Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar ~ 15" laptop voor studie en games

Pagina: 1
Acties:

• Luuk-
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
Hallo,

Ik ben een PC-gamer die momenteel studeert en op kamers zit.
Op m'n kamer staat m'n PC, waardoor ik thuis niet kan gamen (behalve op een oude laptop, of ik moet m'n PC meeslepen).
Om dit thuis te kunnen, én op de uni goed te kunnen werken, ben ik op zoek naar een laptop.
Ik studeer Gametechnologie. Dit is een tak van een Informatica studie. Hiervoor heb ik een goede laptop nodig, aangezien er een hoop programmeren en renderen bij komt kijken (heb ik me laten vertellen)
Ook wil ik een fatsoenlijke laptop om er thuis mee te kunnen gamen. Dit zal waarschijnlijk niet super veel zijn, dus de laptop hoeft niet het beste van het beste te zijn. Wel moet het gewoon kunnen om een paar uurtjes in het weekend (als ik thuis ben) lekker te kunnen gamen op deze laptop.
Een aantal eisen die ik aan m'n laptop stel zijn:
-Full HD resolutie;
-SSD (+ HDD);
-Goede CPU;
-Goede GPU;
-Zeker 6GB RAM, 8GB is prettig.
-Een scherm van rond de 15". Deze grootte lijkt mij ideaal voor zowel te kunnen gamen als de laptop naar de uni mee te nemen.

Budget: ~ 900-1000€

De laptop hoeft zeker niet een game laptop te zijn, maar het beste waar ik op uit kwam op Tweakers Pricewatch was deze: pricewatch: MSI GP60 2OD-037NL

Zouden jullie mij kunnen adviseren of dit een juiste laptop is voor wat ik er mee wil?
Zouden jullie ook kunnen zeggen of ik hele onlogische eisen heb, of dat ik sommige dingen verkeerd zie?

Alvast bedankt.

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Zie de BBG.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Luuk-
Die had ik al bekeken. Die laptop(s) hebben alleen helaas geen SSD, dat is toch wel een afknapper :/

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Standaard vanuit de fabriek betaal je godsvermogens voor een SSD, kun je beter later zelf plaatsen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:38
Dell Inspiron 15r SE.

Full HD, i5, 2GB videokaart, vervang de DVD-drive door een SSD. Gewoon via de Dell site. Voor kortingscode's kijk je in dit forum: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

• niektb
De Asus V7 uit de BBG is wel een goede voor jouw, denk ik. Voldoet aan al jouw eisen, heeft alleen een 14" scherm.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Luuk-
niektb schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:09:
De Asus V7 uit de BBG is wel een goede voor jouw, denk ik. Voldoet aan al jouw eisen, heeft alleen een 14" scherm.
Ik neem aan dat je de Acer Aspire V7 bedoelt? Deze laptop ziet er inderdaad goed uit, maar vergeleken met de laptop die ik al doorlinkte is de CPU een heel stuk minder volgens benchmarks.
CLB schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:15:
Standaard vanuit de fabriek betaal je godsvermogens voor een SSD, kun je beter later zelf plaatsen :)
Zelf een SSD plaatsen doe ik liever niet, ik ben niet zo super handig met hardware :P
didam35 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:41:
Dell Inspiron 15r SE.

Full HD, i5, 2GB videokaart, vervang de DVD-drive door een SSD. Gewoon via de Dell site. Voor kortingscode's kijk je in dit forum: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
Die laptop ziet er ook goed uit, maar is niet meer te kopen via de Dell site. Ook lijkt me dat vervangen wat minder, om de hiervoor al genoemde reden :/

Mij lijkt nog steeds dat de MSI laptop die ik doorlinkte de beste keus is, of zie ik dan iets verkeerd?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Kijk hier wat je verkeerd ziet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door lucash op 07-10-2013 15:11 ]

• Luuk-
Oh oops, ik zie nu dat ik dit topic helemaal vergeten ben, wat stom van mij...
Ik zie nu inderdaad dat de MSI toch wel een slechte bouwkwaliteit heeft, dat is wel jammer. Ik zou dan voor die Acer Aspire kunnen gaan, maar de mindere CPU en het (relatief) kleinere scherm is toch wel een minpunt.
Heeft iemand toevallig nog een ander goed idee? Of zou het mischien handig zijn om een paar weken te wachten, omdat er dan misschien betere laptops uitgebracht zijn?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Is dit niet wat? De cpu is niet geweldig, maar hopelijk volstaat het. De gpu kan je makkelijk overclocken tot 750 snelheden dankzij de goede koeling. Ik kan dit bevestigen, want ik heb deze laptop zelf ook. Ik heb er ook een ssd ingezet.
Ik heb hem zelf verkozen boven de Acer, omdat de Sony een groter scherm heeft en een full voltage cpu.

Verwijderd

Maar de acer heeft een beter scherm, wat langere accuduur, en komt standaard met een wat hoger geklokte CPU.

Neemt niet weg dat er voor beide laptops wel iets te zeggen valt.

Als je gewicht niet enorm belangrijk vind zou ik overigens gewoon voor de N56 met quadcore gaan met een losse SSD erbij.

• Luuk-
Bedankt voor de reacties!
@Jornv, ik moet zeggen dat de CPU en GPU een beetje tegenvallen als ik naar de benchmarks kijk :|

@Darkstone, De N56 ziet er wel redelijk uit, maar de GPU hiervan kan me ook niet helemaal bekoren. Ook vind ik het idee van een losse SSD erbij niet heel super, zelf SSDs inplaatsen is voor mij iets nieuws en liever loop ik niet met hardware te pielen :/

EDIT: Ik heb even gekeken voor er een SSD in te voegen, dit lijkt niet al te moeilijk. Dit zal het grootste probleem dan ook niet zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk- op 30-10-2013 23:27 ]

• niektb
De GPU van de N56 is dezelfde als die van de MSI in jouw TS.

• jan874
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-11 20:16
didam35 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:41:
Dell Inspiron 15r SE.

Voor zover ik weet is deze niet meer verkrijgbaar met een full hd scherm.

Of heb ik ongelijk?

Edit: Als je veel gaat programmeren is full hd toch wel de minimale resolutie die je wilt hebben imo

[ Voor 10% gewijzigd door jan874 op 01-11-2013 14:39 . Reden: Tekst toegevoegd ]

• Luuk-
Het gaat nu toch de N56 worden, bedankt voor de reacties! Ik heb even contact met Azerty opgenomen (waar ik de laptop ga bestellen) om te kijken of zij de SSD, konden inbouwen, maar dat gaat helaas niet. Ze konden wel de HDD vervangen door de SSD, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.
M'n plan is nu deze: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB SSD erbij te halen, + een random SSD caddy om in te bouwen. Dit zou niet al te moeilijk moeten zijn, toch?
EDIT: Is het niet gewoon zo simpel als die SSD die ik net noemde te kopen, en dan deze te kopen : http://www.buy-deals.co.u...-hdd-hard-drive-caddy.htm , DVD-bay eruit schroeven, SSD in SSD caddy doen, erin schroeven, klaar?

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk- op 13-11-2013 23:19 ]

• Jornv
Nee, doe dat maar niet.
De reden daarvoor is dat je niet van de snelheid van de ssd kan profiteren als je die in de caddy doet. De caddy heeft een veel minder snelle aansluiting.
Wat je dus moet doen (als je de beste prestaties wil) is de ssd op de plek van de hdd zetten en de hdd in de caddy doen.
Vergeet niet om windows en dergelijke ook op de ssd te installeren.

• Luuk-
Dat installeren van Windows was sowieso al m'n plan, dat van die caddy wist ik niet.
Het is dan gewoon zo simpel als de HDD eruit halen, SSD op die plek vastklikken/vastzetten en de HDD in de caddy doen?

• Jornv
Ja

[ Voor 50% gewijzigd door Jornv op 14-11-2013 00:06 ]

• Luuk-
De laptop is binnen!
Nu heb ik wel een ander probleem (ik weet niet of ik daarover het beste in dit topic door kan gaan of een nieuwe kan maken. Mocht ik toch een nieuwe moeten maken, attendeer me hier a.u.b. even op).
Ik wilde gisteren het schroefje opendraaien zodat ik bij de HDD kon om hier de SSD in te stoppen. Ik (en m'n vader) hebben alleen helaas (iets) teveel geweld gebruikt, waardoor het schroefje helemaal dolgedraaid is.
We hebben al de elastiek-truc geprobeerd om de schroef wel eruit te krijgen, maar dit had geen effect. Ook lees ik op verschillende fora om het met lijm te gaan proberen, maar lijmen in 'n laptop vind ik 'n beetje eng...
Dus: heeft iemand een idee om het er toch uit te krijgen? Weet iemand of er misschien winkels/reparatiecentra zijn waar ze zoiets makkelijk kunnen doen? Ik dacht dan aan een soort Praxis waar ze dan niet alleen spullen verkopen maar ook zo'n schroeven kunnen verwijderen.

Alvast bedankt.

Luuk-

EDIT: Ik was vergeten te vermelden dat ik vandaag met dit probleem ook bij een PC-winkel ben geweest. Zij konden het helaas ook niet repareren. Wel kwamen ze met het idee om een superkleine boor te gebruiken om hem eruit te boren. Maarja, helaas beschik ik niet over dit soort gereedschap :/

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk- op 30-11-2013 11:50 ]

• Luuk-
Bump. Is er iemand die hier misschien meer over weet?
Pagina: 1