Toon posts:

Welke 850W voeding?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan een twee MSI R7970 Lightning kaarten in crossfire te gaan gebruiken in mijn systeem.
De rest van mijn systeem bestaat momenteel uit de volgende componenten:

I7-4770
MSI Z87-G45 Gaming
16GB Crucial Ballistix 1600Mhz RAM
Samsung 840 pro 128GB
Seagate Barracuda 2TB 7200RPM
LG DVD-combo drive

Zelf heb ik al verschillende sites en forums afgezocht en doorgelezen, maar ik kan geen duidelijke beslissing nemen, vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Voor bovenstaand systeem met de 2 R7970 Lightning kaarten ben ik opzoek naar een 850W voeding.

Uit eigen "onderzoek" blijkt dat Seasonic en Corsair de betere merken zijn.
Wat corsair betreft, ben ik niet zo blij met de "silent fan" die pas gaat draaien bij een bepaalde load. Dit omdat de voeding hierdoor toch warmer wordt dan mij lief is. (Ik heb zelf een TX650M gehad)
Een voordeel van corsair voedingen daarentegen is dat de 8-pin CPU kabel lekker lang is, waadoor deze makkelijk en mooi weggewerkt kan worden.

Seasonic schijnt de "vader" van de voedingen te zijn, als ik het goed begrijp. Ook heb ik gelezen dat veel andere partijen Seasonic als uitgangspunt gebruiken en hier zelf een twist aan geven. Welke merken dit precies doen, kan ik maar moeilijk achterhalen.

Om een lang verhaal kort te maken, welke 850W voeding zouden jullie aanraden?

Mijn richtprijs is max. €150,-
Een modulaire 80plus Bronze (of beter --Silver/Gold-- indien mogelijk) voeding heeft de voorkeur.
Daarnaast zou het leuk zijn als de 8-pin CPU kabel een degelijke lengte heeft en de voeding beschikt over minimaal 4 8-pin PCI-e connectoren.

Graag jullie reacties :)

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
Zou kijken naar de Corsair AX860i.

Dit is een platinum rated voeding en heeft heeft aan de binnenkant een Seasonic zitten hoewel deze door Corsair wordt uitgegeven. Zou even googlen dan kom je nog prijzen tegen lager dan in pricewatch. Kan alleen wel rond de 160-170 euro kosten maar dan heb je wel echt waar voor je geld.

Overgens komt de voeding met een eigen software programma waarmee je de fanspeed enzo kan instellen.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Geen K CPU, dus je overclockt niet. 850W lijkt mij overkill, ik denk dat je voldoende zult hebben met 650W

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Big Womly schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:41:
Geen K CPU, dus je overclockt niet. 850W lijkt mij overkill, ik denk dat je voldoende zult hebben met 650W
Is 650Watt niet wat weinig voor twee 7970 kaarten in crossfire?!
AMD raadt op haar website een minimum van 850Watt aan, ik heb wel mensen gevonden die het met een 750Watt voeding doen.

Daarnaast wil ik echter nog wat ruimte overlaten voor mogelijke toekomstige uitbreidingen/upgrades. (RAM/opslag)

En tot slot wil ik, mits het soepel loopt en niet te luidruchtig is, de videokaarten wel iets overclocken door middel van MSI afterburner.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 18:03 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
AMD weet niet wat voor systeem je hebt en wat voor kwaliteit voeding je koopt, ze nemen dus een veilige marge.

De pricewatch: Cooler Master V Series V700 is een erg goede voor een mooi bedrag, hoef je niet onnodig geld uit te geven.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:31
misschien kan iemand mij verbeteren maar xfx is toch aan de binnenkant toch ook seasonic?
als dat is kan ik de pricewatch: XFX PRO850W aanbevelen.

als je voor stilte en goede koeling wilt gaan moet je ook voor een gold of platinum voeding gaan aangezien die minder energie verliezen tijdens het omzetten en zo dus minder warmte genereren en dus ook hoeven af te voeren.

zelf weet ik dat de be quiet l10 serie ook zeer stil en koel is. al is dit met een enkele 7950 en 4770k.

EDIT:
misschien zware overkill maar toch eigenlijk een koopje.
V&A aangeboden: Seasonic X-1050 (1.050 W | 80+ Gold | Semi-passief)
zal vast nog wel efficient zijn op idle en load.

[ Voor 20% gewijzigd door rodebest op 01-10-2013 21:43 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:00:
[...]
Is 650Watt niet wat weinig voor twee 7970 kaarten in crossfire?!
Als ik zo even wat google voor het verbruik van die kaart, dan blijkt dat ie veel honger heeft. Het is zelfs mogelijk de kaart tot 379W te stressen met speciale software. Dat zal je niet elke dag doen, maar die 850W is dus zeker geen overbodige luxe.
Sowieso is het geen goed idee om de voeding langdurig 100% te belasten, dan gaat ie minder lang mee. Voor een normaal hoog verbruik zou ik altijd een marge toepassen.

Ik denk dat die Seasonic X-1050 een mooie deal is.
Een zware voeding heeft behalve een iets hoger idle verbruik en hogere prijs verder geen nadelen. Het is in elk geval robuust genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Ploink op 01-10-2013 22:05 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
miyazakiman schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:28:

Dit is een platinum rated voeding en heeft heeft aan de binnenkant een Seasonic zitten hoewel deze door Corsair wordt uitgegeven. Zou even googlen dan kom je nog prijzen tegen lager dan in pricewatch. Kan alleen wel rond de 160-170 euro kosten maar dan heb je wel echt waar voor je geld.

Overgens komt de voeding met een eigen software programma waarmee je de fanspeed enzo kan instellen.
Erg goede keus inderdaad.

http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/AX860i/

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:00

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Cooler Master Silent Pro M2 720W zou ook prima moeten werken, uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat deze gewoon steenkoud blijft onder load, en de fan is echt silent.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

mitsumark schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:13:
AMD weet niet wat voor systeem je hebt en wat voor kwaliteit voeding je koopt, ze nemen dus een veilige marge.

De pricewatch: Cooler Master V Series V700 is een erg goede voor een mooi bedrag, hoef je niet onnodig geld uit te geven.
Met afstand de beste keuze van alle voedingen genoemd. Meer dan genoeg voor zijn systeem m zonder overkloks en de eventuele genoemde uitbreidingen.

Is intern een Seasonic KM3 design, wat behoort tot de aller beste voedingen van dit moment. Overigens is kiezen voor een 1000W voeding belachelijk en is een 850W alleen nuttig als er nog een derde HD7970 bij komt. Al moet je dan ook het mobo vervangen....

Verwijderd

miyazakiman schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:28:

Is geen SeaSonic, SeaSonic maakt ook geen digitale voeding zoals deze door Flextronics gemaakte voeding.
Pagina: 1