff kwijt en ging ff in de "Wingman" view kijken wat ie aan het uitspoken was.

Als je namelijk goed kijkt dan zie je dat hij dus met 2 300 gallon droptanks probeerd een MiG-29 neer te halen. Das knap stom want in CAT-III config kan hij dus zo nooit meer dan 5.5 G trekken. (Tegenover een clean CAT-I config waarbij je 9.0+ G kan trekken).

Hij had hem wel overigens.. :)

Naja, terwijl hij liep te spelen met die MIG-29 werd ik een beetje besprongen door een stel Fishbeds..Zelfs zwaar beladen F-16 heeft geen probleem met een 30 jaar oude MiG-21.. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/forum/87th/WeekTE/mig-21_fire.JPG

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
newbie vraagje: wtf is een HOTAS ? en wat kan het ?

een normaal ForceFeedback joystick niet goed genoeg voor falcon 4 ? ik wil het namelijk ook gaan spelen volgende maand (in de vakantie)

Have a wheelie good weekend!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 16:11 schreef FragDaddy het volgende:
newbie vraagje: wtf is een HOTAS ? en wat kan het ?

een normaal ForceFeedback joystick niet goed genoeg voor falcon 4 ? ik wil het namelijk ook gaan spelen volgende maand (in de vakantie)
HOTAS =

Hands
On
Throttle
And
Stick

dwz je vliegt met een stick en throttle/annex weaponcotroller

goeie stick alleen is ook goed, maar dan moet je meer je keyboard ook nog gebruiken, als je je HOTAS goed insteld heb je je keyboard en muis bijna niet nodig

enne tazz, durf je wel tegen 2 fishbeds met je F16, take on someone your own size ja :P

• FragDaddy
  • Laatst online: 14-11-2025
kinkt goed. kun je die weaponcontroller ook los bij een forcefeedback stick kopen ? of zijn dat complete sets ?

of vliegen jullie allemaal zonder de force ;)

Have a wheelie good weekend!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 16:16 schreef FragDaddy het volgende:
kinkt goed. kun je die weaponcontroller ook los bij een forcefeedback stick kopen ? of zijn dat complete sets ?

of vliegen jullie allemaal zonder de force ;)
in principe kan je ze ook wel los kopen ja

ik speel zonder de force, want om die verne die in die F22 pro zitten met FFB te voorzien, heb je redelijk wat motoren nodig :)

denk dat ik als ik straks de cougar heb ik maar een cosnstructie ope me stoel ga bouwen zodat ik net als de piloten gewoon relaxed kan zitten met me armen leunend op de leuningen :)

• WouterG
  • Laatst online: 00:12

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik ben al een tijdje op zoek, maar ga het toch maar hier vragen nu:
Zijn er mooie spellen waarin je in de F-14 kan vliegen. Ik heb USNF, maar dat is al vrij veroudert. Ik heb daarna geen spellen meer gezien waarin je in hem kon vliegen.
Ik speel trouwens USAF, maar ben van plan na de vakantie een wat realistischer sim te gaan kopen. USAF ziet er trouwens grafisch echt heel goed uit!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 14 juni 2001 16:21 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

in principe kan je ze ook wel los kopen ja
Erhm ja maar de TQS werkt toch alleen als je hem aan een FLCS of F22Pro hebt hangen? Je kan hem toch niet zomaar "los" aan een of andere FFB stick proppen.. hij heeft namelijk de FLCS/F22Pro keyboard parser nodig om de commando's door te geven.

Overigens, ter illustratie van ons gesprek:

Afbeeldingslocatie: http://thrustmaster.vanree.net/images/f22pro.jpg

Thrustmaster F22Pro

Afbeeldingslocatie: http://thrustmaster.vanree.net/images/f16flcs.jpg

Thrustmaster F-16 FLCS

Afbeeldingslocatie: http://thrustmaster.vanree.net/images/f16tqs.jpg

Thrustmaster F-16 TQS
(voor zowel FLCS als F22Pro).

In mijn opinie nog altijd de BESTE HOTAS set die je kan hebben (zolang de Couger nog niet uit is).. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de bijna grenzeloze functionaliteit op te geven voor een hoopje vibraties op een FFB stick. :)

Bokkie, gebruik je gewoon die TM DOS compiler? Ik gebruik zelf Fox Two om mijn scripts te schrijven.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 14 juni 2001 17:42 schreef TomcatX het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek, maar ga het toch maar hier vragen nu:
Zijn er mooie spellen waarin je in de F-14 kan vliegen. Ik heb USNF, maar dat is al vrij veroudert. Ik heb daarna geen spellen meer gezien waarin je in hem kon vliegen.
Ik speel trouwens USAF, maar ben van plan na de vakantie een wat realistischer sim te gaan kopen. USAF ziet er trouwens grafisch echt heel goed uit!
Je *KAN* de F-14 wel vliegen in Falcon 4.0 maar er is (nog) geen (complete) cockpit voor. Er is wel een hele mooie F/A-18 pit in de maak, voor de F-14 zal je nog ff moeten blijven wachten en hopen. Voorlopig zal je het dan alleen moeten doen met deze 'front view':

Afbeeldingslocatie: http://www.f4community.com/files/cockpit/f14l.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.com/bgalb/tomcat2/02_28_2001-12_15_49.jpg

F-14 in Falcon 4.0... wel volledig vliegbaar, alleen geen mooie complete cockpit (nog)

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.com/bgalb/F-14Iran/05_04_2001-10_35_22.jpg

F-14 in Iraanse kleuren voor het Middle East Theater that hopelijk binnenkort uit zal komen

Er zijn ook mensen bezig om de F-14 vliegbaar te maken in Janes F-18 maar daar heb ik al tijden niets meer van gehoord. Maar ze zijn er nu wel in geslaagd om een A-10 3D model in Janes F-18 te importeren en ze zijn dus hard aan het werk om zowel de A-10 als F-14 vliegbaar te maken voor Janes F-18.

Afbeeldingslocatie: http://ham.dogfighter.com/images/008029.jpg

F-14 in Janes F-18

De F-14 is ook aanwezig in Flanker 2.5, maar ik weet niet of je die ook kan vliegen.. je zou es ff op de Flanker sites moeten gaan kijken dan.

Afbeeldingslocatie: http://flightsimmers.net/vaf303bg/f25ss/f25022.jpg

F-14 in Flanker 2.5

Echte F-14 sims heb ik al lang niet meer gezien.. US Navy Fighters en FleetDefender waren wel de laatste.. en die zijn van ERG lang geleden. :)

Voor FS2000 (en wellicht CFS2) zijn wel HEEL erg mooie F-14's te downloaden, alleen tja.. das natuurlijk alleen maar een beetje rond vliegen.. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.simviation.com/pageimages/f14aj20.jpg

F-14 in FS2000

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 18:21 schreef tazzman het volgende:

[..]

Erhm ja maar de TQS werkt toch alleen als je hem aan een FLCS of F22Pro hebt hangen? Je kan hem toch niet zomaar "los" aan een of andere FFB stick proppen.. hij heeft namelijk de FLCS/F22Pro keyboard parser nodig om de commando's door te geven.

Overigens, ter illustratie van ons gesprek:

[afbeelding]

Thrustmaster F22Pro

[afbeelding]

Thrustmaster F-16 FLCS

[afbeelding]

Thrustmaster F-16 TQS
(voor zowel FLCS als F22Pro).

In mijn opinie nog altijd de BESTE HOTAS set die je kan hebben (zolang de Couger nog niet uit is).. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de bijna grenzeloze functionaliteit op te geven voor een hoopje vibraties op een FFB stick. :)

Bokkie, gebruik je gewoon die TM DOS compiler? Ik gebruik zelf Fox Two om mijn scripts te schrijven.
ja ik gebruikte nog steeds de dos compiler :)

de TQS is voor de FLCS pf F22 maar er zin ook andere losse throttles die je kan kopen dacht ik

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 14 juni 2001 19:33 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

ja ik gebruikte nog steeds de dos compiler :)
Mocht je de boel toch nog willen gebruiken, dan raad ik zeker Fox Two aan..een gratis Windows "What you see is what you don't get" editor. Werkt een stuk makkelijker dan dat oude DOS geval :)

• WouterG
  • Laatst online: 00:12

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het gaat me eigenlijk meer om deklandingen te kunnen uitvoeren met een tomcat. Zou dat dan ook in janes F/A 18 het geval zijn?
Datums zijn er nog zeker niet?
Pagina: 1