Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Het is dan zover. Komende zaterdag ga ik samen met mijn nichtje van 9 jaar een tablet halen.

50Miles in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118"

Een poos geleden heb ik haar beloofd om met mijn eigen tablet te wachten tot we samen twee tablets konden halen :X . Voor mijzelf wordt dit de Nexus 7 FHD.

Maar...

Nu moet ik uitzoeken wat voor haar het beste is. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor zowel 7 als 10 inch, aangezien ik niet weet wat ze gaat uitzoeken qua formaat (ik vermoed 10 inch, want bij kids moet het altijd groot). Tevens verwacht ik dat de tablet primair voor spelletjes wordt gebruikt en daarnaast wat internet. Vandaar dacht ik aan een Tegra 3 (of is dit ook alweer achterhaald?).

Iemand die mij op de juiste weg kan helpen? Het budget is 200 - 250 euro. Zelf kom ik wat uit op de Galaxy Tab 2 of 3. Zelf heb ik met de 2 kunnen spelen bij een kennis, en deze viel mij zwaar tegen.

Concluderende vraag: Wat is een goede aanschaf voor een kind van 9. Hierbij wil ik nadrukkelijk vermelden dat een Intertoystablet out of the picture is. Het moet gewoon wel kwaliteit zijn.

Ik neig persoonlijk snel naar Asus of Samsung. Maar dat is persoonlijke mening 8)7 .

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• 50Miles
Hmz, iemand die mij kan helpen?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Tab 2
Tab 3
Asus memo pad smart (50 euro retouractie)

Meer opties voor een 10 inch van a-merken zijn er volgens mij niet. Dus wordt het dan een 7 of 8 inch.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 19:08
Waarom geen N7 FHD? Deze heeft immers Android 4.3 met restricted profiles.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

k heb nog een Samsung Tab 1 en die bevalt me goed, maar een Tab ga je niet redden met 250 euro. Ik heb CM10.1 geinstalleerd en een beetje overgeclockt. Gaat als een speer.

Tabletlijstje

Ook Acer(!) schijnt wel goede tablets te maken. Net boven budget, maar wel goede review.
En anders V&A?

[ Voor 15% gewijzigd door P_Tingen op 02-10-2013 10:11 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• 50Miles
Thx! Jullie opties sluiten redelijk aan bij wat ik in gedachten had. Maar de volgende opmerkingen:

- Ik had het idee dat een Tab 2 nog wat langzaam is bij zware belasting/in het menu. Iemand hier ervaring mee?
- Nexus 7 FHD raad ik haar ook aan, maar probably is deze te klein ;).

- Is de Tegra 3 momenteel de nieuwste proc voor tablets?

Verwijderd

50Miles schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:16:
Thx! Jullie opties sluiten redelijk aan bij wat ik in gedachten had. Maar de volgende opmerkingen:

- Ik had het idee dat een Tab 2 nog wat langzaam is bij zware belasting/in het menu. Iemand hier ervaring mee?
Iets langzaam en wat last van lag. Heb veel goede dingen gehoord over de custom roms voor de tab, maar het is maar de vraag of je dat de moeite waard vind en of je de nadelen daar tegen op wilt wegen. Er is niet echt custom rom voor deze tab zonder gebreken zoals een gps of microfoon die het niet doet.
50Miles schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:16:
- Nexus 7 FHD raad ik haar ook aan, maar probably is deze te klein ;).
De tabs hebben met hun behuizing ook een behoorlijk gewicht, wat ook meegeteld werd in sommige reviews. Een kleinere Nexus 7 is misschien daarom al een beter idee voor een 9 jarige. Vind ook eerlijk gezecht dat ze maar genoegen moet nemen met een 7" als paps of mams dat als cadeautje koopt, maar ik heb dan ook geen kinderen. :P
- Is de Tegra 3 momenteel de nieuwste proc voor tablets?
Nee. Overigens betekend dat niet dat dit een trage processor is.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21
Pipo M9pro. Snel en volgens mij wel degelijk. Je moet hem wel uit China halen.

• Quacka
Hij wil geen import.

Ik zou toch echt voor deze gaan als het perse een 10 inch moet zijn:
pricewatch: Asus Memo Pad Smart 10" Blauw
230-240 euro na cashback
quad core, tegra 3, goed merk...

De nexus 7 2013-versie is natuurlijk een betere keuze. Maar ja, het nadeel is het kleinere scherm. Kinderen hebben betere ogen en kleinere handen met dunnere vingers: een 7 inch is dus voor een kind logischer dan voor een volwassen persoon. Deze tablet is wel duurder dan bovenstaande.

De 2012-versie is haast niet te krijgen.
Misschien deze:
http://www.nextdeal.nl/As...let-PC-p-513637.html?s=tw

• 50Miles
Thx! Ik ga de Asus Memo Pad Smart eens bekijken (Reviews).

Kan iemand mij vertellen of de Asus Memo Smart beter is dan de Galaxy Tab 2 of wint de Tab 2 die vergelijking?

• Quacka
nee, ik adviseer deze omdat ie slechter is....

• 50Miles
Ja, had het kunnen weten, sorry ;).

Pagina: 1