• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 16:35
2 minuten geleden ging mijn pc opeens rebooten ( niet zo als het hoort in een keer uit en daarna aan) ventilatoren gingen voor 0,5 sec vol uit draaien en toen hij weer opgestart was kreeg ik deze melding, heb gister toevallig opnieuw Windows geïnstalleerd dus weet niet of het met elkaar te maken heeft.

"Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.49
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA8007E10038
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\100113-21325-01.dmp
C:\Users\Jamie\AppData\Local\Temp\WER-32229-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt"

Moet ik me hier zorgen om maken? |:(

const { signature } = await fetchProfile()

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Als het maar 1 keer voorgekomen is, niet. De sterren zullen dan wel verkeerd gestaan hebben, waardoor je computer eventjes van slag raakte.

Mocht het vaker voorkomen, dan is het tijd om te kijken waar het aan zou kunnen liggen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• moijamie
Gamebuster schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:03:
Als het maar 1 keer voorgekomen is, niet. De sterren zullen dan wel verkeerd gestaan hebben, waardoor je computer eventjes van slag raakte.

Mocht het vaker voorkomen, dan is het tijd om te kijken waar het aan zou kunnen liggen.
Dit is de eerste keer dat dit me overkomt met deze machine in zoon kleine 2 jaar.

Verwijderd

indd, hardware/software foutje, heb het ook wel eens gehad

blue screen aka "blue screen of death" komt vaak als je systeem te heet word of als een component hem flipt.. dan sluit het systeem vanzelf af om schade te voorkomen

heb je je pc misschien laatst verplaatst?

• moijamie
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:52:
indd, hardware/software foutje, heb het ook wel eens gehad

blue screen aka "blue screen of death" komt vaak als je systeem te heet word of als een component hem flipt.. dan sluit het systeem vanzelf af om schade te voorkomen

heb je je pc misschien laatst verplaatst?
Nee heb aleen windows opnieuw geinstalleerd zo als ik al zij en en een maand + - geleden en klein case mod gedaan window in het side panel en led strips.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:47

Nessuno

io sono nessuno

Je kan die dumps uitlezen en daar staat meestal wel in waar het mee te maken heeft / had.
Dit proggy kan dat heel mooi en laat je ook evt een oplossing zien.
http://www.resplendence.com/whocrashed

Na rose e cient spin

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Aangezien je geen extra info hebt gegeven over je systeem, heb ik losvast gezocht naar je probleem.
Heb je in je bios (als je een amd hebt) cool 'n quite aanstaan? Zet die eens uit, en test je systeem of hij dan wel stabliel loopt.

Wat je kan doen:
Your first error appears to be caused by an actual BSOD from the ntoskrnl.exe. Do you have a Win 7 DVD that you could try doing a repair on your system?

The second BSOD appears to be caused by your Video card drivers "atikmdag.sys". Can you try deleting your drivers, and installing a fresh copy? You may need to sweep your system of old drivers first though. I believe driver sweeper can do this.

Lastly, your 3rd BSOD is related to your Hardware Abstraction layer (hal.dll) and the ntoskrnl. So one of the pieces of your hardware does not seem to agree with what you were doing. This can point to a few things - possibly BIOS problem, or even something wrong with your HDD (bad sectors possibly).

Open up your command prompt as administrator - and type this in sfc /scannow
Bron.

• moijamie
LnC schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:10:
Aangezien je geen extra info hebt gegeven over je systeem, heb ik losvast gezocht naar je probleem.
Heb je in je bios (als je een amd hebt) cool 'n quite aanstaan? Zet die eens uit, en test je systeem of hij dan wel stabliel loopt.

Wat je kan doen:

[...]

Bron.
Ik heb inderdaad Amd maar heb er geen last meer van gehad dus denk dat het gewoon een willekeurige bluescreen was.

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
bccode 124 is te weinig voltage je naar je cpu. Ben je bezig geweest met overclocken? of aan het rommelen geweest in de BIOS?
Pagina: 1