Beste tweakers,
Ik ben bezig met het installeren va een nieuwe MSI CR61 0M-613NL.
Als de laptop langer dan een uur aan staat en je sluit hem af geeft hij de melding "updates configureren schakel de computer niet uit"
Bij het opstarten krijg je dan "De configuratie van Windows voorbereiden schakel de computer niet uit zoveel procent voltooid" bij 100% blijft hij zo'n 20 minuten hangen. Ook nadat je hem meerdere malen hebt afgesloten blijft dit probleem.
Als hem redelijk snel na opstarten dan treed het probleem niet op.
Wat ik gedaan heb:
wat kan ik testen / op zoeken?
Is het mogelijk om een image van een andere laptop erop te zetten en de Windows 8 product code over te zetten of gebeurd dit sowieso aangezien deze in de Bios is ingebakken?
Sowieso duurt de eerste keer zoeken naar updates bij windows 8 4 uur komt dit mensen bekend voor? Opzich is dit standaard bij een nieuwe laptop en ben ik het zo gewend zie topic Hier
Ik ben bezig met het installeren va een nieuwe MSI CR61 0M-613NL.
Als de laptop langer dan een uur aan staat en je sluit hem af geeft hij de melding "updates configureren schakel de computer niet uit"
Bij het opstarten krijg je dan "De configuratie van Windows voorbereiden schakel de computer niet uit zoveel procent voltooid" bij 100% blijft hij zo'n 20 minuten hangen. Ook nadat je hem meerdere malen hebt afgesloten blijft dit probleem.
Als hem redelijk snel na opstarten dan treed het probleem niet op.
Wat ik gedaan heb:
- googlen op die melding niet echt bruikbare resultaten in nederlands en in het engels
- chkdsk /f
- sfc /scannow
- De microsoft fixit Windows update troubleshooter gedraaid zie Hier Deze geeft een probleem met de systeembestanden en met de Windows updates maar kan deze niet oplossen.
- de DISM tool gedraaid Uitleg bij eightformus
- Windows 8 helemaal opnieuw zonder behoud van bestanden geïnstalleerd zonder resultaat.
- De software distribution folder waar de Windows updates inzitten verwijderd
wat kan ik testen / op zoeken?
Is het mogelijk om een image van een andere laptop erop te zetten en de Windows 8 product code over te zetten of gebeurd dit sowieso aangezien deze in de Bios is ingebakken?
Sowieso duurt de eerste keer zoeken naar updates bij windows 8 4 uur komt dit mensen bekend voor? Opzich is dit standaard bij een nieuwe laptop en ben ik het zo gewend zie topic Hier