[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Jij maakt modders hun dromen waar!
ik ga ze waarschijnlijk eerst schuren en vervolgens proberen of ik ze kan polijsten, dat past namelijk wat beter bij de rest(ook gepolijst)player-x schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:41:
[...]
Misschien kan je ze trommelen samen met wat zand, grind, metaal zaagsel of ponsdoppen, vind ik persoonlijk een mooie afwerking.
thanks
ik weet niet of ik andermans dromen waar maak maar in ieder geval die van mij
verder heb ik verder gewerkt aan de fittingen, die zijn nu dus af:
dit was mijn slechtste moer dus als je er deuken in ziet dan spreekt dat voor zich:

waarschijnlijk ga ik de licht intensiteit verlagen van de led en er vervolgens 2 plaatsen, 1 aan elke kant. nu zie ik namelijk nog een beetje een paase of blauwe gloed rond de led en dat is niet cool
de draadjes naar de led ga ik waarschijnlijk 0,2mm gecoate koperen draadjes voor gebruiken(net als in transformators en motors) dus die worden zo goed als niet zichtbaar.
ik heb ook nog verder gewerkt aan de elektrische kleppen voor de bovenste radiator, dit is nu klaar maar ik ben vergeten om nog wat foto's te maken dus die volgen later deze week nog.
En koper of messing en aluminium gaan totaal niet samen, als je aluminium in je build gebruikt kan je geen andere metalen gebruiken, of je krijgt vrij wel zeker galvanische corrosie problemen in je water loop.
De verlichting ziet er trouwens goed uit, ben benieuwd hoe het er uit ziet als je loop gevuld is.
ja die is er, ik zal het morgen avond even posten
[ Voor 1% gewijzigd door skyrip op 22-02-2014 00:21 . Reden: geen tijd voor updates posten gehad :P ]
ik heb een kleine update voor vandaag, vorige week heb ik de grote top radiator afgemaakt, ik heb ook de aansluitingen voor de elektrische kleppen gemaakt voor de top radiator:

en nog eentje met een 60led/m strip eronder, uiteindelijk komt er een 120 led/m strip onder voor betere licht verdeling, het zou dan ook wat minder fel moeten zijn icm mayhams aurora.

voorlopig staat dit project even op pauze voor een paar weken vanwegen wat geld tekort en projectjes(freeswerk) voor anderen die ik nog ga doen. ik heb toch geen haast meer met deze build dus dat maakt niet zoveel uit
de kleppen gaan er voor zorgen dat ik de stroom door elk kanaal regelen, in combinatie met mayhams aurora koelvloeistof hoop ik dat dit een erg tof effect zal geven.hjkv schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:14:
Nice! Waarom eigenlijk electrische kleppen op de radiator? Wat doen die?
ik ben bezig geweest met de kabels. ik ga voor deze build gelamineerde koperdraad gebruiken voor de 24 pin en 8 pin in plaats van de standaard gesleevde kabels.
ondertussen heb ik blaren op mijn vingers maar hier is het resultaat van de 24 pin:

het zijn 2mm dikke koperen kabels die op de connectors zitten gesoldeerd, wat overigens makkelijker ging als verwacht
deze build gaat een beetje langzaam op het moment omdat ik plannen uit aan het werken ben om een grotere productie batch te maken van de verlichte fittingen van ongeveer 100 tot 1000 stuks. dus ik ben momenteel bezig met een 2e revisie van de fittingen te maken. het grootste verschil zal zitten in de kwaliteit en de manier van de verlichting. het idee is om een klein pcbtje te maken met daarop 3 0603 leds of 3 sideleds voor de verlichting, dit moet veel netter uit gaan zien als de 3mm leds die je in de zijkant kon steken.
mooi gedaan btw
Maar het blijft een hele mooie build
Verwijderd
de pause is helaas een effect van het vele werk voor andere wat ik ben aan het doen atm, mijn freesmachine staat al sinds december bijna elk weekend te draaien maar na volgende week heb ik alles afgerond en kan ik lekker rustig verder klooien aan deze build

Ik heb ook de vorige fittingen prototypes verder afgewerkt om de effecten te kunnen beoordelen en goed te kunnen zien wat hoe de verlichting gaat werken in combinatie met de vloeistof en buis.
De eerste onderdelen die ik binnen kreeg waren de 0603 leds en weerstanden om het test pcb te maken. in plaats van de leds in de zijkant te gebruiken.

Om de prestaties en licht verdeling te kunnen beoordelen heb ik verschillende soorten led printplaatjes gemaakt, allemaal met hetzelfde pcb. van boven naar beneden is dit:
sideled(wit), wit 0603 led, uv 0603 led.

De volgende stap was om een soort plexiglas te vinden wat de licht plekken moet verminderen wat de leds veroorzaken. Daar heb ik dus samples voor aangevraagd van speciaal led plexiglas.
De eerste foto is een foto van een enkele laag wit plexiglas:

De volgende foto laat de witte licht verdeel plaat zien in combinatie met een top laag van geel plexiglas, de camera versterkt de lichtverdeling, op het oog is de verdeling veel beter. De moer die erlangs ligt is een indicatie van hoe groot het gat in de fitting is.

De rode versie:

uv rode versie:

Ik heb een hele hoop meer kleuren getest en ik heb geschikt materiaal gevonden voor alle basis kleuren: blauw, rood, groen, oranje en wit.
Aangezien ik niet de samples wou verspillen aan de oude versie heb ik de ledring getest met de oude inserts, het past niet perfect maar het laat wel goed zien wat het effect zal zijn.
Geen led aan:

met de 0603 uv leds aan:

De volgende foto's zijn van de witte leds, deze zijn veel feller als de uv leds.:

In werkelijkheid ziet de verlichting er toch een stuk beter uit, het is erg lastig om de lichtgevende elementen goed te fotograferen
De komende weken zal ik bezig zijn met het maken van de uiteindelijke prototypes. meer info volgt dan
thanksXzeroD schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:41:
Helemaal geweldig man!
thanks, zal ik zeker doenVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:29:
Ziet er nice uit, ga zo door!!!!
de eerste is gebaseerd op een ER spanmoer systeem:

de 2e heeft sloten om de fitting aan te draaien met een stuk gereedschap:

2e is hetzelfde behalve dat de kleur ring dezelfde in snede heeft die dus doorloopt tot de buis:

de 4e is geïnspireerd op een banden profiel:

de 5e heeft ronde gaten waar een stuk gereedschap in kan om hem aan te draaien

de 6e heeft dezelfde ronde gaten maar dichter bij de buis en ook verwerkt in de kleur ring:

dit zijn mogelijke concepten voor de toekomst als ik de originele onder de knie heb.
Verwijderd

Dat vind ik persoonlijk mooier dan een 'echt' bandenprofiel.
Als je klaar bent met de onderdelen, inclusief oppoetsen, overweeg om blanke lak te spuiten op de onderdelen, want hoewel aluminium niet hard oxideert, verliest het wel zijn glans na een tijdje.
Voor het poetsen gebruikte ik een rechte slijpmachine, met een viltstift en polijstmiddel.

Ben je niet bang dat je met dat 'stuk gereedschap' de inkepingen beschadigt en daarmee lelijk maakt?skyrip schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:53:
de 2e heeft sloten om de fitting aan te draaien met een stuk gereedschap:
[afbeelding]
is maar een concept dus dat zou dan ook nog getest moeten worden.FunFair schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:09:
[...]
Ben je niet bang dat je met dat 'stuk gereedschap' de inkepingen beschadigt en daarmee lelijk maakt?
ik ga morgen de klem afmaken en ik heb ook al het eerste deel van de bewerking van de nieuwe moer af, zeer binnenkort een update dus.
Awesome!skyrip schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:31:
[...]
ik ga morgen de klem afmaken en ik heb ook al het eerste deel van de bewerking van de nieuwe moer af, zeer binnenkort een update dus.
ik ben bezig geweest met het maken van de micro machine klemmen om dadelijk de onderdelen van de fittingen te kunnen nabewerken.
verder heb ik ook nog het eerste deel van de bewerking afgemaakt voor de moeren, deze worden later nog nabewerkt in de klemmetjes.
hier zijn de eerste shots van het nieuwe ontwerp:

oud en nieuw langs elkaar:

dan ga ik nu verder met de machine klemmetjes. ik heb deze ontworpen om ronde onderdelen van 19-25mm te kunnen inspannen en bewerken(15 per keer)
de bodemplaat(gevlakt op de freesmachine):

de klemmetjes zelf zonder bouten nog:

het duw mechanisme:

de volledige assemblage:

met 1 moer ingeklemd:

de 12 prototypes die ik nu heb liggen:

dit was hem weer voor nu, volgende week ga ik de moeren nabewerken, dan volgt er weer een update.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Echt super mooi om te zien wat je allemaal doet!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
erg mooi gemaakt, ga je dit nog verder uitwerken?
EDIT:
ik zie net dat het voor je fittingen is,
[ Voor 83% gewijzigd door Ron op 21-05-2014 10:09 ]
ik heb dit gemaakt zodat ik er eventueel nog veel meer zou kunnen maken als daar vraag naar blijkt te zijn.XzeroD schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:24:
Kan niet wachten tot het klaar is! Begrijp ik het nu goed en heb je dat klemmen systeem alleen gemaakt om de dingen af te werken damn!
in verder nieuws:
ik heb vandaag weer wat verder gewerkt aan de onderdelen, ik heb de gekleurde plexiglas onderdelen gefreesd. ik had wat sample plaatjes liggen en die heb ik dus gebruikt om 3 setjes van de onderdelen te maken.
rood:

groen:

blauw:

geel:

wit:

en natuurlijk voor het WK oranje:

ik heb de onderdeeltjes van een groen setje gemonteerd in de oude versie fittingen:

nu nog een goede camera erbij met een goede HDR optie en dan zou er zelfs een mooie foto van gemaakt kunnen worden
ook heb ik vandaag de 15x klem afgemaakt en gemonteerd op de freesbank, ergens volgende week ga ik dus de bovenste onderdelen afmaken.

volgende week meer
En wat voor software om die freesbank aan te sturen? Fanuc, Heidenhain, Siemens? Of iets totaal anders?
Verder erg mooi wat je allemaal al gemaakt hebt, succes met de verdere afwerking!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
dat gaan we binnenkort zien, heb gisteren(vrijdag) de nabewerking gedaan van de moeren en ik heb er op het moment 6 met ieder een andere kleur klaarliggen om even een foto mee te maken. maar dat komt later deze week aangezien ik deze zondag de hele dag weg ben._ferry_ schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:04:
Tof om te zien dat je nu echt die fittingen kan gaan produceren, ziet er mooi uit allemaal. Volgens mij gaat dat licht ook mooi door de leiding heen.
zelf gebouwde/ontworpen machine, aansturing gaat via een besturings kaart van planetcnc (via usb). pakt gewoon fanuc g-code.Franko P. schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:38:
Wat voor freesbank gebruik je eigenlijk?
En wat voor software om die freesbank aan te sturen? Fanuc, Heidenhain, Siemens? Of iets totaal anders?
Verder erg mooi wat je allemaal al gemaakt hebt, succes met de verdere afwerking!
Show me your moves.
thanksKoninkje schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:30:
*bookmarked* dit ziet er heel gaaf uit!
ik heb een nieuwe update online staan op FB, heb nu even geen tijd om de foto's te uploaden dus hier een linkje: https://www.facebook.com/MMTDcooling
foto's zal ik morgen ook even posten hier.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Super mooi!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
* floriske.nl is eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe ze er bij daglicht uit zien
Want anders weet je nooit waar het draadje pressies komt te zitten daar ik aan neem dat je die altijd aan de onder/achterkant wilt hebben zitten om het netjes weg te werken.
Ik denk dat lastig gaat worden, daar ik al eerder iets vergelijkbaars heb gezien, niet bij waterkoeling, maar voor kranen.thijsco19 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:12:
Direct patent vragen, eigenlijk ben je er al te laat voor.

Neem aan dat skyrip daar dan ook het idee vandaan heeft geleend.
Iets waar niks is mee is, want een goed idee stellen is beter dan zelf iets belabberds te ontwikkelen.
bij vol dacht licht.floriske.nl schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:57:
Ziet er goed uit.
* floriske.nl is eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe ze er bij daglicht uit zien
uit:

aan:

het idee komt daar niet vandaan, ik kwam op het idee nadat ik de tron legacy film had gezien een aantal jaar geleden, toen was het alleen nog niet te maken voor mij.player-x schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:31:
Zeer mooi, maar boor je de gaatjes voor de LEDs naderhand ?
Want anders weet je nooit waar het draadje pressies komt te zitten daar ik aan neem dat je die altijd aan de onder/achterkant wilt hebben zitten om het netjes weg te werken.
[...]
Ik denk dat lastig gaat worden, daar ik al eerder iets vergelijkbaars heb gezien, niet bij waterkoeling, maar voor kranen.
[afbeelding]
Neem aan dat skyrip daar dan ook het idee vandaan heeft geleend.
Iets waar niks is mee is, want een goed idee stellen is beter dan zelf iets belabberds te ontwikkelen.
ik heb expres alles gelijk gepost want patent is natuurlijk veel te duur en gecompliceerd, op deze manier heb ik op zijn minst nog copyright.
de richting van de connector is lichtelijk aan te passen doordat er wat speling zit in de 2 o-ringen in het systeem.
(geweldig gedaan, kan niet wachten op de volgende update)
[ Voor 81% gewijzigd door XpanD op 05-06-2014 21:10 ]
Ik neem aan dat je zoiets gedaan hebt dan.skyrip schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:09:
de richting van de connector is lichtelijk aan te passen doordat er wat speling zit in de 2 o-ringen in het systeem.
Let niet te veel op de maten is een ruwe schets gedaan in een paar min in Paint.

Je zou uit vul ringetjes kunnen gebruiken, denk dat niet geheel aangedraaide fittingen een potentiele lekkage punt is.
De spoed van G1/4 draad is 1.337mm, het zou dus, D gedeeld door 360 keer het aantal graden dat je wilt draaien, maar het afstekken van dergelijke ringetjes is wel een erg precessie werkje, en mogelijk met CNC freesmachine sneller en presessier te doen.
Als je dit commercieel op de markt wil brengen is er de optie om een meet mal & fitting te maken.
Zo dat men met de meet fitting de plaats van het gat kan bepalen
(1) Je maakt een (roest vast) stalen mal plaat met een gat en daar in G1/4 draad getapt, en daar op plak je of graveer je een 360 graden boog, deze plaat is je vaste punt.

Je maakt daar naast een meet fitting, en met de mal plaat bepaal je het 0 graden punt, daar boor je gat voor een veerstift/draadeind/boutje of whatever, om het nul punt aan te geven.
Nu maak je een zo een zelfde gradenboog met een gat in het midden, en samen met de meet fitting, heb je een goedkope manier hoe mensen de hoek ten opzichte het start punt van het draad in hun onderdelen kunnen meten.
Door gewoon de gradenboog nul op de pen van de meet fitting te houden en de graden op te schrijven en waar ze de draden uit willen laten moeten komen.
Dit kan als extra service (paar euro extra per fitting), voor de gene die perfectie willen.
ik heb namelijk op het moment 8 bewerking momenten(6 onderdelen met 2 onderdelen met 2 kanten bewerken) en dan heb ik het nog niet over het solderen van die super kleine smd componentjes
Correct, maar moet je voor het frezen van de kabel doorvoer aan de zijkant, niet op nieuw de fittingen inspannen?skyrip schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:44:
niet elke g1/4 poort begint op precies dezelfde kant waardoor het voor mij vrij weinig zin heeft om nog een extra bewerking toe te voegen aan het process.
Het indraaien in de mal plaat en met een stift een streepje zetten kost max een min.
En als je de kabel doorvoer in de zelfde bewerkingsronde kan maken als het schroefdraad, dan maak je gewoon 36 verschillende cad tekeningen, voor elke keer 10 graden veder verdraait.
En frees je eerst de bovenkant en het doorvoer gat, is het nog simpeler, want het juist gedraaid inspannen met een graden boog is het vrij simpel.
Ik schat zelf ongeveer 1~2 minuten extra per fitting in, en zo als ik zij, speciale *hand gemaakte* kan je best een paar (zeg 5) euro extra voor vragen, dat zijn just de extra's waar fabrikanten normaal gesproken grof geld mee verdienen.Een extra bewerking die elke keer weer net iets anders moet kan gewoon niet meer erbij. want elke bewerking kost tussen de 1-3 minuten en inschroeven en proberen zou daar zeker nog 5-10 minuten bovenop gooien waardoor ik dan uit zou komen op ongeveer 2 fittingen per uuren dat is natuurlijk ook duur voor de klant.
hier is de link: crowdfunding campagne Illumitube
verder heb ik ook nog een beetje zitten renderen en dit is het resultaat:
AWESOME, low on cash atm maar ga het in de gaten houden!skyrip schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:54:
ik heb goed nieuws, de indiegogo crowdfunding campagne is online
hier is de link: crowdfunding campagne Illumitube
verder heb ik ook nog een beetje zitten renderen en dit is het resultaat:
[video]
thanksXzeroD schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:19:
[...]
AWESOME, low on cash atm maar ga het in de gaten houden!
kan je alles een leuk kleurtje geven:

Ik heb ook een CNC machine, en wil ook nog eens koelblokken gaan maken... en daarom heb ik eens een keer wat proef stukjes gemaakt....
best leuk om te doen... en niet echt moeilijk...
http://www.cnczone.nl/vie...f=34&t=537&p=11482#p11482
[ Voor 62% gewijzigd door swets op 20-06-2014 00:22 ]
http://www.arjan-swets.com
ja best leuk, nou nog op tweakers
BTW ik heb bij de campagne een optie toegevoegd om aan het einde een zwarte moer te nemen in plaats van gepolijst aluminium. dit laat ik wel doen door een ander bedrijf aangezien zulke kleine onderdelen anodiseren me toch net iets teveel werk is
overigens ga ik na de campagne weer een nieuw project beginnen, een zelfbouw cnc draaibank maken. http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=44&t=9646
als ik zover ben dat ik echt iets ga maken dan zal ik het ook hier posten
[ Voor 18% gewijzigd door skyrip op 11-07-2014 09:52 ]
De prijs per fitting begint al vanaf 7,50 euro.
dus nogmaals de link naar de campagne:
http://igg.me/p/743833/x/3601167
link naar mijn facebook pagina:
https://www.facebook.com/MMTDcooling
op de facebook pagina kun je alle updates omtrent de fittingen terug vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door skyrip op 20-07-2014 23:28 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
ben nog bezig, is best veel werk namelijk.Joshuax8 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:47:
Is er al ergens een resultaat te bewonderen of is het nog work in progress?
misschien een kickstarter project starten en dat koppelen aan een samenkopen.net actie ;-)skyrip schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:38:
[...]
ben nog bezig, is best veel werk namelijk.
Wauw. Ga zo door
JB

nee voorlopig nog even niet voor deze mod, die fittingen maken kost namelijk behoorlijk wat tijd
updates over de fittingen kun je hier vinden: MMTD Water-cooling
Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.
helaas heb ik het druk en ik ben de afgelopen 3 maanden om de 3 weken 1 week ziek geweest(3x totaal dus)
ik heb wel een draaibank functie toegevoegd aan mijn freesmachine dus wie weet kan ik daar over een weekje of 2 wel een video van laten zien.
verder slecht nieuws mijn gpu is overleden op de plank
Stuur ze een berichtje via Facebook met wat je mee bezig bent qua casemod en de fittingen, maar dat ook helaas je videokaart gestorven is. Meestal hebben ze nog wel wat liggen om weg te gevenskyrip schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 21:36:
bedankt voor de interesse
helaas heb ik het druk en ik ben de afgelopen 3 maanden om de 3 weken 1 week ziek geweest(3x totaal dus)
ik heb wel een draaibank functie toegevoegd aan mijn freesmachine dus wie weet kan ik daar over een weekje of 2 wel een video van laten zien.
verder slecht nieuws mijn gpu is overleden op de plankheb natuurlijk royaal de garantie verbroken dus het is een beetje hopen op het goede hart van amd