Thuisnetwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

Ik heb een thuisnetwerk opgezet met een laptop en een pc. Beide draadloos en beide Windows 7. Nu is het probleem dat als ik bestanden over wil zetten, na ongeveer 5 minuten de netwerkverbinding wegvalt. Vreemde is dat de internetverbinding niet wegvalt. Hoe kan dit? Ik wil graag videobestanden die ik op mijn laptop heb overzetten op mijn pc.

Laptop: Acer Aspire V3-571g
PC: Asus S1-at5nm10e

Beide draadloos via router van KPN.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

'Router van KPN' is niet bepaald informatief. Bovendien heb je zelf nog niet veel gedaan - wat gebeurt er bijv als je het bedraad probeert?

Oslik blyat! Oslik!

• lolkejan
Router is KPN Experia Box. Zal het bedraad proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

*welke* experiabox? KPN is iirc ondertussen bij versie 7... check eens onderop dat ding naar modelnr...

Oslik blyat! Oslik!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik gok dat wireless wifi kaart in je laptop oververhit geraakt, probeer eens een usb wifi key of bedraad.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-12 13:58
dion_b schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:56:
*welke* experiabox? KPN is iirc ondertussen bij versie 7... check eens onderop dat ding naar modelnr...
staat de info niet op de achterkant? welke versie er is, want dan weet de TS waar hij kan kijken om meer info te verschaffen :)

• lolkejan
Het was de KPN Experiabox (wit). Heb de PC bedraad aangesloten, laptop nog steeds draadloos. Als ik dan 6 bestanden van rond de 1gb overzet doet hij het prima. Zal nu een groter bestand proberen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-12 16:05
Dit is dus nog steeds geen informatie.
Toch kan ik er uit afleiden dat je gewoon een gare router hebt en wat beters moet uitzoeken.

• lolkejan
Nouja dat staat erop en dat staat ook op de website zelf. Probleem lijkt mij meer in het WIFI gedeelte van de PC te liggen. Zit een Realtek RTL8111E kaart in, weet iemand hier meer van?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Draai eens inSSIDer op je laptop, om te kijken welke kanalen er in de buurt gebruikt worden, en kijk of je je eigen netwerk naar een kanaal kan verplaatsen waar minder netwerken op zitten.

Kijk ook of je drivers kunt bijwerken van je netwerkkaart.

Anders een Intel netwerkkaartje erin knallen (6200 / 6205 / 6300), dat scheelt vaak ook al een heel stuk.

• lolkejan
Dat programma heb ik ook al geprobeerd, en het netwerk waar het nu op zit is het beste volgens dat programma. Zal drivers wel even bijwerken, kijken of dat verschil maakt.

• lolkejan
Groter bestand gaat bedraad ook probleemloos over. Draadloos niet, ook niet na bijwerken drivers. Kan ik zelf een nieuwe netwerkkaart in die Asus S1-at5nm10e zetten? Het is een barebone, heb zelf niet zoveel technische kennis of ik er een netwerkkaart kan bijzetten. Wat ik wel weet dat alles op 1 'plaat' zit qua aansluitingen.
Pagina: 1