Let op gebruiker ChiaraB en diens advertentie

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovitsch
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Advertentie

Ik zou bij deze verkoper uiterst voorzichtig te werk gaan. Mocht je geïnteresseerd zijn in dit product haal het dan bij de verkoper op en laat het niet verzenden. Waarom?

- Prijs is uiterst laag
- Persoon heeft profiel vandaag aangemaakt
- De persoon wil de telefoon alleen verzenden
- De persoon zegt te wonen in Delfzijl wat een uithoek is van Nederland wat de kans groter maakt dat de kopers de telefoon laten opsturen
- Een te mooie advertentietekst

Ik heb al eerder melding gemaakt van gebruikers El Capone1 en Draatafels DJ die soortgelijke advertenties aanboden. Ook bij deze gebruiker (ChiaraB) wil ik Tweakers oproepen een oogje in het zijl te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 18:21
Ik vind niet dat het er extreem verdacht uit ziet. Zoals deze advertentie zijn er velen op het internet. Meeste op Marktplaats, maar ook een aantal op Tweakers.

Het is de verantwoordelijkheid van kopers zelf om te bepalen of ze een advertentie betrouwbaar genoeg vinden (indien ze overgaan tot verzending: ophalen kan altijd).
Ik persoonlijk zou bij bovengenoemde advertentie nooit reageren/bestellen. Het is, zoals je zegt, duidelijk een risico advertentie: telefoons (op zich al een risico groep) en slechts een dag geregistreerd.

Ik kan uit de advertentie echter niet halen dat de telefoon alleen verzonden kan worden. Mocht dit wel het geval zijn, komt deze risicofactor er ook nog bij.

If sounds too good to be true, it usually is. Gewoon een beetje common sense dan kun je alle risico advertenties er zo uit filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
99,9% oplichting dit

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:00
Ben er 100 % zeker van ,had hem gevraag om eerst op te sturen en dan zou ik het bedrag overmaken .
Dit was het antwoord:
Sorry daarmee ben ik een keer opgelicht via marktplaats tegenwoordig hacken oplichters ook account van andere gebruikers.
Ik ben echt te vertrouwen zouden we het ook zo kunnen afspreken dat u de helft overmaakt en bij ontvangst de andere helft zo heb ik ook zekerheid.

Typische een antwoord van een oplichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Helft overmaken is een bekende truc, komt veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

We gaan hier niet speculeren. Bij verdachte advertenties kan je gewoon de Meldknop gebruiken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.