Toon posts:

DVI-A naar D-sub vreemde aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen wat voor DVI-A connector dit is?

De gewone analoge pinnetjes zijn aanwezig, dus 4 pinnen + 1 horizontale.
Daarnaast zijn er nog maar 5 pinnetjes aanwezig en niet de standaard 12 pinnetjes.

Het is een samsung kabel, DVI-A naar D-sub. Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/kotpdbuuhza.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 11:05 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Op het eerste gezicht lijkt mij dit een verloopstekker.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
D-sub 15 bedoel je? VGA? Want dan is dit heel normaal.

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid: dit is de DVI-A connector.

een normale DVI-A heeft veel meer pinnetjes
(zie: Wikipedia: Digital Visual Interface)

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:47:
D-sub 15 bedoel je? VGA? Want dan is dit heel normaal.
dit is geen normale stekker hoor, daarom open ik ook dit topic

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 22:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/DVI_pinout.png

Pin 6: DDC Clock
Pin 7: DDC Data
Pin 8: Analog Vertical Sync
Pin 14: +5v power for monitor in standby
Pin 15: Ground Return for pin 14 and analog sync

Oftewel, allemaal vrij standaard pinnen die gebruikt worden. DDC Data is meen ik om de monitor te identificeren (zodat bijvoorbeeld Windows weet welke resoluties een monitor aankan, en het merk + type weer kan geven). DDC Clock is volgens mij om de refresh rate in te stellen, dan nog een pin voor standby, een pin voor V-Sync, en de bijbehorende ground voor die twee pinnen.

De 4 pinnen aan de zijkant zijn inderdaad voor het VGA signaal zelf, maar daarmee ben je nog niet klaar. Voor de juiste aansturing van een monitor heb je iets meer nodig.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:31:
[afbeelding]

Pin 6: DDC Clock
Pin 7: DDC Data
Pin 8: Analog Vertical Sync
Pin 14: +5v power for monitor in standby
Pin 15: Ground Return for pin 14 and analog sync

Oftewel, allemaal vrij standaard pinnen die gebruikt worden. DDC Data is meen ik om de monitor te identificeren (zodat bijvoorbeeld Windows weet welke resoluties een monitor aankan, en het merk + type weer kan geven). DDC Clock is volgens mij om de refresh rate in te stellen, dan nog een pin voor standby, een pin voor V-Sync, en de bijbehorende ground voor die twee pinnen.

De 4 pinnen aan de zijkant zijn inderdaad voor het VGA signaal zelf, maar daarmee ben je nog niet klaar. Voor de juiste aansturing van een monitor heb je iets meer nodig.
het zijn inderdaad wel logische pinnen, maar kun je een stekker vinden die er net zo uit ziet als de samsung kabel? (zie afbeelding).
De standaard DVI-A stekkers zien er anders uit, die gebruiken namelijk nog meer pinnen

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

DVI-A is analoog via de DVI connector
DVI-D is digitaal via de DVI connector
DVI-I kan ze beide doorgeven.

Analoog gebruikt andere pinnen dan digitaal

[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 01-10-2013 14:31 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

De pinnen in jouw stekker zijn de pinnen die er nodig zijn om een VGA signaal door te kunnen geven. Dat je ergens een stekker tegen komt waar er in de stekker meer pinnen geplaatst zijn betekend niet dat ze ook gebruikt worden. Het enige voordeel van meer pinnen in de stekker plaatsen is dat ze steviger vast zitten zonder de stekker vast te hoeven schroeven. Wat je hier hebt is dus een vrij standaard verloopje van DVI naar VGA. Niets speciaals behalve dat de fabrikant geld uitgespaard heeft door de niet gebruikte pinnen niet te plaatsen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:35:
De pinnen in jouw stekker zijn de pinnen die er nodig zijn om een VGA signaal door te kunnen geven. Dat je ergens een stekker tegen komt waar er in de stekker meer pinnen geplaatst zijn betekend niet dat ze ook gebruikt worden. Het enige voordeel van meer pinnen in de stekker plaatsen is dat ze steviger vast zitten zonder de stekker vast te hoeven schroeven. Wat je hier hebt is dus een vrij standaard verloopje van DVI naar VGA. Niets speciaals behalve dat de fabrikant geld uitgespaard heeft door de niet gebruikte pinnen niet te plaatsen.
ja dat idee heb ik ook.
maar ik ben op zoek naar exact zo'n stekker,
en kan die dus nergens vinden, omdat ze allemaal het gangbare formaat hebben.
Onderste stekker:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/DVI_Connector_Types.svg

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Neem tang en trek de overige pinnen er uit?
Wat is de reden dat je naar exact de zelfde stekker op zoek bent dan?

Verwijderd

Topicstarter
tja...
het is nu meer een principe kwestie geworden

ik wil een identieke connector vinden

Verwijderd

Topicstarter
is er dan niemand die weet waar ik zo'n kabel met dezelfde DVI-A stekker kan kopen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Maar waarom niet gewoon een DVI-I kabel gebruiken dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom een identieke connector, en niet gewoon een DVI-I kabel, of desnoods gewoon zo'n simpel verloopje dat je met een VGAkabel gaat werken? De werking zal er echt niet minder om zijn hoor.
Pagina: 1