Toon posts:

Athlon FSB, kan toch wel BEETJE omhoog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig zo'n Athlon 700, FSB naar 101mhz, niks aan de hand, FSB naar 107Mhz, start niet op, zelfs 103 start niet op?
Is FSB overklokken op athlon nou echt zo'n ramp of is er iets anders aan het handje?
K heb PC-133 RAM, alhoewel ik ernstig ga twijvelen aan de kwaliteit daarvan!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Hangt van je mamaplankje af. Als ik het zo lees een K7V?

Ik snap die dingen ook niet altijd hoor!
Ik heb een K7M, crashte als ik 111Mhz FSB durfde te proberen. Nu loopt dat ding fluitend op 112-113Mhz. Snappie dat nou?
't enige dat anders is is een nieuwere BIOS. Misschien dat jij ook een nwe BIOS kan proberen ofzo?

specs | 3360wP met SE3000

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Ik heb m'n Athlon 750 op 885 lopen (118 FSB) zonder probs, 900 (120 FSB) startte wel op, maar gaf lockups. 119 moet ik nog een keer proberen. Ik heb een Abit KA7 met 128 MB PC-133 RAM.
Wat bedoel je met niet opstarten, komt ie wel met z'n BIOS test, of is ie direct dood, waardoor je de CMOS moet resetten.

Verwijderd

Topicstarter
EEN ABIT KA7 !!!

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja, hij komt door de bios test, hoe lager ik hem zet hoe verder hij komt, op 103 crashed hij in windows bij opstarten met foutmeldingen, fuck, ik zou de foutmeldingen vanavond eens geven, zit nu NFS5 ISO te downloaden en gaat steeds wat mis als ik resume, dus moet eerst ff nog 300 MB opladen :( ..

maar ayway, hoe zie ik of mijn RAM PC-133 is? ik heb wel PC-133 erin laten zetten (Bij Graficall zetten ze het gratis in elkaar, scheelde weer verzendkosten) maar ik snap dat RAM niet helemaal, is volgens mij best klote, hoe zie ik dat? (nu verkopen de eikels Hyundai, waarom 2 weken geleden niet?!)
Ow ja, ook wou ik weten of je ergens kan zien of je wel een Athlon 700 hebt of dat dit zo'n CPU is waar AMD aan heeft zitten kloten... Graag wat meer info over de Athlon700 en of daar vaak mee wordt gefucked!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

gewoon aan de bnovenkant van je cpu als daar amdK7-700 op staat in dat nummer dan is het gewoon een 700, en als je fsb gewoon 100 (0f 200 net hoe je het bekijkt) is en multiplier 7 heeft dan kan het natuurlijk niet anders en ze gaan zo'n ding heus niet verneuken, ligt gewoon ergens anders aan dat niet hoger aan kan volgens mij.
en 103 fsb kan volgens mij zelfs de slechtste pc100 ram die d'r is :)
btw mijn K7 600 draait goed op fsb 114 en daar ligt bij mij nu het maximale :'(
ligt aan m'n hd of geforce ofzo denk ik...
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
Kee, mijn systeem dan:

Abit KA7
256MB RAM PC-133 (volgens mij nog het laagste kwaliteit spul wat er is)
Athlon 700 (Redelijk nieuw, bij Graficall verkopen ze volgens mij geen oude shit)
Maxtor 30GB 7200 RPM schijf
Winbond 10Mbit netwerkkaartje
Aopen 48 speed
Asus V7700 GeForce II 32MB DDR
Soundblaster LIVE! Player

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Hmm, 103 is wel ZEER laag ja... ik haal de 115 met gemak op de KA7 met een 650. En dan kan ik nog ongeveer 8 Mhz hoger gaan met die 'CPU FSB Plus' (hoger misschien ook nog wel, maar hij wordt nu al te heet met m'n standaard koelertje :()

Ff mijn specs: KA7 - Athlon 650 - 128Mb PC100 SDRAM - 1xHD UDMA66&7200rpm - 1xHD UDMA33&5400rpm - DVD-ROM - CD-RW - Asus V6600 Deluxe - SB Live! Value - 10/100 netwerkkaart met Realtek chip - Promise Ultra66 (met alleen ZIP100 eraan :()

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

103MHz is zeker weinig, probeer het 'es met een hogere Vcore. Mijn FSB loopt goed op 110(hoger mischien ook nog wel, niet geprobeerd), maar ik heb hem nu op 102 staan, omdat m'n multiplier omhoog is gegaan :D
gewoon aan de bovenkant van je cpu als daar amdK7-700 op staat in dat nummer dan is het gewoon een 700
Dan wordt hij als een gewone 700 verkocht ja!
Als je het echt wilt weten moet je de heatplate eraf halen, en kijken wat er op de core staat. Staat daar K7700 dan weet je zeker dat je een K7 7-- hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor is dus een probleem, die slaat uit bij hogere FSB's, de refresh rate ligt HOGER dan 85hz en dan slaat mijn monitor vanzelf uit, klinkt onlogisch, maar het is echt zo, staat zelfs in monitor boekje!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 12:18

star-saber

Ryzen

kheb een keer 125Mhz FSB gehaald
machine liep probleemsloos
alleen netwerkkaart trok de te hoge pci bus niet
op 133 boot ie ook alleen vindt m'n scsi controller dat niet leuk
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~detec/125.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Aa... nu draait hij op 105FSB stabiel, kijken wat 110 doet, wat fijn, mijn monitor flipt steeds als ik kloot met mijn pc :(

Volgende week heb ik een IIyama Vision Master PRO 410, happy :) :) :) :) :) :) :) :)
Pagina: 1