• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb een moederbord met daarbij geen IO shield. Ik zie er wat op ebay die zouden moeten passen, maar die hebben hoge verzendkosten.

Iemand een idee waar je deze kunt bestellen?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Vragen bij de winkel waar je hebt verkocht!!
Trouwens een naam van je moederbord en type zou wel erg werken.

Johann Sebastian Bach

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je huidige openingspost is wel erg karig. Zo is het niet duidelijk voor welk moederbord je een I/O-shield nodig hebt, waar je al hebt gezocht en over welke bedragen we spreken. Heb je al contact gezocht met de fabrikant met het moederbord?

• reynard80
Post is misschien wat karig, excuses.

Moederbord is een ASRock 890GM Pro3 van dealstunter. Zij verkopen de borden expliciet zonder IO shield, dus navragen bij de shop heeft weinig zin.

Eventueel zou ik wel bij de verkoper op de hoek kunnen navragen natuurlijk, of bij de fabrikant. Het zou echter kunnen dat er sites zijn die dergelijke shields los verkopen, vandaar mijn (summiere) vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door reynard80 op 01-10-2013 19:19 ]

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 23:59

Nessuno

io sono nessuno

Kijk eens bij Alternate.nl

om het je makkelijk te maken :')

http://www.alternate.nl/h...l?navId=1394&tk=7&lk=9451

Na rose e cient spin

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

Thomg

Aww yiss

Waarom zou je het überhaupt willen? Tenzij je iedere dag naar die achterkant kijkt zal dit geen problemen moeten opleveren. Het is de kosten en moeite niet waard.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Thomg schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:20:
Waarom zou je het überhaupt willen? Tenzij je iedere dag naar die achterkant kijkt zal dit geen problemen moeten opleveren. Het is de kosten en moeite niet waard.
Gevaarlijk om dat soort dingen te zeggen, een PC kast van plexiglas geeft doorgaans problemen om juist die reden. Zoals de naam suggereerd: IO shield. En een metalen kast. Het sluit de kooi van farraday, en doordat een goed IO shield altijd contact heeft met de poorten, sluit het de aarding van de poorten ook, zodat de crosstalk minder wordt/verdwijnt, en een hoop "vage" problemen voorkomen worden... zoals: brom op de speakers, getik/gefluit als de PC iets gaat doen, vreemd/onstabiel ethernet, USB apparaten die een beetje gek doen, slecht werkende standby, 115volt wisselspanning op de kast (hoewel dat weinig met de I/O shield te maken heeft, meer met slechte aarding), en natuurlijk: een onstabiele PC omdat die externe DC factor je interne PC kan storen, en vice-versa.

IO shield is... euh... een IO shield. Ik verklaar iedereen die een plastic kast productie draait (zonder faraday kooi ingebouwd), en zonder goed aangesloten I/O shield al helemaal! Zoveel hoogfrequente spanning binnen/buiten die kast...

Verwijderd

Vroeger waren ze nog redelijk standaard maar sinds er steeds meer onboard op het moederboard komt is het zoeken naar juiste shield aardig lastig geworden.
Die link naar Alternate is volslagen nutteloos, incourante moederborden en belachelijk hoge prijs.

Ik heb een hele doos vol van die dingen maar ze passen nooit. ;(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 01:13 ]

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-02 23:59

Nessuno

io sono nessuno

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:45:
Vroeger waren ze nog redelijk standaard maar sinds er steeds meer onboard op het moederboard komt is het zoeken naar juiste shield aardig lastig geworden.
Die link naar Alternate is volslagen nutteloos, incourante moederborden en belachelijk hoge prijs.

Ik heb een hele doos vol van die dingen maar ze passen nooit. ;(
Hoe zo nutteloos ...
Asrock en Asus gebruiken vaak een zelfde layout.
Daarbij heb ik niet gekeken naar welke ze verkopen.
Weet ook niet wat voor bord de Ts heeft.
En voor het zelfde geld zat hij er wel bij.
En belachelijk hoge prijs ... tja je zal er maar om zitten te springen.
En wat jij belachelijk hoog vind,dat vind een ander weer meevallen.

Na rose e cient spin

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 13:41

KneoK

Not in a million lightyears

Waarom een winkel of Alternate raadplegen? Je zou als eerste gewoon eens een mailtje kunnen sturen naar Asrock, wellicht sturen ze je gratis of voor een kleine vergoeding gewoon de juiste shield op.

• reynard80
Dank voor de reacties. Ik heb nog geen winkel gevonden die de juiste kon leveren.
Voorlopig gebruik ik mijn PC maar zonder, maar geeft toch het idee dat hij niet 'af' is ;)
Straling/shielding maak ik me niet zo'n zorgen over. We zullen zien wat er gebeurd.

Ik ga in ieder geval ASRock nog maar een mailtje sturen. Wellicht hebben ze nog zo'n ding over (het is een oud moederbord).

Verwijderd

ff fabriekant mailen deed ik ook had binnen 2 weken een gratis nieuwe shield
Pagina: 1