Je vind het het dubbelzijdig scannen niet vaak in de specificaties omdat het doorgaans niet zo word genoemd

Meestal worden er dan termen gebruikt als ADF (automated document feeder) of scanner met duplex oid. Overigens kan je het normaal gesproken zo zien aan de buitenkant of er een ADF op een AIO zit, vanwege de mechaniek die erin zit is de klep meestal een stuk dikker en je ziet duidelijk een insert tray.
Het door de bomen het bos niet meer zien in 'printerland' is niet zo'n grote factor, want in de diverse prijsklassen zijn de verschillen tegenwoordig minimaal bij gelijk geprijsde apparaten... de grote verschillen worden meestal gemaakt tussen wel of niet foto geschikt en het soort cartridge of toner die erin gaat. Maar wat betreft print- en scankwaliteit is het allemaal een pot nat. Overigens is inkjet in principe nooit een goede optie zodra je een printer in een zakelijke omgeving gaat gebruiken...
Je kan gewoon je gewenste specificaties in de pricewatch selecteren, dan komt er wel een lijstje uit... streep de merken weg die je niet wil en kijk eens wat er overblijft, wat je dan vervolgens kiest maakt vrij weinig uit. Ervaringen met merken zijn overigens altijd heel persoonlijk, maar ik werk veel met printers voor mijn werk en heb juist graag Canon printers vooral omdat Canon in mijn ervaring wat betreft verbruik het voordeligst zijn en standaard de meeste opties bieden. HP laserjet of officejet zijn doorgaans ook erg goede printers... Kyocera gaat ook nog wel. Lexmark, Brother en Epson ben ik niet zo'n fan van en werk ik eerlijk gezegd ook weinig mee. Samsung printers kunnen meestal qua bouw en print kwaliteit niet zo goed meekomen met de andere grote namen, maar bieden meestal wel heel veel voor weinig geld. Maar dat blijft mijn mening naar ervaring... zal vast wel weer iemand zijn die het totaal niet met mij eens is.
Een laatste advies... voor maximaal 350 euro ga je geen nieuwe degelijke laser AIO voor het mkb vinden met al die opties en het zijn dan ook nog eens voornamelijk inkjets. Je zit dan ook nog eens in een klasse printers die het een paar duizend velletjes redelijk volhouden, maar dan toch al snel versleten raken... loopwerk gaat rammelen etc en absoluut niet geschikt om ingezet te worden als een centrale print unit.
Je zou marktplaats eens kunnen proberen, als je kijkt naar een wat oudere HP Color Laserjet dan vind je die doorgaans wel voor een paar honderd euro. Die kosten duizenden euro's in de aanschaf en grote bedrijven zetten ze zo 'bij het afval' en doen ze voor heel weinig weg naar een opkoper als ze 4 jaar later zijn afgeschreven. En juist vooral die grote HP Color Laserjets zijn doorgaans onverwoestbaar en altijd wel imitatie spul voor te vinden.
http://www.marktplaats.nl...nLD9BEpLAG0yrZh4qMQNQ7XjY
zoiets bijvoorbeeld, wel boven je budget maar een printer die zoveel malen beter is dan in de prijsklasse waar jij voor nieuw zoekt.
[
Voor 18% gewijzigd door
MicGlou op 07-10-2013 19:08
]