Ik heb nu al m'n zoveelste iPhone, maar waar ik me eigenlijk over blijf verbazen is de dramatisch slechte geluidskwaliteit. We hebben onderhand 8MP camera's, 4G internet, 64GB geheugen, audio vanuit de cloud, maar bellen gaat nog altijd met een even dramatische kwaliteit als 15 jaar geleden. Ik heb het even opgezocht, maar voor bellen wordt een 13kbps codec gebruikt uit het jaar nul.
Waarom slaan de telecomproviders de armen niet ineen en gaan bij de overschakeling naar 4G ook niet over naar een nieuwe codec? Ook al zou je de bandbreedte niet verhogen, dan zou je door een betere codec nog altijd de geluidskwaliteit enorm kunnen verbeteren. Weet iemand waarom de markt dit niet oppakt?
Waarom slaan de telecomproviders de armen niet ineen en gaan bij de overschakeling naar 4G ook niet over naar een nieuwe codec? Ook al zou je de bandbreedte niet verhogen, dan zou je door een betere codec nog altijd de geluidskwaliteit enorm kunnen verbeteren. Weet iemand waarom de markt dit niet oppakt?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.