Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roas
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 14:51
Hé allemaal,

Ik wil in mijn slaapkamer een LCD tv strak tegen de muur hangen.
Het stopcontact, de LAN aansluiting en de COAX aansluiting zijn nog niet aanwezig.

Wat ik me nu afvraag: waar moet ik de aansluitingen maken?
Achter de TV? Is daar wel plek voor? De stekker van de tv neemt bijv. al veel plek in waardoor de TV niet strak tegen de muur kan.

Of is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:51
Kan je dan niet beter alles gaan infrezen? Alle aansluitingen op vloer nieau houden.

Anders even googlen, staan tal van oplossingen / ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roas
Tsja, ik ben niet van plan om er een tv kast onder te plaatsen, dus als ik de aansluitingen op vloer niveau houdt, dan zie ik nog alles liggen.

Ik heb ge-google-d maar geen oplossingen gevonden voor aansluitingen achter de TV.
Dus als iemand ideeen heeft? Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:51
maar ja kan ook je coaxen utp inbouwen in de muur op de juiste hoogte en dan stop contact er ook bij. Dan heb je het aardig strak. Het is wat werk, maar wel het mooiste.

Kabelgoot frezen, gootje of pvc buis errin. Kabels erin, en dicht smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 10:13
Haha welkom op Tweakers. Heb je voor deze vraag een account aan gemaakt?
Hoe dan ook: ik zou inderdaad een kabelgoot fixen in de muur en daar alles door later lopen. Veruit het mooist, maar wel een kl*te werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roas
Hey,

Dat ik een kabelgoot moest frezen, daar had ik mezelf ook bedacht. En dat dat wel wat werk is, ook.

Wat ik me echter afvraag is of het plaatsen van het stopcontact achter de tv geen problemen oplevert qua ruimte. De stekker van een tv is toch vrij groot, dus kun je de tv dan nog wel strak tegen de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Wat zit er achter de muur, toevallig een kastruimte of berging ? Anders een platte stekker kopen als je het stopcontact er achter wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:04

krietjur

Where am I?

Inbouw stopcontact met randaarde in de muur maken, dan valt de stekker al grotendeels in het stopcontact zelf. Eventueel een haake stekker eraan zetten, dan neemt het nauwelijks nog ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je al wel gevonden? De huidige topicstart is vrij karig, netjes gezegd.

Wat zijn je bevindingen. Welke wandpanelen, contactdozen/constructies heb je kunnen vinden bij de leverancier/bouwmarkt?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1