Komplett stuurt SSD retour naar de originele koper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Afgelopen Maart heb ik via marktplaats een Laptop met SSD overgenomen, alles inclusief garantie en bon. Nu is een paar weken geleden mijn SSD overleden en heb ik deze retour gestuurd naar Komplett. Nadat ik er niets van hoorde heb ik contact opgenomen de helpdesk daar (nadat eerder al niet op mijn emails werd gereageerd).

Deze mevrouw vertelde mij dat ze de SSD naar de originele koper hebben gestuurd en dat ik deze maar terug moest zien te halen. Ze vertelde mij dat dit de normale manier van zaken doen is maar ik kan dit nergens vinden op de site. Ik had zelfs duidelijk in mijn retour aanvraag vermeld dat ik de SSD heb overgenomen en mijn eigen gegevens vermeld (Naam, adres, telefoon, email, etc)

Nu heb ik wel contact opgenomen met de originele koper, hij wil de SSD ook wel terug sturen maar ik moet wel op draaien voor de kosten (6,75). Ik heb dit bij Komplett neergelegd en zij weigeren mij hier in tegemoet te komen.

Ik vind dit niet echt normaal en al helemaal niet dat ik nu mag opdraaien voor de kosten hier voor.

Sta ik in mijn recht om hier de kosten voor terug te krijgen? Want eigenlijk ben ik van mening dat ze zelf die SSD maar moeten gaan halen en naar mij sturen.

Laat staan wat wie er verantwoordelijk is als het pakketje verloren gaat bijvoorbeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 01-10-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 15:27
Ik zou gewoon snel die 6,75 betalen en het oplaten sturen ik vindt het al merkwaardig dat hij het wil opsturen en niet zelf houdt

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

Garantie word onder normale omstandigheden overgedragen bij verkoop. Maar onthoud: Recht hebben en krijgen zijn 2 komplett -pun pun- verschillende dingen.

Ik zou die 6,75 gewoon opsturen en niet moeilijk doen. Mocht het nog een keer voorkomen geef je expliciet aan dat jij de huidige eigenaar bent.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:37
moijamie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:51:
Ik zou gewoon snel die 6,75 betalen en het oplaten sturen ik vindt het al merkwaardig dat hij het wil opsturen en niet zelf houdt
Dat is toch niet meer dan normaal? 8)7 Als hij er geen werk in zou willen steken zou hij kunnen zeggen dat Komplett 'm mag komen ophalen, maar verduisteren lijkt me een minder tof plan.

Overigens. 6.75 is inderdaad een goedkope oplossing, ondanks het feit dat m'n onderbuikgevoel zegt dat je helemaal in je recht staat om de SSD bij Komplett terug te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 21:00
Ik ben daar wel benieuwd naar de regelgeving omtrent garantie bij een ten naam gestelde bon in combinatie met 2de hands verkoop daar TS in principe geen overeenkomst heeft met Komplett maar met de consument die hem de SSD verkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Is leuk, maar voor 6,75 zou ik echt niet gaan zitten kutten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik heb inmiddels de originele koper 6.75 gestuurd en hij gaat de SSD opsturen. Ik ga alleen nog wel een klacht hier over indienen, aangezien dit geen manier van zaken doen is. Gewoon zonder enig contact de SSD naar iemand anders sturen, waar is dan anders het retour formulier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:30
lekker als je verhuisd bent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet in ieder geval 1 ding zeker, ik ga nooit wat bij Komplett bestellen! Dat ze je niet tegemoet willen kom in de €6,75 is echt heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44

paQ

Wat ben je een vreselijke baggeronderneming als je je 'klant' zo in de stront laat zakken :N
Afhaalopdrachtje met nieuw afleveradres kost hooguit 7 en een halve euro voor zo'n toko.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Mag je hiervoor een shopreview maken? Ik gok van niet, aangezien de TS zelf niet bij Komplett gekocht heeft, maar dit lijkt mij toch wel een waardevolle aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Volgens mij is garantie persoonsgebonden... daarom ook niet zo gek dat Komplett het naar de originele koper terug stuurt.

Ik vind dat de oplossing van originele koper overigens zeer netjes is.

[ Voor 29% gewijzigd door eL_Jay op 01-10-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Misschien heeft de TS nooit wat besteld bij Komplett? Dan kan ik me wel in de schoenen van Komplett plaatsen.
Ik zelf heb zéér goede ervaring met Komplett en de garantie afhandeling (werd namelijk wel op andere locatie bezorgd).

Verder mag die erg blij zijn dat de verkoper zo netjes is om de SSD toe te sturen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44

paQ

eL_Jay schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:47:
Volgens mij is garantie persoonsgebonden...
Natuurlijk niet

Een product heeft garantie. Als een persoon een garantie draagt dan heet dat verzekering.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:06
paQ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:48:
[...]

Natuurlijk niet

Een product heeft garantie. Als een persoon een garantie draagt dan heet dat verzekering.
In principe is garantie niet overdraagbaar. Garantie is een overeenkomst tussen verkoper en koper. Veel bedrijven doen niet moeilijk maar je hebt altijd uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Of ik er iets gekocht heb maakt niets uit, ze hebben de retour aanvraag die IK heb ingediend met MIJN gegevens goedgekeurd. En dan sturen ze in eens zonder dat ik het weet (en de originele koper ook) de SSD naar iemand anders.

Volgens mij kan een bedrijf in haar AV melden dat een garantie niet overgedragen kan worden
De verkoper mag in de koopovereenkomst bepalen dat de garantie die hij aan u als koper heeft gegeven, niet kan worden overgedragen aan iemand anders. Dit betekent dat wanneer u garantie heeft gekregen op een bepaald product en u verkoopt dit product aan iemand anders, de garantie niet overgaat op de persoon aan wie u het product verkoopt.
(originele bron verwees naar postbus 51 die niet meer bestaat)

In het geval van Komplett staat hier niets van in de AV, dus garantie is gewoon overdraagbaar.

[ Voor 75% gewijzigd door GrooV op 01-10-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Pendora schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:57:
[...]

In principe is garantie niet overdraagbaar. Garantie is een overeenkomst tussen verkoper en koper.
Dit geld alleen bij persoonlijke dingen. E.G. iets wat op maat gemaakt is.

http://www.rechtswinkel.n...-ik-wil-nl-graag-een.html
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46761
http://kassa.vara.nl/vraa...s-garantie-overdraagbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Ik zou er persoonlijk anders over denken, maar dat is natuurlijk mijn mening en snap dat andere zeker anders denken.
Ik ga ervan uit dat jij de factuur had gekregen van de particuliere verkoper? En welke jij waarschijnlijk ook naar Komplett heb toegestuurd? Dan zullen ze dit wel hebben aangehouden.

Je kon het proberen, maar om voor die zes euro's een "groot" probleem te maken kost je aanzienlijk meer (tijd is geld).

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komplett is gewoon verkeerd bezig.

Je krijgt garantie op het aangekochte produkt en niet garantie op naam.

Produkt heeft gewoon fabrieksgarantie en wie het ook terug stuurt dan hebben ze het gewoon terug te sturen naar degene die het rma heeft gestuurd als dit in de rma is aangegeven.

Winkels denken tegenwoordig heel makkelijk maar ze zijn zelf verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46

St@m

@ Your Service

Pendora schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:57:
[...]

In principe is garantie niet overdraagbaar. Garantie is een overeenkomst tussen verkoper en koper. Veel bedrijven doen niet moeilijk maar je hebt altijd uitzonderingen.
Ai.. dat is lelijk.. al mijn verjaardagscadeau's hadden dus nooit garantie.. Hmm..
Komplett is hier gewoon fout, en hebben zitten slapen. Dat kan gebeuren, dat geeft ook niet.. maar los het dan gewoon netjes op.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 01-10-2013 20:27 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 21:00
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:59:
Komplett is gewoon verkeerd bezig.

Je krijgt garantie op het aangekochte produkt en niet garantie op naam.

Produkt heeft gewoon fabrieksgarantie en wie het ook terug stuurt dan hebben ze het gewoon terug te sturen naar degene die het rma heeft gestuurd als dit in de rma is aangegeven.

Winkels denken tegenwoordig heel makkelijk maar ze zijn zelf verkeerd bezig.
Heb je hier ook bronnen voor? Daar enkele aangehaalde artikelen al laten zien dat garantie overdracht uitgesloten kan worden (al is niet duidelijk of dit dit in dit geval ook gedaan is richting de eerste koper).

Daarnaast is fabrieksgarantie heel wat anders dan wettelijke garantie (wettelijke garantie loopt via de verkoper, fabrieksgarantie is een extra service van de fabrikant die veel fabrikanten inderdaad geven, maar die niet verplicht is, en waar ook extra regels aan verbonden kunnen zijn).

Over het terugsturen ligt er natuurlijk ook maar aan hoe je dit gegaan is, als TS alles via officiele formulieren van de winkel gedaan heeft is het slordig. Als dit echter gewoon via een gewoon mailtje is gegaan snap ik wel dat dit mis kan gaan daar het seriennummer + ordernummer waarschijnlijk nog gelinked staan aan de originele koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:18
Ik zou dan gewoon in een bubble envelop doen, en 1.80 voor postzegels betalen. Een goedkopere oplossing.

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Beetje gierig dit GrooV. Dok die 7 euro en ophouden met zeuren.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Datafeest schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:00:
Beetje gierig dit GrooV. Dok die 7 euro en ophouden met zeuren.
Ik denk eerlijk gezegd dat het allang niet meer om die 7 euro gaat, maar gewoon het feit dat de TS moet betalen voor iets wat eigenlijk gratis gedaan had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:51
Dat dus.
Bedrijf maakt een fout en schuift dat vervolgens op de klant af.
Dan ben je niet goed bezig.

Of TS wel of niet die 7 euro kan missen lijkt me niet de insteek van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Komplett gaat hier de mist in.

Ofwel is er geen garantie en had men de TS in de eerste plaats niet vooruit kunnen/willen helpen.
Ofwel leveren ze wel garantie en moet het na reparatie terug uitkomen bij de TS natuurlijk.

Dat hun interne administatie niet in orde is zou de TS niet met onnodige kosten mogen opzadelen.

En die 7 euro is misschien niet het probleem maar wat als er iets gebeurd met de verzending van vorige eigenaar naar huidige eigenaar? ... dan zit de TS daar met een kapotte SSD.
(een SSD kan gelukkig wel wat hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:43:
Mag je hiervoor een shopreview maken? Ik gok van niet, aangezien de TS zelf niet bij Komplett gekocht heeft, maar dit lijkt mij toch wel een waardevolle aanvulling.
Zeker wel; er is sprake van een concrete aftersaleservaring.

De winkel gaat hier dubbel de fout in. Allereerst versturen ze iets naar iemand die niet de eigenaar is, en dat hadden ze redelijkerwijs kunnen weten TS hoeft in principe helemaal niets met originele koper te regelen, maar kan gewoon de SSD terugvorderen van Komplett.

Hoe ze dat oplossen is hun probleem. Doen ze dat niet, stel je ze in gebreke, bij geen respons stel je vordering in, zet je er een incassobureau op, en laat je desnoods beslag leggen op rekeningen. Moet je eens opletten hoe snel de directie persoonlijk de zaak oplost en de processen voor de toekomst verbetert.

Soms lijkt het nodig om mensen eens goed wakker te schudden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV: Dit had inderdaad niet mogen gebeuren, we zullen vandaag contact met u op te nemen om samen naar een gepaste oplossing te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46

St@m

@ Your Service

Kijk eens! hulde :)
Gaat vast goedkomen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:37:
[...]

Zeker wel; er is sprake van een concrete aftersaleservaring.

De winkel gaat hier dubbel de fout in. Allereerst versturen ze iets naar iemand die niet de eigenaar is, en dat hadden ze redelijkerwijs kunnen weten TS hoeft in principe helemaal niets met originele koper te regelen, maar kan gewoon de SSD terugvorderen van Komplett.

Hoe ze dat oplossen is hun probleem. Doen ze dat niet, stel je ze in gebreke, bij geen respons stel je vordering in, zet je er een incassobureau op, en laat je desnoods beslag leggen op rekeningen. Moet je eens opletten hoe snel de directie persoonlijk de zaak oplost en de processen voor de toekomst verbetert.

Soms lijkt het nodig om mensen eens goed wakker te schudden :)
En een post later.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

...proberen ze een negatieve review te voorkomen. Althans, zo lijkt het.

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 02-10-2013 10:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Helaas is er een forumtopic voor nodig om het voor elkaar te krijgen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

2 zelfs :P
Shopreview zonder aankoop?

[ Voor 71% gewijzigd door Raven op 02-10-2013 10:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:37:
[...]
Is dit per definitie zo? Ik ken redelijk wat zaken waarbij je aankopen op relatie-nr oid staan. En garanties/bijkomende kosten etc worden dan ook gewoon richting het adres behorende bij het relatie-nr gestuurd.

Wil je het spul verkopen dan moet je bij die zaken ook echt een terugkoppeling aan de winkel geven zodat ze het van jouw account afhalen en desnoods een nieuwe account aanmaken voor de nieuwe koper.
Geeft de oude / nieuwe koper geen terugkoppeling aan de winkel dan kan het idd fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Nu online
Gomez12 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:24:
[...]
Wil je het spul verkopen dan moet je bij die zaken ook echt een terugkoppeling aan de winkel geven zodat ze het van jouw account afhalen en desnoods een nieuwe account aanmaken voor de nieuwe koper.
Geeft de oude / nieuwe koper geen terugkoppeling aan de winkel dan kan het idd fout gaan.
GrooV schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:47:
[...]
Ik had zelfs duidelijk in mijn retour aanvraag vermeld dat ik de SSD heb overgenomen en mijn eigen gegevens vermeld (Naam, adres, telefoon, email, etc)
[...]
Dat heeft hij gedaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
@Nivado : Probleem is een beetje dat in de situatie die ik bedoel dit nooit voldoende zal zijn (reparatie afdeling repareert enkel maar en wordt niet betaald om te lezen simpel gezegd, administratie afdeling zit totaal ergens anders, maar dat zijn dan ook zaken waar je altijd een rekening moet hebben om uberhaupt iets te kopen, dat zijn niet doorsnee webshops waar je gewoon even wat besteld)

Maar voor een pure consumenten webshop kan het wel weer afdoende zijn. Mijn vraag was meer bedoeld in het algemeen, niet perse over deze enkele zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 13:00
Floppus heeft volledig gelijk.

Komplett is door het naar een verkeerde persoon te sturen in gebreke gebleven. Komplett kan het component terugeisen van degene naar wie ze het gestuurd hebben op grond van onverschuldigde betaling, maar ze hebben binnen redelijk termijn naar de vorderende partij toe de verplichting na te komen.

TS hoeft niks met de persoon te doen waar het heengestuurd is. Zijn wederpartij in deze is Komplett.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
SkiFan schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:24:
Floppus heeft volledig gelijk.

Komplett is door het naar een verkeerde persoon te sturen in gebreke gebleven. Komplett kan het component terugeisen van degene naar wie ze het gestuurd hebben op grond van onverschuldigde betaling, maar ze hebben binnen redelijk termijn naar de vorderende partij toe de verplichting na te komen.

TS hoeft niks met de persoon te doen waar het heengestuurd is. Zijn wederpartij in deze is Komplett.
Dat is zo ongeveer de langst mogelijke (maar vast wel juridisch correcte) weg.
Als je dit traject ingaat moet je niet verbaast zijn als er allemaal maximale termijnen etc gaan tellen en stap 2 pas nadat de maximale termijn voor stap 1 verstreken is etc. etc. Oftewel mogelijk een heel lang traject.

En voor 6,75 kan je het waarschijnlijk binnen 2 dagen geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 13:00
Tsja, je moet er wat voor over hebben om gelijk te krijgen :)

Komplett heeft vast wel ergens een potje voor dit soort oepsjes.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, dit topic is niet bedoeld voor een discussie omtrent de effectiviteit van een ShR (het is niet eens bedoeld om een reactie van een winkel uit te lokken). Laten we vooral proberen ontopic te blijven, hoewel ik vermoed dat er weinig anders over blijft dan een melding van de TS met een samenvatting van de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Vorige week heeft Komplett contact opgenomen met mij. Ze hebben excuus aangeboden en mij een game naar keuze en een vergoeding voor de verzendkosten aangeboden.

Ik heb ze mijn gegevens opgestuurd en ik wacht nog op het geld en de game voucher.

In ieder geval heb ik Komplett bedankt voor de oplossing maar ik had liever gehad dat dit gewoon goed was gegaan.

Afgelopen zaterdag heb ik trouwens de SSD ontvangen van de originele koper.
Pagina: 1