Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Helaas is mijn AVR-141 langzaam aan begeven. Zo nu en dan (met toenemende mate) krijgen we storingen door het beeld heen (bij kijken via de HDMI switch).

Nu is de switch een essentieel deel van de reciever, bij gebrek aan poorten op de TV, dus zal er een vervanger moeten komen.

Mijn setup op dit moment:
- AVR 141
- HKTS 7 speakerset
- Samsung 2013 46"
- AppleTV, PS3, DVD speler en UPC setupbox.

Mijn eisen zijn redelijk beperkt, ik hoef geen upgrade maar wil de 141 vervangen door een reciever van gelijkaardige kwaliteit en functies. Dus 3 HDMI ingangen, goede surround opties en afdoende vermogen.

Bij zelf rondzoeken kwam ik de AVR-156 tegen die wel heel goedkoop bij Redcoon staat, op eerste blik is dit een waardige opvolger.

Mogelijk staar ik me echter blind op het merk en is er een beter alternatief.
Budget is 200 tot 300 euro. Goedkoper is toch wel beter gezien het feit dat het geen geplande upgrade is.

[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 30-09-2013 23:19 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De vervangende receiver die je hebt uitgezocht is inderdaad erg goedkoop maar het is dan ook wel een model uit 2011. Zelf sla ik de Harman Kardon's niet zo hoog aan en kun je in mijn ogen met een budget tot € 300 betere en completere receivers kopen die ook stukken toekomstbestendiger zijn. Check dit lijstje maar eens. In mijn ogen is ondanks het beperkte budget de Denon AVR1713 een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Dat het een oud model is stoort me niet eens heel erg.

Wat is de reden dat je H/K niet zo hoog aanslaat? Ik heb tot noch toe weinig te klagen over het apparaat behalve dat hij nu kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
HK wordt nog wel eens gekscherend Harman Karton genoemd omdat het tegenwoordig niet meer de beste kwaliteit is. Daarnaast is hun prijs-prestatie verhouding doorgaans ook niet al te best. Maar deze is bij sommige shops best wel goedkoop en je hebt er zelf positieve ervaringen mee dus waarom niet. Zelf ben ik simpelweg er niet gecharmeerd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

Harman Karton is toch vooral van toepassing op de speakers? Die worden nog niet vervangen ;)
En juist de prijs/prestatie kan hier, redcoonprijs dus, haast niet scheef liggen.

Wel jammer dat hij ARC lijkt te missen, en eigenlijk een poort tekort komt voor je vier apparaten.
Als je meer wil uitgeven kun je ze wat completer vinden, zoals genoemde Denon, maar voor die €170 mag je eigenlijk niet klagen natuurlijk en werkt het gewoon zoals je gewend was.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
4e apparaat zit rechtstreeks aan de TV (en optisch uit vanuit de TV naar de versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 09:53
S1NN3D schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:29:
De vervangende receiver die je hebt uitgezocht is inderdaad erg goedkoop maar het is dan ook wel een model uit 2011. Zelf sla ik de Harman Kardon's niet zo hoog aan en kun je in mijn ogen met een budget tot € 300 betere en completere receivers kopen die ook stukken toekomstbestendiger zijn. Check dit lijstje maar eens. In mijn ogen is ondanks het beperkte budget de Denon AVR1713 een prima keuze.
Ik heb zelf de 1713 en dat is echt een uitstekend apparaat voor het aangegeven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Osxy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:40:
4e apparaat zit rechtstreeks aan de TV (en optisch uit vanuit de TV naar de versterker)
Via een optische aansluiting kun je geen gebruik maken van moderne codecs als DTS-HD en Dolby TrueHD en is dus een minder ideale aansluitmethode.
mr.paaJ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:32:
Harman Karton is toch vooral van toepassing op de speakers? Die worden nog niet vervangen ;)
En juist de prijs/prestatie kan hier, redcoonprijs dus, haast niet scheef liggen.

Wel jammer dat hij ARC lijkt te missen, en eigenlijk een poort tekort komt voor je vier apparaten.
Als je meer wil uitgeven kun je ze wat completer vinden, zoals genoemde Denon, maar voor die €170 mag je eigenlijk niet klagen natuurlijk en werkt het gewoon zoals je gewend was.
Het is inderdaad weinig geld voor het ding maar het is gewoonweg niet mijn merk.
rickjehh schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:42:
[...]
Ik heb zelf de 1713 en dat is echt een uitstekend apparaat voor het aangegeven budget.
Het lijkt me inderdaad met het genoemde budget de beste keuze.
Pagina: 1