AMD a6 APU stottert bij FIFA 14

Pagina: 1
Acties:

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 15:05
Hallo,

Ik heb de volgende setup:

ASRock FM2A75-ITX (niet RG SA)
1833 mhz kingston hyperx 4g
AMD A6 6400K Richland

Dit is mijn XBMC streaming media center. Hier wordt normaal nooit op gegamed. Echter: Ik probeerde gisteren FIFA 14 te spelen, maar kwam ik tot de veronderstelling dat alles stotterde zodra het op medium werd gezet. Ik zie online mensen probleemloos BF3 draaien terwijl de settings op medium staan. Dan moet FIFA toch geen probleem zijn. Ik heb ondertussen de drivers geupdate en dit lijkt geen effect te hebben. Ook spelen met de koeling helpt niet, die houdt alles stabiel op de 33 graden.

Ligt het hier aan een hardware fout? Het kan toch niet dat een dergelijke iGPU zo'n problemen heeft met FIFA 14 op medium als mijn 5 jaar oude i3 budget laptop processor FIFA 11 (zelfde engine) probleemloos aankon, of ben ik fout?

Consultant - Autogek

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Kan zo snel niet wat vinden op google, maar kan gewoon zijn dat er bugs in de game zitten waardoor de boel niet lekker loopt.

Sommige bugs (in het algemeen qua software/games) kunnen zelfs de snelste systemen nog op de knieën krijgen.

Om het uit te sluiten of het nou de game is of écht de APU kun je het beste proberen om even een andere game te draaien en kijken hoe dat gaat.

Als een andere game ook niet goed gaat kan het zijn dat er wat mis is met een instelling of driver van de videokaart. Ook kunnen bepaalde achtergrond programma's voor bepaalde problemen zorgen (denk aan een internet browser op de achtergrond draaien met hardwareversnelling).

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 15:05
Nemesizz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:18:
Kan zo snel niet wat vinden op google, maar kan gewoon zijn dat er bugs in de game zitten waardoor de boel niet lekker loopt.

Sommige bugs (in het algemeen qua software/games) kunnen zelfs de snelste systemen nog op de knieën krijgen.

Om het uit te sluiten of het nou de game is of écht de APU kun je het beste proberen om even een andere game te draaien en kijken hoe dat gaat.

Als een andere game ook niet goed gaat kan het zijn dat er wat mis is met een instelling of driver van de videokaart. Ook kunnen bepaalde achtergrond programma's voor bepaalde problemen zorgen (denk aan een internet browser op de achtergrond draaien met hardwareversnelling).
Nou Medal of Honor Warfighter draait LEKKERDER maar ook niet perfect. Ik denk dus niet dat het aan FIFA zelf ligt, correct me if I'm wrong. Ik heb er ook al op proberen te googlen, maar krijg ook daar inderdaad geen antwoord

Consultant - Autogek

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Zelf ook problemen gehad met fifa dat niet helemaal 'vlekkeloos' draait en dit op een Gtx 780. Of het een gebrek aan performance is van de kaart? Nope. Je bent niet de enige die er problemen mee heeft dus het kan aan de game zelf liggen.