NVIDIA® GeForce GTX 780 of NVIDIA® GeForce GTX 690?

Pagina: 1
Acties:

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-02 12:21
Besten,

Vanwege de meerdere kortingen en BTW-recup wil ik een aurora van Dell aankopen. Voorheen stak ik zelf mijn PC in elkaar, maar voor de boekhouder was er een probleem met de onderdelen apart te kopen.

Mijn oog viel op een Alienware Aurora van Dell. Ik twijfel nog qua grafische kaart. Ik wil inzetten op de Nvidia Geforce GTX 780, omdat deze qua prestaties dicht aanleunt tov de Titan. Echter is ook de Gtx 690 een optie, maar daar zou ik € 200 voor moeten bijbetalen. Dit is wel een oudere kaart maar ik zie dat ze in de benchmarks nog altijd zeer stevig scoort. (reviews: Titaantje: Nvidia's GTX 780) In de vergelijkingen gaat het wel over de versie van EVGA.

Wat is in jullie opinie de beste keuze? Ik zou graag een tijd verder kunnen met games vlot op high of ultra te spelen, op deftige resolutie. Is de € 200 gerechtvaardigd?

Alvast bedankt voor jullie deskundige mening!

Christophe

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik zou de 780 kiezen. Hij is goedkoper, en voor alles wat je kunt bedenken genoeg. Bovendien is hij dus vrijwel net zo sterk als de Titan. Ik heb zelf net een GTX 780 OC van gigabyte gekocht en daarmee is er nog geen spel geweest dat niet op de hoogste settings kan worden gespeeld, in 3D. Dus voor wat je wil is deze kaart echt wel genoeg.

Daarbij, als je over een jaar o.i.d. weer net een extra boost wil betaal je tegen die tijd nog ~400 euro voor een tweede 780 of zelfs nog minder tweedehands. De 780 is echt de betere keuze imho.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

als je je PC laat assembleren dan kan je alsnog je boekhouder blij maken EN voor een custom build oplossing gaan.

Wat keuze voor videokaart betreft: eens met Galeton ;)

d:)b :henk d:)b

• Cloclo100
Wie assembleert deze voor mij? :)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

via de Pricewatch kan je checken bij welke webshop de meeste onderdelen het voordeligst zijn. En vaak kost assemblage €50 of minder. Dan zou ik gelijk Win8 OEM erop laten zetten; die is niet zo duur.

d:)b :henk d:)b

• Cloclo100
Ok thank you!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 16:07
En als je in de buurt woont wil ik hem nog wel assembleren
Daarnaast idd gewoon voor een gtx 780 gaan. Prima kaart helemaal in sli :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

Het gaat erom dat je het makkelijk kan noteren als je het in één keer af kan schrijven, kijkende naar de toon van de TS kan hij het zelf wel degelijk.
Pagina: 1