Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins gejat uit offline wallet?

Pagina: 1
Acties:

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Heren,
Ik gebruik al ongeveer een jaar het programma MultiBit ( bitcoin client ).
Nooit problemen mee gehad, ik heb de wallet goed beveiligd.

Nu kom ik er net achter dat op 17 september alle BTC uit de wallet zijn verstuurd naar een onbekend adres. Nou denk je dat heeft iemand gewoon gedaan maar dat is helaas onmogelijk..
Laptop is volledig voorzien van encryptie, sterk wachtwoord op de wallet. Helaas bij het terug zetten van een backup en resetten van blockchain komt de transactie weer terug.. Ben dus bang dat ik nu 1500 euro lichter ben...

hier de blockchain transactie : http://blockchain.info/tx...f6dd302b115a634efb84f7616

niemand anders gebruikt mijn laptop, laat staan weet dat ik iets met Bitcoin doe... Virusscanners (2 stuks) altijd up to date... niets van virussen of keyloggers....

Am i fucked?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Gebruik je voor de bitcoins een zelfde wachtwoord die je ergens anders ook gebruikt? Zo ja, dan zijn ze misschien zo aan je bitcoins gekomen.
Kan je de transactie niet ongedaan maken, zoals bij een bank?

P.s. zijn twee antivirus scanners niet overkill en zitten ze elkaar niet in de weg?

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
LnC schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:27:
Gebruik je voor de bitcoins een zelfde wachtwoord die je ergens anders ook gebruikt? Zo ja, dan zijn ze misschien zo aan je bitcoins gekomen.
Kan je de transactie niet ongedaan maken, zoals bij een bank?

P.s. zijn twee antivirus scanners niet overkill en zitten ze elkaar niet in de weg?
Een transactie van bitcoins zijn helaas niet ongedaan te maken.
Dat is dus het voordeel van bitcoins voor criminelen, geen geheime deals, verzekerd van het geld.

• danilson
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07 12:38
Had het niet gewoon te maken dat de client het wisselgeld verzend naar een ander adres in je key pool?

Verwijderd

Heb je die partitie die ge-encrypt is altijd gemount? Je moet wel je partitie unmounten anders heeft het weinig zin he.