[Aankoop] All in one printer MKB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik hou ook niet zo van aankoopadviestopics, maar in de printwereld is toch door de bomen het bos niet meer te zien.

We zijn op zoek naar goedkope (<350 euro) all-in-one printer (printen, scannen, kopieren) met de volgende eisen;
1) Automatisch een pak papier (max 30 blz) dubbelzijdig scannen (en printen);
2) Kleur en zwart wit (apart, z/w sneller);
3) Goedkope inkt (of toner) bij de namaakhandels.

Dan als het even kan ook;
4) A3 printen;
5) Printen vanaf web/extern;
6) Scan naar email;
7) WiFi & UTP.

Wat zijn tegenwoordig dan de gangbare merken en modellen? Nog merken te vermijden?
Vooral het feit dat er vrijwel nooit over automatisch dubbelzijdig scannen wordt gesproken baart me meestal zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wat ben je in je zoektocht al tegen gekomen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Zoals gezegd vermelden veel specs wel dubbelzijdig printen, maar dubbelzijdig scannen wordt vrijwel nooit genoemd. Ik vraag me dan dus af of dat weinig voorkomt (of duur is?), of gewoon niet wordt genoemd?!

Ik ben zelf in het verleden op driver-/softwaregebied nogal afgeknapt op Brother en Canon, dus ik kijk stiekem vooral naar HP nu, maar das geen eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Not? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Je vind het het dubbelzijdig scannen niet vaak in de specificaties omdat het doorgaans niet zo word genoemd :) Meestal worden er dan termen gebruikt als ADF (automated document feeder) of scanner met duplex oid. Overigens kan je het normaal gesproken zo zien aan de buitenkant of er een ADF op een AIO zit, vanwege de mechaniek die erin zit is de klep meestal een stuk dikker en je ziet duidelijk een insert tray.

Het door de bomen het bos niet meer zien in 'printerland' is niet zo'n grote factor, want in de diverse prijsklassen zijn de verschillen tegenwoordig minimaal bij gelijk geprijsde apparaten... de grote verschillen worden meestal gemaakt tussen wel of niet foto geschikt en het soort cartridge of toner die erin gaat. Maar wat betreft print- en scankwaliteit is het allemaal een pot nat. Overigens is inkjet in principe nooit een goede optie zodra je een printer in een zakelijke omgeving gaat gebruiken...

Je kan gewoon je gewenste specificaties in de pricewatch selecteren, dan komt er wel een lijstje uit... streep de merken weg die je niet wil en kijk eens wat er overblijft, wat je dan vervolgens kiest maakt vrij weinig uit. Ervaringen met merken zijn overigens altijd heel persoonlijk, maar ik werk veel met printers voor mijn werk en heb juist graag Canon printers vooral omdat Canon in mijn ervaring wat betreft verbruik het voordeligst zijn en standaard de meeste opties bieden. HP laserjet of officejet zijn doorgaans ook erg goede printers... Kyocera gaat ook nog wel. Lexmark, Brother en Epson ben ik niet zo'n fan van en werk ik eerlijk gezegd ook weinig mee. Samsung printers kunnen meestal qua bouw en print kwaliteit niet zo goed meekomen met de andere grote namen, maar bieden meestal wel heel veel voor weinig geld. Maar dat blijft mijn mening naar ervaring... zal vast wel weer iemand zijn die het totaal niet met mij eens is.

Een laatste advies... voor maximaal 350 euro ga je geen nieuwe degelijke laser AIO voor het mkb vinden met al die opties en het zijn dan ook nog eens voornamelijk inkjets. Je zit dan ook nog eens in een klasse printers die het een paar duizend velletjes redelijk volhouden, maar dan toch al snel versleten raken... loopwerk gaat rammelen etc en absoluut niet geschikt om ingezet te worden als een centrale print unit.

Je zou marktplaats eens kunnen proberen, als je kijkt naar een wat oudere HP Color Laserjet dan vind je die doorgaans wel voor een paar honderd euro. Die kosten duizenden euro's in de aanschaf en grote bedrijven zetten ze zo 'bij het afval' en doen ze voor heel weinig weg naar een opkoper als ze 4 jaar later zijn afgeschreven. En juist vooral die grote HP Color Laserjets zijn doorgaans onverwoestbaar en altijd wel imitatie spul voor te vinden.

http://www.marktplaats.nl...nLD9BEpLAG0yrZh4qMQNQ7XjY

zoiets bijvoorbeeld, wel boven je budget maar een printer die zoveel malen beter is dan in de prijsklasse waar jij voor nieuw zoekt.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 07-10-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MicGlou schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:00:
... Overigens is inkjet in principe nooit een goede optie zodra je een printer in een zakelijke omgeving gaat gebruiken......
Waarom niet? Een HP X576dw bijvoorbeeld lijkt mij op zich best wel een plek hebben (niet te vergelijken met grotere/uigebreidere apparaten uiteraard), zeker aangezien je gratis wat minder fijnstof krijgt. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee (wie wel), dus hoe het op de lange duur werkt...

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 07-10-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
begintmeta schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:08:
[...]

Waarom niet? Een HP X576dw bijvoorbeeld lijkt mij op zich best wel een plek hebben (niet te vergelijken met grotere/uigebreidere apparaten uiteraard), zeker aangezien je gratis wat minder fijnstof krijgt. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee (wie wel), dus hoe het op de lange duur werkt...
Omdat je je werkelijk blauw gaat betalen aan inkt, zelfs als je imitatie gaat gebruiken ;) Het omslagpunt wat betreft kosten liggen tegenwoordig heel erg laag en wordt bijna exponentieel lager (hoger?! 8)7 ) zodra het aantal afdrukken verder toeneemt. En die printers zijn absoluut niet slecht, maar ik dacht sowieso dat jouw budget niet zo hoog was, mocht niet meer dan 350 zijn toch? Dat zegt mij dat het budget voor dergelijke doeleinden sowieso niet zo groot is en dan kan je het beste toespitsen op lage printkosten... en dan valt inkjet vrijwel altijd af.

Fijnstof is een argument, alhoewel lang niet meer zo'n groot issue als 10 jaar geleden, maar een printer plaatsen in een ruimte waar ook door mensen wordt gewerkt is sowieso een slecht idee... een printer hoort in een hokje apart. En ik weet eigenlijk niet hoe het tegenwoordig met de toner van HP zit want heb mij daar eigenlijk nooit echt in verdiept, maar bijvoorbeeld de duurdere machines van Canon en Konica gebruiken toner gebaseerd op paraffine en die stoten al bijna helemaal niets meer uit.

Ik heb mijn vorige post nog wat aangepast en een printer geadviseerd, is boven het budget maar wel een ideale machine en het geld dubbel en dwars waard.

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 07-10-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Met zo'n tweedehands apparaat kan je waarschijnlijk niet veel fout doen, zeker ook gezien het beperkte beschikbare budget.

Wat betreft fijnstofproductie is nog veel onduidelijk, blootstelling aan 'tonerstof' komt niet veel voor, kennelijk ontstaan de deeltjes 'de novo' in de fuser, door verdamping van tonerbestanddelen. Hoe dan ook kan je door filters op de printer (en bovenal verstandig plaatsen van de printer, maar dat is zeker in kleinere bedrijven (of als de afdruk onmiddelijk beschikbaar moet zijn niet altijd goed mogelijk)) blootstelling voor een groot deel voorkomen.

Mbt de HP inkjet die ik noemde (ook boven budget) heb ik net de straatprijs van een originele zwart cartridge met hoge-capaciteit (9200p) opgezocht: die kost pakweg 80-90€, dat is op zich minder dan een cent per standaard-pagina. het valt IMHO wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
Excuses voor de late reactie, en alvast dank voor de uitgebreide repliek!

Ik heb een grote fout gemaakt door niet te vermelden dat we een Micro MKB-bedrijf zijn, en altijd met minder dan 10 man op kantoor zitten! Ik vermoed dat we zo'n 20 Z/W en 5 kleurenprintjes per dag doen, en scannen ook 15x. We zitten in de Cloud en doen zoveel mogelijk puur digitaal.

Ik weet hoe je kunt zien dat een apparaat scant (AIO) of een feeder heeft, maar ik wil een pak dubbelzijdig papier kunnen scannen, zonder het om te hoeven draaien of handelingen te verrichten, of is dat zeldzaam!? Dat is de voornaamste eis.

Ik vermoed daarnaast dat het 'omslagpunt' ons juist nog bij Inkjet laat? Bovendien hoor ik de laatste tijd veel dat Inkjet en Toner tegenwoordig op gelijk niveau komen te staan etc.?
Zo ook met LED-printen, dat ook steeds volwassener wordt toch?

Kortom, we hebben echt een simpele goedkope (nieuwe) AIO nodig, die automatisch een pak papier slikt, en bij grote voorkeur ook automatisch zelfstandig dubbelzijdig kan inscannen/kopieren!
Fotoprint etc hebben we niet nodig, gewoon snelle goedkope scherpe Z/W printjes, en prima kleurenprints. Thats it :D

[ Voor 2% gewijzigd door Stan op 10-10-2013 21:48 . Reden: Aantallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
We denken de HP OfficeJet Pro 8600 Plus te nemen.
Een van de nieuwste/duurste modellen in de OfficeJet middenklasse, met alle gewenste opties etc en nu bij Staples in de aanbieding, en met extra lade.
179 euro ex, en cartridges (XL) doen net zo veel als een toner, en zijn 20 per stuk.

HP noemt het een printer voor kleine bedrijven, die 250-1250 prints en 150-700 scans / mnd doen.
http://www8.hp.com/nl/nl/...ml?oid=4323650#!tab=specs

Prima eigenschappen lijkt me, alle nodige functionaliteit, en niet heel duur in aanschaf en TCO. :)

Edit 1: Done, en binnen, met inkt van 123 en de extra papierlade. Ervaringen volgen. :)

Edit 2: Prachtapparaat! Kan alles, en is echt op alle vlakken een verademing! Erg blij mee, en een topproduct voor klein MKB (micro) tot een man of 10! _/-\o_ Dank nog allemaal.

[ Voor 115% gewijzigd door Stan op 26-10-2013 15:02 . Reden: 2 ]

Pagina: 1