Hoe krijg ik het geluid van de tv op mijn versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 30.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Makkelijk zat, zou je denken.

Normaal loopt het geluid van mijn tv via de UPC-Horizonbox over de boxen van mijn versterker.
Ik heb nu een apparaatje (chromecast) gekocht waarmee ik beeld en geluid van internet via mijn laptop naar mijn tv kan casten. Het geluid komt nu uit de speakertjes van de tv zelf. De chromecast zit in een HDMI ingang. De andere HDMI-ingang is bezet door de Horizonbox (=tevens de router).

Heeft iemand een idee hoe ik het geluid van de tv, terwijl ik dus cast, kan verbeteren? Ik heb al geprobeerd om gebruik te maken van de koptelefoonuitgang (verloopstekker met tulpstekkertjes in de versterker), maar dat geeft slecht geluid. En eigenlijk zijn alle uitgangen van de versterker al bezet, wat zou betekenen dat er ook nog een omschakelunit bij zou moeten...

Zou een in-out stekker met tulpstekkers in de scartaansluiting een oplossing kunnen zijn?
Afbeeldingslocatie: http://bin.ilsemedia.nl/m/m1my7w9wujsg.jpg.

Andere oplossing zou zijn om extra speakers aan te schaffen, bijvoorbeeld Yahama NX-50 of YPX-500 of andere actieve speakers (wie weet goeie die via de koptelefoonuitgang van de tv gaan), maar mijn voorkeur heeft dit niet, omdat er al speakers (van de versterker) naast de tv staan.

Aanvullende info; mijn tv heeft geen speciale uitgangen anders dan 2 Scart-aansluitingen, 2 HDMI-ingang(en) en 2 RCA aansluitingen, geen speciale audio-out.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik denk dat je gewoon een receiver nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Als reciever hetzelfde is als een versterker, dan zou ik je willen vragen mijn post nog eens goed door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:20:
Ik denk dat je gewoon een receiver nodig hebt...
Dat is inderdaad de meest voor de hand liggende oplossing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor versterker heb je (merk en type) en wat voor aansluitingen heeft die?
Ik lees alleen over de aansluitingen van je TV namelijk, niet over die van je versterker (of receiver, want sommige mensen halen die termen onbedoeld vrolijk door elkaar) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoe heb je je Horizon op je versterker aangesloten? Via HDMI en vervolgens weer HDMI van je versterker naar je TV? Of via een los kabeltje (SPDIF of COAX) van je horizon naar je versterker?
Heb je nog een vrije digitale ingang op je versterker over? Zo ja dan zou je moeten zoeken naar een kastje dat een digitaal audio signaal uit HDMI kan halen en deze dan aansluiten op je versterker. Ik kon zo snel alleen deze vinden : http://dx.com/p/hdv-m612-...eo-converter-white-153709, maar deze heeft alleen een analoge audio output. Je hebt ze ook met een SPDif of Coax aansluiting voor digitale audio.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Ik heb een Pioneer A-204R.
Afbeeldingslocatie: http://www.fein-hifi.de/images/product_images/original_images/a204grog.jpg

De Horizon zit via HDMi aan de TV, tussen de versterker en de Horizon zitten tulpstekkers (op de line-ingang).

Ik heb geen ingangen over (behalve de phono).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Handigst lijkt mij een HDMI receiver dan met ARC:
http://hdguru.com/what-is...does-it-do-for-your-hdtv/

Niet de goedkoopste optie, maar aangezien alle inputs op je huidige apparaat ook al vol zitten?
Moet je TV ook wel ARC ondersteunen ntrlk.

[ Voor 9% gewijzigd door wagenveld op 01-10-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Nee, dat wordt te gek. Weer een apparaat erbij, moet ik ook nog een ander stereomeubel kopen! Dure chromecast wordt het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HDMI receiver zou je huidige Pioneer vervangen natuurlijk...
Maar je hebt een punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:17

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tja... het is niet anders denk ik. Slecht geluid via hoofdtelefoon uitgang (echt geen andere? meestal zit er wel een digitale uitgang op: optisch of tulp) of een nieuwe versterker waar je alles op aansluit.

Extra speakers op de hoofdtelefoon uitgang lost je probleem waarschijnlijk niet op, het probleem is juist de doorgaans gebrekkige kwaliteit van die uitgang.

[ Voor 27% gewijzigd door mr.paaJ op 01-10-2013 18:01 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Maar zo'n hdmi reciever, lukt dat met mijn tv waar 2 hdmi aansluitingen op zitten die nu beide bezet zijn?
Overigens op mij tv:

Connectivity
• Ext 1 Scart: Audio L/R, CVBS in/out, RGB
• Ext 2 Scart: Audio L/R, CVBS in/out, S-video in
• Ext 3: S-video in, CVBS in, Audio L/R in
• Ext 4: YPbPr, Audio L/R in
• Ext 5: HDMI
• Ext 6: HDMI
•Number of Scarts: 2
• Other connections: Headphone out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Mja idd, ik zou zeggen, tegenwoordig gaat het meeste geluid van versterkers ook over TOSLINK of HDMI, en de chromecast is inderdaad ook een HDMI-tijdperk machientje... je zou je versterker kunnen upgraden (wat sowieso dus een goede zet lijkt, en wie wil dat nou niet?), of accepteren dat het geluid er onder leid, en analoog headphone out van de TV gebruiken... ik neem aan dat je horizons box alleen via HDMI gaat nu? Hoe zit die nu via geluid? Of stuur je geluid zowel over HDMI als via een of andere analoge uitgang van de horizons box? Ik heb niet zo'n ding maar ik kan me voorstellen dat als je geluid zowel digitaal als analoog verstuurt dat je nu dus al een soort van "echo" hebt door timing verschillen tussen analoog en digitaal out van horizons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De nieuwe receiver zou het centrale punt worden, daar sluit je al je apparatuur op aan en dan met één HDMI kabel naar de TV.

Vervelende extra uitgave, maar voor minder dan €200 heb je al een simpele die functioneel voldoet.

[ Voor 28% gewijzigd door mr.paaJ op 01-10-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
@Umbrah
De Horizon zit via HDMi aan de TV, tussen de versterker en de Horizon zitten tulpstekkers (op de line-ingang).
Ik moet zeggen dat ik zelden 'gewoon' tv kijk over de de speakers. Heel af en toe een film of een wk-wedstrijd. Die echo is mij nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

RalphZ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:51:
Nee, dat wordt te gek. Weer een apparaat erbij, moet ik ook nog een ander stereomeubel kopen! Dure chromecast wordt het zo.
Hoeft er niet bij, die receiver kan je huidige versterker gewoon vervangen namelijk.

Goedkoop is het alleen niet... alternatief is een andere tv met audio uit, maar ik zou dan toch eerder een receiver halen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup idd... het woord "oud" viel mij in de mond. Het komt er op neer dat wat jij wil, eigenlijk niet kan, of slechts maar half:

De versterker zal het middelpunt worden van een nieuwe setup, HDMI in/uit en je geluid (de techniek is vooruit gegaan, die pioneer heeft er nog "tape" op staan) er over... alles bidirectioneel desnoods. Je Pioneer is op de markt gezet in 1995; dat is ouder dan veel tweakers! Helaas heeft hij nu duidelijk, voor wat je wilt, de grens van futureproof bereikt, en dat zal alleen nog maar verder gaan, nieuwe consoles: alleen maar HDMI, nieuwe mediaspelers (optisch, met schijf, streaming al dan niet): alleen maar HDMI...

Een moderne Denon ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://lgcdn.220-electronics.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/e/denon-avr-1612-220-volt-receiver-rear.jpg

Zoals je ziet, maar drie analoge ingangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mr.paaJ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:34:
De nieuwe receiver zou het centrale punt worden, daar sluit je al je apparatuur op aan en dan met één HDMI kabel naar de TV.

Vervelende extra uitgave, maar voor minder dan €200 heb je al een simpele die functioneel voldoet.
Hoeft niet als je arc hebt. Kan alsnog alles op je tv en hoeft je receiver niet altijd aan te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarom zou zon scart uitgang niet werken ?
Ik heb het jaren zo gedaan, klinkt prima.
Mits je tv ook maar audio uit over die scart stuurt

ik zou dat eerst eens uit proberen voordat je geheel nieuwe versterkers gaat halen. !

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 01-10-2013 21:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

418O2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

Hoeft niet als je arc hebt. Kan alsnog alles op je tv en hoeft je receiver niet altijd aan te staan
Behalve dan dat je via ARC vaak alleen stereo doorkrijgt en je dus je 5.1 geluid kan vergeten.

De meeste moderne receivers hebben overigens ook een pass-through mode zodat de TV z'n signaal ook kan krijgen als de receiver uit staat. Dan zijn ook beide problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

418O2 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

Als de TV geen digitale uit heeft is de kans klein dat ARC wel aanwezig is, dat zijn meestal oudere modellen.

heuveltje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:46:

Waarom zou zon scart uitgang niet werken ?
Mits je tv ook maar audio uit over die scart stuurt
Daar gaat het waarschijnlijk fout, want dat is normaal alleen van de ingebouwde tuner en die wordt hier niet gebruikt. Proberen kan natuurlijk, in het ergste geval kost het een paar euro.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 01-10-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Aangezien je geen gebruik maakt van digitale audio is de HDMI Audio adapter die ik in mijn vorige post had gepost de perfecte oplossing. Deze plug je tussen je Chromecast en je tv, en vervolgens sluit je een jack <-> tulp tussen die adapter en je versterker aan. Op die manier krijg je de beste audiokwaliteit die je met je huidige apparatuur kunt krijgen tegen de laagste investering (ongeveer € 20).

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Grappig kastje maar dan houd je wel het probleem van te weinig aansluitingen en er is een grote kans dat de kwaliteit niet beter is dan de uitgang van de TV zelf. Of heb je hem zelf in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Ik zou de tuneringang kunnen gebruiken. De tuner staat eigenlijk alleen op 3fm. Met mijn squeezebox die ook op de versterker is aangesloten kan ik die zender (en vele andere!) echter ook beluisteren.

Eerst maar eens kijken naar een in-out stekker om te testen, anders zo'n kastje proberen.

Nieuwe reciever zie ik voorlopig niet zitten, zoals al eerder gezegd. Cromecast is een leuk speeltje voor weinig geld, als het dit allemaal teweeg brengt, dan had ik beter meteen een smart-tv kunnen kopen. :)

Als het niet werkt, neem ik genoegen met het geluid zoals het nu is. Wil ik echts eens genieten van een film, concert of wat dan ook, kan ik altijd nog mijn koptelefoon inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Smart TV is ook alles behalve geweldig. Het is een concept dat nog in de kinderschoenen staat en je vooralsnog beter niet als deal-maker of -breaker in je overwegingen voor een nieuwe tv moet meenemen.

Succes met alle bedachte oplossingen. Wanneer je toch ooit de overstap gaat maken naar een receiver (waarmee al je problemen verholpen zijn) zien we misschien weer een CEA-topic verschijnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hele cheapass alternatieve oplossing... haal een verloopstekkertje van jack naar tulp en doe die in de hoofdtelefooningang van de TV en bij de stereo als input :P

Kwaliteit zal niet geweldig zijn maar moet z'n werk wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Kan je niet die RCA aansluitingen van je TV gebruiken, daar de tulpkabel die nu van je versterker naar je horizonbox gaat insteken (dus uit de horizon en in je TV)?

Dan gaat alle geluid van je TV naar je versterker, naar mijn idee gaat het geluid van je horizonbox via de HDMI kabel naar je TV en zo weer naar je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wolfboy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:43:
[...] Kwaliteit zal niet geweldig zijn maar moet z'n werk wel doen
Heeft hij al geprobeerd.
Lucky-Shirt schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:53:
Kan je niet die RCA aansluitingen van je TV gebruiken [...]
Dat zijn ingangen, geen uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RalphZ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:18:
Maar zo'n hdmi reciever, lukt dat met mijn tv waar 2 hdmi aansluitingen op zitten die nu beide bezet zijn?
Overigens op mij tv:

Connectivity
• Ext 1 Scart: Audio L/R, CVBS in/out, RGB
• Ext 2 Scart: Audio L/R, CVBS in/out, S-video in
• Ext 3: S-video in, CVBS in, Audio L/R in
• Ext 4: YPbPr, Audio L/R in
• Ext 5: HDMI
• Ext 6: HDMI
•Number of Scarts: 2
• Other connections: Headphone out
Ik zie het zo snel in dit topic helemaal niet staan, dus zal ik er wel overheen kijken denk ik?
Welke TV heb je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Een Philips SLC7.1ELA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 08:22
om meer poorten te genereren kun je ook zoiets gebruiken, gebruik ik ook (maar dan een ander merk)

http://www.kabeltje.com/h...7653b5b17a1040668b21a29f7
bestaat ook vast wel met afstandsbedieing ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik in de service manual van je TV kijk dan lijkt je eerst aangedragen oplossing de meest voor de hand liggende én voordeligste. Dus die scart-stekker die als in- en uitgang geselecteerd kan worden. Dan via tulp naar je versterker, eventueel 2x een 2x tulp naar 1x tulp adapter, mocht je niet voldoende line in ingangen beschikbaar hebben.

Overigens denk ik dat je het typenummer van het panel van de Tv hebt doorgegeven en niet dat van de TV zelf? Gaat het om het volgende model? http://www.philips.nl/c/t...526.app101-drp4?t=support

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 02-10-2013 16:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
Ik ga zeker zo'n scartstekker proberen.

Als andere tip kreeg ik deze:
http://www.conrad.nl/ce/n...ractor-HDMI-cinch-Toslink
Zou ook zeker moeten werken als ik zo dat schema bekijk. Maar dit is een vrij dure oplossing.
Lijkt me dat dit ding hetzelfde doet als een eerder aangedragen oplossing van E-Vix.
http://dx.com/p/hdv-m612-...eo-converter-white-153709

Het typenummer van mijn tv is overigens 26PFL5322/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
De scartstekker die ik vandaag met de post kreeg blijkt prima te werken. Stekkertje kostte 1 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Case closed ;)

Testing, one, two ...

Verwijderd

Ik zit met het zelfde euvel Ik kan het geluid van de tv ook niet over mijn speakers laten gaan Ik heb ook de zelfde TV 26PFL 5322/12 nu heb ik wel een Samsung BLU -RAY deze wil ik aan de tv aansluiten voor het geluid over de speakers te horen kan ik dan deze kabel hier ook voor gebruiken

Daarbij las ik :

De scartstekker die ik vandaag met de post kreeg blijkt prima te werken. Stekkertje kostte 1 euro!

mijn vraag welke scartstekker is dit

Ik ga zeker zo'n scartstekker proberen.

Als andere tip kreeg ik deze:
http://www.conrad.nl/ce/n...ractor-HDMI-cinch-Toslink
Zou ook zeker moeten werken als ik zo dat schema bekijk. Maar dit is een vrij dure oplossing.
Lijkt me dat dit ding hetzelfde doet als een eerder aangedragen oplossing van E-Vix.
http://dx.com/p/hdv-m612-...eo-converter-white-153709

Het typenummer van mijn tv is overigens 26PFL5322/12

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zal vrijwel zeker iets zijn wat op onderstaande scart-stekker lijkt;

http://www.allekabels.nl/...60/325/scart-adapter.html
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/302-0/scart-adapter-aansluiting-2-scart-male.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond, ik heb een vraagje ik wil mijn verstrekker die pas heb aangeschaft aansluiten aan mijn tv de verstrekker heeft geen HDMI aansluiting.
Zou het met tulpkabel (wit rood ) aan mijn verstrekker en zwarte plug aan mijn tv kunnen geluid uit boxen halen? Het lukt me niet. Mijn oude home cinema had een HDMI aansluiting en dat is kapot gegaan heb ik een verstrekker gekocht om van mijn boxen te kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
Je reciever upgraden naar één met HDMI aansluitingen blijf volgens mij de beste oplossing. Later zal later waarschijnlijk toch nog aansluitingen tekort komen...

[ Voor 4% gewijzigd door Arthurky op 04-01-2019 19:35 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Arthurky schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:34:
Je reciever upgraden naar één met HDMI aansluitingen blijf volgens mij de beste oplossing. Later zal later waarschijnlijk toch nog aansluitingen tekort komen...
Dit topic is van 2014 hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:23:
Goedenavond, ik heb een vraagje ik wil mijn verstrekker die pas heb aangeschaft aansluiten aan mijn tv de verstrekker heeft geen HDMI aansluiting.
Zou het met tulpkabel (wit rood ) aan mijn verstrekker en zwarte plug aan mijn tv kunnen geluid uit boxen halen? Het lukt me niet. Mijn oude home cinema had een HDMI aansluiting en dat is kapot gegaan heb ik een verstrekker gekocht om van mijn boxen te kunnen blijven gebruiken.
TV op stereo aansluiten kan op meerdere manieren. Het helpt als je meld welke types je gebruikt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The verstrekker is LTC 5 knalen en tv is een smarttv philips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verstrekker ?

En een 4 jaar oud topic ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

I <3 Necro topic kicking & topic hijacking..

In hoever dit nog allemaal van toepassing is.. dan is het tijd voor een nieuwe TV en versterker ;)

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 04-01-2019 20:25 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

geen idee welke ltc en welke philips tv.
beetje vaag.

vlugge zoektocht geeft aan dat er weinig inputs zijn op een ltc.
als je philips geen tulp uit heeft. kun je kijken of je koptelefoon uitgang kunt gebruiken.
dan kun je van minijack naar tulp. en zo aansluiten?

anders optisch converteren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
418O2 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:46:
[...]

Dit topic is van 2014 hè ;)
Over het hoofd gezien 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als het even mag ... ik heb hier ook zo'n probleem:
Geluid van TV word via een scart kabel (met in/out schakelaar) en 2x cinch via de stereo versterker naar de speakers gestuurd, gaat prima.
Nu dacht ik dat het geluid tijdens het casten met de chromecast (die via hdmi aan de TV zit en stroom krijgt via de usb aansluiting op de TV) ook naar de speakers zou worden gestuurd, maar helaas is dat niet zo.

Mijn Samsung TV/
https://be.hardware.info/...g-ue40h5030/specificaties

[ Voor 10% gewijzigd door Finesse op 04-01-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Oktober 2013 zelfs ;)

Maar zonder specifieke specs modelnr. komen we hier niet verder. Als het recent is zal het vast wel op enerlei digitale wijze lukken.

Om een generieke oplossing aan te raden, neem een receiver en zie dat als HDMI switch, hang alle devices op hdmi IN poorten en de tv op de HDMI out poort, dan ben je al een heel eind. Heb je een geluidsbron op de TV zoals Youtube, dan moet je het geluid retour leiden naar de receiver. Daar zijn ook maniertjes voor, zoals een Spdif digital out cinch of optical en hang die weer aan een ingang. Onkyo receivers hebben veel I/O en je kunt zelfs programeren welke input je bij welk profiel wil gebruiken .. echt super!! Logitech Harmony erbij en je bent de man ... heb het al jaren en bevalt Mega!! 8)

[ Voor 65% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-01-2019 20:44 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Heren, Het is niet de bedoeling een topic uit 2013 te kicken, en al helemaal niet voor eigen vragen te hijacken.

Alleen degene die moeite doen om zelf een compleet topic te schrijven gaan geholpen worden, de rest wordt zeer waarschijnlijk als 'Luie fli....' bestempeld. Kortom, doe moeite en je krijgt hulp op Tnet.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
millman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:46:
Heren, Het is niet de bedoeling een topic uit 2013 te kicken, en al helemaal niet voor eigen vragen te hijacken.
Alleen degene die moeite doen om zelf een compleet topic te schrijven gaan geholpen worden, de rest wordt zeer waarschijnlijk als 'Luie fli....' bestempeld. Kortom, doe moeite en je krijgt hulp op Tnet.
Als je het op mij hebt ... Het is toch duidelijk dat ik alles al geprobeerd heb of niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

FeaR

In GoT we trust

millman schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:46:
Meer kan ik daar niet aan toevoegen. Eigen topics openen en de template invullen om tot een goede TS te komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.