Beste tweakers,
Het wordt nodig tijd mijn vertrouwde E8500 eens te gaan upgraden. Ik heb er nu ondertussen zo'n vijf jaar plezier van gehad maar het begint allemaal wat aan de trage kant te worden. In principe ben ik gewoon op zoek naar een allrounder met het oog op de toekomst en een levensduur van zo'n 3-4 jaar.
Het systeem krijgt in principe de volgende doeleinden:
Het volgende neem ik mee uit mijn oude systeem:
Nu ben ik alleen niet helemaal zeker over de grafische kaart. Het liefste zou ik eigenlijk gaan voor een single GPU oplossing maar ik vraag me af in hoeverre dat voor een goede beleving gaat zorgen op 2560x1440. Heb niet perse iets tegen SLI of een Crossfire oplossing maar mijn motto is dat minder componenten zorgt voor minder ellende.
Het maximum dat ik voor een GPU wil uitgeven is zo'n 600 euro en met de pricedrop van de 7990 lijkt het me met oog op de toekomst de beste oplossing.
Heb ik dit mis of is het wellicht beter om te wachten op de nieuwe kaarten van AMD?
De twee belangrijkste voorwaarden zijn eigenlijk: snelheid en stabiliteit.
Koeling enzo is nog niet meegenomen, kijk nu enkel naar de componenten. Het maximum budget is trouwens 1500 euro.
Iemand nog tips voor mij?
Het wordt nodig tijd mijn vertrouwde E8500 eens te gaan upgraden. Ik heb er nu ondertussen zo'n vijf jaar plezier van gehad maar het begint allemaal wat aan de trage kant te worden. In principe ben ik gewoon op zoek naar een allrounder met het oog op de toekomst en een levensduur van zo'n 3-4 jaar.
Het systeem krijgt in principe de volgende doeleinden:
- Vormgeving van drukmateriaal; denk aan InDesign en Illustrator.
- Nabewerking fotografie; Lightroom en Photoshop.
- Gaming; Diablo 3, Battlefield 4 en in de toekomst vast wat andere titels.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 288,- | € 288,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 7990 | € 469,- | € 469,- |
| 1 | Western Digital Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB | € 71,95 | € 71,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 134,- |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro 10 750W | € 149,90 | € 149,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.286,85 | |
Het volgende neem ik mee uit mijn oude systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define R4 Titanium Grey | € 92,14 | € 92,14 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2711 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel 520 120GB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 221,14 | |
Nu ben ik alleen niet helemaal zeker over de grafische kaart. Het liefste zou ik eigenlijk gaan voor een single GPU oplossing maar ik vraag me af in hoeverre dat voor een goede beleving gaat zorgen op 2560x1440. Heb niet perse iets tegen SLI of een Crossfire oplossing maar mijn motto is dat minder componenten zorgt voor minder ellende.
Heb ik dit mis of is het wellicht beter om te wachten op de nieuwe kaarten van AMD?
De twee belangrijkste voorwaarden zijn eigenlijk: snelheid en stabiliteit.
Koeling enzo is nog niet meegenomen, kijk nu enkel naar de componenten. Het maximum budget is trouwens 1500 euro.
Iemand nog tips voor mij?
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I