[iPhone] Slechte geluidskwaliteit bij bellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik heb nu al m'n zoveelste iPhone, maar waar ik me eigenlijk over blijf verbazen is de dramatisch slechte geluidskwaliteit. We hebben onderhand 8MP camera's, 4G internet, 64GB geheugen, audio vanuit de cloud, maar bellen gaat nog altijd met een even dramatische kwaliteit als 15 jaar geleden. Ik heb het even opgezocht, maar voor bellen wordt een 13kbps codec gebruikt uit het jaar nul.

Waarom slaan de telecomproviders de armen niet ineen en gaan bij de overschakeling naar 4G ook niet over naar een nieuwe codec? Ook al zou je de bandbreedte niet verhogen, dan zou je door een betere codec nog altijd de geluidskwaliteit enorm kunnen verbeteren. Weet iemand waarom de markt dit niet oppakt?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 21:00
Omdat alle toestellen dat dan moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voice HD, het wordt nog niet ondersteund door alles en iedereen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jeroen3 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:49:
Omdat alle toestellen dat dan moeten kunnen?
+1

Ik denk niet dat een Nokia 3310 dit gaat ondersteunen, en sowieso, bellen, of het me nou ZO verschrikkelijk veel boeit dat er geen 320Kb/s met weet-ik-wat voor een ub3r codec bij gelevert zit, ik denk het toch van niet.

Zal ook wel meer kosten, als ik die prijzen van 4G zie dat wordt me de melk zuur...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 21:00
Niet alleen dat, maar als je de codec 1 kbps verbeterd neemt de netwerkdruk met meerdere miljoenen keren 1 kbps toe.

Je kunt nu ook al Voipen of Facetimen of Skypen, als het je om de kwaliteit van het geluid gaat i.p.v. het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46

Sorcerer8472

Mens sana?

KPN doet al HD Voice in haar 3G-dekkingsgebied, en er gaat steeds meer voiceverkeer over 3G, dus gaat de goeie kant op. Nu alleen de andere providers nog! Straks over VoLTE wordt het ook ondersteund, maar bij Vodafone en KPN bel je nu via 2G/3G, alleen data gaat via 4G nog.

Bellen via HD Voice werkt trouwens alleen als beide partijen HD Voice hebben, op dit moment dus alleen KPN en alleen met ondersteunde toestellen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
HD voice zou ik wel eens willen horen. Zou voor mij een reden kunnen zijn om over te gaan naar een andere provider. Het is jammer dat Apple FaceTime audio niet eenvoudig beschikbaar maakt via de carkit. Dan zou je ook met alle iPhone gebruikers met goed geluid moeten kunnen bellen. Ben alleen bang voor de kwaliteit vd verbinding. 3G dekking is niet overal geweldig.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn ervaring met de geluidskwaliteit op de iPhone is juist uiterst positief. Ik heb rederlijk wat toestellen gehad, maar de meeste toestellen klonken juist brak. Knisperende geluiden alsof de speaker het volume niet aankon.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:54

RnB

Ik heb ook niet echt te klagen over de geluidskwaliteit van het bellen. De andere kant kan ik altijd goed verstaan, mits deze niet in een flinke storm staat. Ik heb ook een iPhone btw, die het sinds iOS 7 nog beter doet klinken (ik vermoed door de software noise cancellation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

BugBoy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 06:10:
HD voice zou ik wel eens willen horen. Zou voor mij een reden kunnen zijn om over te gaan naar een andere provider. Het is jammer dat Apple FaceTime audio niet eenvoudig beschikbaar maakt via de carkit. Dan zou je ook met alle iPhone gebruikers met goed geluid moeten kunnen bellen. Ben alleen bang voor de kwaliteit vd verbinding. 3G dekking is niet overal geweldig.
Kijk eens hier:
YouTube: HD Voice

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46

Sorcerer8472

Mens sana?

BugBoy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 06:10:
KPN 3G-dekking is straks 95% hetzelfde als 2G-dekking, over een klein jaartje ofzo.
nieuws: Providers verbeteren bereik 3g-netwerken door gebruik lagere frequentie

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1