Ik heb een moederbord met daarbij geen IO shield. Ik zie er wat op ebay die zouden moeten passen, maar die hebben hoge verzendkosten.
Iemand een idee waar je deze kunt bestellen?
Iemand een idee waar je deze kunt bestellen?
Johann Sebastian Bach
[ Voor 4% gewijzigd door reynard80 op 01-10-2013 19:19 ]
Na rose e cient spin
Gevaarlijk om dat soort dingen te zeggen, een PC kast van plexiglas geeft doorgaans problemen om juist die reden. Zoals de naam suggereerd: IO shield. En een metalen kast. Het sluit de kooi van farraday, en doordat een goed IO shield altijd contact heeft met de poorten, sluit het de aarding van de poorten ook, zodat de crosstalk minder wordt/verdwijnt, en een hoop "vage" problemen voorkomen worden... zoals: brom op de speakers, getik/gefluit als de PC iets gaat doen, vreemd/onstabiel ethernet, USB apparaten die een beetje gek doen, slecht werkende standby, 115volt wisselspanning op de kast (hoewel dat weinig met de I/O shield te maken heeft, meer met slechte aarding), en natuurlijk: een onstabiele PC omdat die externe DC factor je interne PC kan storen, en vice-versa.Thomg schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:20:
Waarom zou je het überhaupt willen? Tenzij je iedere dag naar die achterkant kijkt zal dit geen problemen moeten opleveren. Het is de kosten en moeite niet waard.
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 01:13 ]
Hoe zo nutteloos ...Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:45:
Vroeger waren ze nog redelijk standaard maar sinds er steeds meer onboard op het moederboard komt is het zoeken naar juiste shield aardig lastig geworden.
Die link naar Alternate is volslagen nutteloos, incourante moederborden en belachelijk hoge prijs.
Ik heb een hele doos vol van die dingen maar ze passen nooit.
Na rose e cient spin
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq